Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Leopard 2A6M CAN(met een beetje pe) [DONE]
Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 101

Discussie: Leopard 2A6M CAN(met een beetje pe) [DONE]

Standaard Leopard 2A6M CAN(met een beetje pe) [DONE]

Hoi idereen,
    ik ben niet echt een tank bouwer maar wou de zinnen even verzetten en zacht deze doos nog liggen op men rek.
    Dus waarom daar niet aan beginnen.

De leopard 2A6M is een door ontwikkeling van de 2A6 maar dan voorzien van slat armour.
    Deze wordt een canadees en eens klaar zou hij er zo moeten uitzien(enkel niet zo proper)

De kit die ik er voor ga gebruiken is deze van tamiya(gekocht voor een prikje)

De inhoud van de doos.

De PE waar ik nog hard ga aan zweten.

Zo en nu gaan we zien of we het voor mekaar gaan krijgen.

Mark

swa I
    Gast

Standaard

Hallo Mark,voor een luchtmanfreak denk ik dat dit een hele mooie uitdaging is,
    ik ga dit zeker blijven volgen.........

Standaard

Veel suk6.
    Ben benieuwd hoe het zal worden.
    Zal idd een uitdaging zijn voor de PE...

Grtn, Beyond

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Hoewel geen WOII, ga ik deze toch volgen, indrukwekkend die hoop pe. Succes ermee, en bovenal veel plezier. GUnit.

Standaard

We zijn er aan begonnen en heb niet helemaal het plan gevolgd
    Ik ben begonnen met d loop van de tank deze is volledig bijgewerkt.

Vervolgens ben ik begonnen aan de toren.

En dan het onderstel.

Het geheel even samen gevoegd voor een totaal plaatje en dan krijg je dit.

Zo nu nog wat onderdelen lijmen en dan kan hij gespoten worden.(eerst nog verf en nieuwe compresor halen)

Mark

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markske Bekijk bericht
    Ik ben begonnen met d loop van de tank deze is volledig bijgewerkt.

Mark
    Dag Markske,

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je juist met de loop hebt gedaan?
    Hij ziet er mooi geschuurd uit, maar verder zie ik de veranderingen niet echt . Maar ik heb dan ook geen referentiemateriaal om te vergelijken natuurlijk

En spuit je het model VOOR je de PE gaat aanbrengen? Zal dit geen problemen geven bij het bevestigen van de PE?
    Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, wil gewoon bijleren

Ziet er verder al goed uit

Beyond

Standaard

Ik bedoelde eigenlijk dat de loop bij geschuurd is voor de rest is daar niets aan veranderd.

Het spuiten gaat gebeuren voor de pe er op komt in dit geval.
    Anders krijg ik de camo niet mooi op de tank.
    De pe wordt normaal niet in de zelfde kleur gedaan zoals je kan zien op de eerste foto.
    Ik hoop dat dit inderdaad geen probleem gaat opleveren maar anders horen jullie het zeker hier.

Mark

Standaard

Mark, ik snap je probleem. Is het soms een idee om de steunen al op de koepel te plaatsen en na de camo in zijn kleur te zetten. De PE "roosters" kun je dan in hun vorm zetten en spuiten, een druppeltje Maskol waar je moet lijmen. En klaar is Kees.......euh Mark. Waar dienen die "roosters" (slat armour) trouwens voor, weet je dat?

Groet,
    Swa

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Hey Mark, weet je dat het pe dat je lijmt op je tank, extra stevig wordt verzekerd door de verflagen ? Een primerlaag heeft een verlijmend effect op pe. Ben je niet bang dat je lijmrestanten gaat zien op je tank zelf, na het pe lijmwerk ? In elk geval succes van GUnit.

Senior Lid

Standaard

Hey Mark,

Dat wordt een serieus werk om die "kooien" in PE te maken. Hier vind je wat info over dit type Leo : CF Armoured Vehicles - Leopard 2A6M - Leopard Tank - Main Battle Tank - CASR DND 101 - Canadian American Strategic Review - Mine-Resistant Vehicles - Afghanistan Mission - Leopard 2 - RPG Cage - Tank Replacement Project - Government Military Contract

Een beetje uitleg over "Slat armour" :

Cage armor also known as bar armor, slat armor, and standoff armor is a type of armor designed to protect against anti-tank rocket-propelled grenade (RPG) attacks. It functions by placing a rigid barrier around the vehicle which causes the shaped charge warhead, which uses a shaped explosion rather than kinetic energy, to explode at a relatively safe distance. It can be defeated by tandem-charge designs such as the RPG-27 and RPG-29.
    Bron : Vehicle armour - Wikipedia, the free encyclopedia

Veel succes met dit project

Groeten, Pascal

Standaard

@Swa
    De bedoeling is eigenlijk om de PE pas te bevestigen als de tank volledig gespoten is.(dus ook de steunen)
    En dat van die maskol is een goed idee.
    Ik heb al wel ervaring met PE maar niet dat je het moet bevestigen na het verven.

@Gunit
    Een beetje wel maar als het gebeurt dat er ergens lijm resten te zien zijn ga ik deze proberen een beetje te camoufleren.

@Pascal bedankt voor de info en de link die had ik nog niet

Als er nog iemand tips heeft voor dit op te lossen laat maar weten.

Mark

Standaard

Ben benieuwd hoe je dit gaat doen, dus ik zal je project zeker gaan volgen.
    Veel sukses met de PE, want het is nogal het een en het ander wat ik zie.

Groet,
    Swa

Ron
    Gast

Standaard

Waarom niet de steunen eerst op de tank monteren?

In het echt worden deze dingen ook eerst op de tank gelast en gekwast.

Ik kan me wel bedenken dat dit een zeer precies werkje word om alles goed uitgelijnd te krijgen maar je heb er wel weer gemak van als de armor erop komt.

Maar mogen de modelgoden met je zijn met dit project

Ron

Standaard

@Ron
    Dat werdt zo gedaan maar bij de leopard zijn de steunen tegen de romp gevezen.
    Hier bij een detail foto dan begrijp je het probleem.
    dat is dus de reden dat ik ze pas op het einde kan monteren.

bron ergens op het web.

Mark

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markske Bekijk bericht
    @Pascal bedankt voor de info en de link die had ik nog niet

Zo kennen we onze Pascal op zijn best: massa's nuttige info voor bijna elke tak van de modelbouw.

Pascal, je bent een grote aanwinst en vaste waarde op ons forum

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten