Hoofdsponsor

1/10 The Few - Life Miniatures 1/10 [DONE]

  • Onderwerp starter debakker1962
  • Startdatum
D

debakker1962

Guest
Na het afwerken van de samoerai buste van SK Miniatures ben ik het even korter in het verleden
gaan zoeken en ben begonnen aan "
The Few" van Life Miniatures.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals altijd is enig advies altijd welkom.

Luc
 
The Few slaat waarschijnlijk op de Battle of Britain en de Spit en Hurricane piloten die toen het luchtruim probeerden schoon te houden.
Reeds een prachtig begin met de buste maar op het eerste zicht had ik eerder de indruk dat ik een vrouwengezicht zag ipv een mannelijke piloot. Maar ja, ze waren ook zo jong, die kerels, er zal er wel ergens zo één tussen gezeten hebben zeker?
(Ps: mijn echtgenote dacht ook dat het een vrouw was)
 
Waw zeer mooi geschilderd mag ik even vragen welke kleuren je gebruikt voor het leder.
 
The Few slaat waarschijnlijk op de Battle of Britain en de Spit en Hurricane piloten die toen het luchtruim probeerden schoon te houden.
Reeds een prachtig begin met de buste maar op het eerste zicht had ik eerder de indruk dat ik een vrouwengezicht zag ipv een mannelijke piloot. Maar ja, ze waren ook zo jong, die kerels, er zal er wel ergens zo één tussen gezeten hebben zeker?
(Ps: mijn echtgenote dacht ook dat het een vrouw was)
Dat was eerlijk gezegd ook mijn gedacht... in eerste instantie dacht ik even dat het over de vrouwelijke luchtvaart pioniers ging.
 
Weet niet hoe het komt, maar mijn reactie was ook dat het om een vrouwelijke piloot gaat.
Raar hoe een bepaalde kleurcombinatie dit kan veroorzaken.
Maar dit mag geen probleem zijn.
Het leder is echt prachtig gedaan.
Net echt.
 
Het gaat om volgende figuur/piloot.
Ik denk dat de foto niet echt goed weergeeft wat Luc tot nu toe geschilderd heeft.

attachment.jpg

Het leder is mooi en de sjaal is prachtig, ben benieuwd naar je volgende stappen.

Grtx Jan
 
Hoi,

Heb eerst alles volledig gedaan met Vallejo German Dark Brown en daarna drybrush met leather brown origineel en vervolgens met een iets
met beige aangelengde mix


Waw zeer mooi geschilderd mag ik even vragen welke kleuren je gebruikt voor het leder.
 
Hallo,

Denk dat het een beetje ligt aan de hoek waaronder de foto is genomen. Slaag er niet altijd in om een goede foto te maken
maar dat is dan ook een kunst op zich denk ik.

Heb de reddingsvest en parachutegareel afgewerkt:

attachment.jpg

attachment.jpg

Wordt vervolgd;

Luc
 
Luc, ge zijt sterk bezig

desondanks zou ik je willen voorstellen de figuur van Life miniatures niet 1 op 1 te willen kopiëren.
Dit is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar dan schuif je niet aan bij het grote deel van de figuurschilders maar creëer je iets individueel.
Er zijn mogelijkheden genoeg om met kleine verschillen een aparte figuur te maken.

Dit zijn twee foto's uit een museum die ik als referentie gebruik voor de RC piloot die ik aan het schilderen ben.
De eerste is de originele kledij, de twee zijn nieuw gemaakte kleren naar het oude voorbeeld.

attachment.jpg attachment.jpg.

Grtx Jan
 
Bedankt voor de tip Jan.

Een vraagje, op het originele model van Life merk je dat de bedrukking van tekst op de reddingsvest en op de knop
van het parachuteharnas voorkomt. Dit zijn echt kleine lettertjes en toch zijn ze leesbaar.
Hoe krijgen ze dit voor elkaar?

Groeten Luc


Luc, ge zijt sterk bezig

desondanks zou ik je willen voorstellen de figuur van Life miniatures niet 1 op 1 te willen kopiëren.
Dit is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar dan schuif je niet aan bij het grote deel van de figuurschilders maar creëer je iets individueel.
Er zijn mogelijkheden genoeg om met kleine verschillen een aparte figuur te maken.

Dit zijn twee foto's uit een museum die ik als referentie gebruik voor de RC piloot die ik aan het schilderen ben.
De eerste is de originele kledij, de twee zijn nieuw gemaakte kleren naar het oude voorbeeld.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=51615 http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=51616.

Grtx Jan
 
Luc, je hebt drie mogelijkheden.
Ik denk dat de figuur 1/10 is, je mag me altijd verbeteren.

1 het wordt geschilderd, tijdrovend en enkel echte profs voorbehouden.
2 men maakt decals en overschilderd deze, of past ze de figuur aan weahtering, camouflage van het decal enz.
3 men druk het af op fotopapier en haalt de achterste lagen papier weg tot er een dunne film overblijft, deze past men dan de figuur aan nadat ze werd aangebracht.

de derde techniek ken ik enkel van de uitleg die ik gekregen heb, ben ik van plan uit te proberen bij mijn afscheidsgeschenk.

grtx Jan
 
Nog wat kunnen verder werken;

Uniform en kabels (zuurstof en radio)

Ik had ergens gelezen dat Tamiya Medium Blue het beste correspondeerde met het blauwgrijze van de Britse luchtmacht uniformen
uit WO 2.

Niks van aan: dat is zuiver grijs en er zit weinig of geen blauwe tint in (vind ik persoonlijk). Ik heb de verf wel gebruikt doch gemengd
met medium blue van Vallejo. Persoonlijk vind ik dat de foto's toch nog een beetje andere kleur weergeven, blauwer, dan in de realiteit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Groeten,

Luc
 
Luc, indien je deze foto's nog niet heb denk ik dat deze een vrij goede referentie zijn voor je project.

De andere twee waren een blunder van mij, deze stellen een Amerikaanse piloot voor.

attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Ziet er goed uit Luc. De "vrouwelijke" trekjes zijn verdwenen...

Mark
(4900)
 
Hallo,

Nog een uurtje of vijf doorgewerkt en dit is het eindresultaat.

Ik heb niks meer gewijzigd Jan, was toch al te ver weg dus heb mij aan het oorspronkelijk ontwerp gehouden.

Mark, aan het gezicht is niks meer gewijzigd, ik denk dat die vrouwelijke trekjes het gevolg zijn van de hoek waaronder de foto genomen
werd of het gezicht komt pas goed tot zijn recht in het geheel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groeten,

Luc
 
Prachtig werk geleverd Luc ...toch ne stiel apart zenne...!

Grtz yves,
 
Prachtig werk, zou direct in mijn kast mogen staan!!!!!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan