Hoofdsponsor

1/35 Leopard 2A6M CAN(met een beetje pe) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
de slat armour is idd mooi geplooid,
succes ermee want dit is niet het makkelijkste werk!

groetne

koen
 
Weer een uurtje of twee verder kunnen doen.
Met als gevolg weer tijd voor PE te plooien.
Dit is het resultaat.
1_DSC_9753.jpg

En als we dit samen leggen is de rechtse kant zo goed als kompleet.
1_DSC_9757.jpg

Ik denk dat ik nu ongeveer 15% geplooid heb wacko

Tot de volgende update.

Mark
 
pfffieeeuw,
en ik dacht dat ik een serieus stukje PE had voor mijn King Tiger ^^
Alhoewel, ik moet nog echt beginnen eraan, maar dit lijkt mij toch ietsje moeilijker dan wat ik liggen heb...

Vraagje, gebruik jij zo'n plooi-tool (etch-mate of iets dergelijks) voor je PE te plooien?
Of wat gebruik jij?
Ikzelf doe het met een tang of pincet (naargelang de groote) :s, maar dit is niet altijd zo simpel :|...

Ziet er verder mooi uit, benieuwd naar het vervolg.

Plooi ze :k,
Beyond
 
Ik heb een hold and fold maar kan deze voor dit niet gebruiken.
Wegens de latjes die dicht bij elkaar staan en de zijkanten.
Maar wel voor de steunen.

Vroeger deed ik dat ook met tang of pincet maar dan kan je de PE beschadigen.

Ik zal eens kijken eens ik aan de steunen begin dat ik van elke stap fotos maak en zal er dan een artikeltje over maken.(als ik het niet vergeet)

Of bij intresse zal ik eens kijken voor een artikeltje over het werken met PE denk wel dat daar belangstelling voor is B: )

Mark
 
Mijn interesse heb je alvast.
Ben altijd nieuwsgierig naar andere en betere methodes om te modelbouwen...

alvast bedankt voor je uitleg.

Beyond
 
Mark,

ik denk dat er hier iemand (Rik) is die op zulke uitspraken wacht. Hij zoekt permanent materiaal voor het modelmagazine dus begin maar te schrijven.
Er zijn er velen dieinteresse hebben om te weten hoe je die PE setjes optimaal gebruikt zonder ze te ruineren. (zijn ook niet gratis heb ik al willen zien). dikwijls duurder dan het basismodel.

Ik kijk er al naar uit (How to of artikel in ons modelmagazine)

Grts
Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Mark, plooiwerk ziet er netjes uit.
Groeten Swa.
 
Tja waar te beginnen met deze update.
Alles wat mis is kunnen lopen is vandaag mis gelopen.
Heb blijkbaar een zwartgat onder men tafel dat graag PE eet.
Toen ik het stukje terug gevonden had(na 15 min op handen en knieen),
gebeurde er niet veel later het volgende ongeval.

Daar ging men busje seconde lijm tegen de dek op het tafel(open natuurlijk)
en wat ligt er natuurlijk in die richting waar het valt ???

Inderdaad hoe kun je het raden men setje PE natuurlijk.
Nu ben ik lekker aan het balen als een stekker want het is een beetje om zeep het setje.

Ik ga eens kijken wat er nog te redden valt en anders zal de Leopard gebouwd worden zonder de extra armour.

Mark
(ik denk dat het gewoon niet meer meezit het bouwenboos denk maar terug aan vliegtuigen te beginnen)
 
:s:swackowacko:s:swackowackoboosboosboos

Ik heb medeleven met jou en je situatie.
Dit is inderdaad grote miserie.
Ik hoop voor jou dat er nog iets te redden valt....
Blijf je toch volgen, met of zonder PE set.

Maar niet opgeven hé, er zijn nog altijd ergere dingen dan dit (alhoewel...:k)

Groeten, Beyond
 
Mark,

tegenslagen kent iedereen. Vroeg of laat komt Murphy gewoon bij elkeen eens langs.
Desnoods gewoon je projectje een beetje in de ijskast zetten en eerst iets anders bouwen. Dan komt de zin vanzelf wel terug.
 
Hey Mark,

Jammer van het ongelukje met secondenlijm. Kan je eens wat foto's plaatsen van de PE waar de lijm op is gevallen. Ik denk dat er best nog wat te redden valt, ik heb wat ideetjes die je misschien kan gebruiken.

Groeten, Pascal
 
@exserco
Ik denk dat ik het inderdaad even ga laten rusten en op men schap een andere doos ga nemen.

@pascal
er vgalt best nog wat te redden hoor maar denk dat ik een deel zelf ga moeten na bouwen.
de grote onderdelen is zo het probleem niet het zijn vooral de kleine die geraakt zijn en deze zijn nu natuurlijk een stuk dikker geworden.


Mark
 
Go&^%$@~*, Mark wat leef ik met u mee!:s:|

Ik kruip ook wel eens op handen en voeten rond omdat ik weer eens wat kwijt ben. Of dat ik weer eens een stofzuigerzakje aan het uitpluizen ben. Maar dat is nog niets bij dit.

Echter ben ik ervan overtuigd dat je toch gewoon door moet gaan, omdat ik denk dat er met ons forum vrij snel een oplossing komt voor het probleem.:k

Groeten,
Swa
 
Ik ken het geval wat je beschrijft, markske. Maar laat je niet kisten. Het is PE dus messing.

het volgende kun je doen, a: vuur. Ik weet het klinkt raar, maar met een aansteker kun je al voorzichtig de lijm er afbranden, let wel dat het niet te heet wordt en de pe niet aangetast word door de hitte. B: in de oven leggen of in de pan heet water, oven werkt het beste. Die kun je op een temperatuur van zo hoog mogelijk zetten. Dan de pe er in. En lekker laten liggen. Zo nu en dan er uithalen om de verbrande lijm met een messingborsteltje of schraapmesje er af te halen. C: Gootsteen onstopperkorrels. Die echte met zoutzuur. Dan lekker laten weken, even laten schoonspoelen, en dan weer er af krabbelen.

Ik heb om dit soort zaken bij mij te voorkomen (ik had dit ook wel eens) een houten blokje genomen en daar met een speedboor mooie gaten in geboort. Dan in die gaten, die dan bijna strak waren geboord, de lijm potjes enzo ingezet. Misschien een idee om dit ook te doen.

Maar nogmaals. Kijk maar eens naar mijn Toyota. De (ik spreek het niet eens uit) komt ook overal langs en spaart niemend.

Kop op. En lekker doorgaan.
 
Hé mannen bedankt,
Ik dacht daarnet(ongeveer een uurtje geleden:k) in men eigen ben al redelijk ver met de leopard ga me nu ni laten kennen.
Dus volle moed terug aan de PE begonnen en een paar steunen beginnen te plooien.
De twee grote steunen zijn voor de koepel en de kleinere voor de romp.(een vierkantje op die mat is 1vierkante cm)
1_DSC_9774.jpg

Hier nog twee steunen de ene al geplooid en de andere nog niet.
1_DSC_9776.jpg

Bedankt allemaal voor de tips zal het eens proberen.
@modelengeneer
Ik heb zo een blokje voor mijn gewone lijm in te zettenmar nog niet voor men seconde lijm.
Dat gaat nu niet lang duren voor er één is hoor:D

Mark
 
Hé mannen bedankt,
Ik dacht daarnet(ongeveer een uurtje geleden:k) in men eigen ben al redelijk ver met de leopard ga me nu ni laten kennen.
Dus volle moed terug aan de PE begonnen en een paar steunen beginnen te plooien.Mark

Dat lees ik graag zie,
hoe zeggen ze dat ook weer: they never give up,they never give up,they never give up in the army.... :k

Suk6 met de verdere werkzaamheden.
Beyond
 
Hey Mark, geweldig dat je je niet laat kisten Applaus Applaus Applaus

Ik denk dat het met de tips van Rik wel in orde komt met je PE. Als het niet lukt, ik heb wel wat ervaring met het namaken van PE-setjes, en wil je graag helpen met tips en truuks.

Blijven gaan man, je hebt er achteraf eens zoveel plezier van cute

Groeten, Pascal
 
Ik kruip ook wel eens op handen en voeten rond omdat ik weer eens wat kwijt ben. Of dat ik weer eens een stofzuigerzakje aan het uitpluizen ben.

Iemand heeft me een tijdje geleden de tip gegeven om je PE op een stukje schilderstape te plakken alvorens ze uit te snijden. Zo kunnen ze in elk geval al niet wegspringen.
Ik weet echter niet meer wie die iemand was.........:s

Zo heb je toch al 1 probleem dat je kunt voorkomen.
De tips van Modelengeneer zijn ook best handig.
 
Nu begint het toch echt erg te worden met mij.
Heb net nog geprobeerd een deel te plooien van de slats.
Wat gebeurt er ze breken één voor één af.arghh
Nu heb ik natuurlijk wel meer stukjes maar was niet echt de bedoeling dit ga ik niet echt meer in de goede banen kunnen krijgen.

Dus zal de leopard afgewerkt worden zonder slat armour.
Hiervoor men excuses op voorhand^^^^^^

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan