Hoofdsponsor

Anders / onbekend Project , " The Time Machine 2002 " , garage resin kit van Randy cooper [DONE]

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Project , " The Time Machine 2002 " , garage resin kit van Randy cooper [DONE]

Vandaag een beginnetje gemaakt met model kit voor mijn vrouw haar verjaardag ,, Ik wou een ander kit pakken , maar mijn vrouw :dry: keek eens ooh ja :$
het is een gigantisch resin kit van de garage kit maker Randy cooper , deze kit is nu ook te koop via masterpiece models op ebay com .

http://www.youtube.com/watch?v=liHybFdzM78

Deze time machine is moderner versie uit de eerder science fiction film H.G. Wells' 1960

timemachine60_george_model.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=AKP-WkcDT5s

Ik begin eerst met alle kleine deeltjes te ontdoen van rest gietsels en glad maken .

b9ab0c82a444e8f29829bd3dd2ef88ce_zpsf9cbb92d.png

the_time_machine_by_hameed-d5eup0d_zps3d402472.png

004_zpsee7fab3c.png

005_zps8d84d62f.png

008_zps76369d2f.png

009_zpsfb132467.png

007_zps80d8cf52.png

006_zps960888d5.png

011_zpsfe0c499c.png

010_zpsbf936178.png

cooper10_zpse65f7e93.png


tot zover..
 
Amai veel glinsterende onderdelen, dit wordt interessant.
 
Wow, dat belooft weer iets moois te worden.
 
Weer een mooi model wat je op je werktafel hebt liggen.Ik hoop dat er een goede beschrijving bijzit als ik die zakjes met onderdelen zo zie:wow:
 
Dankje Luitjes , ja bert meer dan 340 delen , was vandaag al flink aan het schuren , had een filmpje gemaakt voor toch weer mensen die het niet zo nauw nemen met resin werken op facebook , ik schrik er soms wel van , geen stofkap geen afzuiging of nat zagen .

schijnt toch niet zo goed bekend te zijn onder jongere jeugd
 
Dit is er eentje waar ik op de eerste rij kom bijzitten.
Als ik je andere modellen zie wordt ook deze weer een pareltje.

Grtx Jan
 
waar haal je het toch telkens weer buble :) weer een pracht model hoor ga ik zeker weer volgen
 
ik schrik er soms wel van , geen stofkap geen afzuiging of nat zagen .

schijnt toch niet zo goed bekend te zijn onder jongere jeugd

Ik heb weleens foto`s gezien hoe jij met resin werk maar dat is ook niet echt helemaal de veiligste manier, uiteraard wel stukken beter dan helemaal niets aan bescherming.
Als ik met resin werkt gebeurd er niets droog alles word nat bewerkt dus geen enkel stofdeeltje wat argeloos rond dwarrel.

Maar het gaat over een Time Machine hier :)

Heb ook beide films gezien en zover ik het me herinner vond ik het origineel beter maar de machine van de nieuwe versie is uiteraard mooier, dus ga je volgen tijdens de bouw.
 
de tijdmachine op de eerste foto herinner ik mij uit een aflevering van The Big Bang Theory :D

veel succes met de bouw
 
Prachtige machine uit een heel mooie film die een remake van de eerste zeker waard is. Ik volg.
 
Dit is er één waar ik graag voor op de eerste rij kom zitten. Hopelijk is er nog genoeg plaats...:P:P
Heb ook de beide films gezien en vind persoonlijk de originele versie de beste...
De tijdmachine uit de remake is wel veel spectaculairder.
Succes bij de bouw Pascal, maar dat zal zeker wel lukken, niet ?

Mark
 
Mooi cadeau zzou ik zeggen :)
Ik volg je, maar meestal in stilte :)
 
Naar aanleiding van dit topic ben ik de film aan het bekijken (remake).
Ben nu wel zeer benieuwd naar je eindafwerking van deze kit ;)
 
Luitjes de twee grootse resin delen zijn bewerkt , het resin staal constructie en de houten vlonder balken dek wat op de staal constructie hoort is verbonden , flink wat schuurwerk en passen , nu verder met het onderstel draag systeem .


008_zps76369d2f.png


002_zpsade4c2a5.png


004_zpscaa20bd2.png


003_zpsadea2951.png


001_zps51a5e6e4.png


tot zover ..
 
Vandaag het onderstel in elkaar gezet , de styreen cilinders voor drie poot vervangen door messing versie en water pas afgesteld , het is vrij stevig al voor de staal geraamte met daarop houten vlonder waarop daar weer alle delen op komen , het onderstel zal geplate worden in koper tot een stuk metaal voor totale vrijstaand draagkracht

001_zps95956610.png


002_zpscaa34790.png


003_zpsfa5afbe7.png


004_zps6aac8faa.png


006_zpsf1666844.png


009_zps13071156.png


012_zps6f366866.png


010_zpsa660f72f.png


013_zps4d5a4e33.png


018_zps41680973.png


020_zpsf53e20fc.png


021_zps52111186.png


Tot zover ..
 
Ziet er weer al prima uit, Pascal.
Er zit al aardig wat detail verwerkt in het model.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Oh dit is een speciale die me wel aanspreekt... benieuwd hoe "echt" je deze kan maken. (de stoftip, veiligheid, waarschuwing... doet nadenken...alleen maar goed)

veel plezier!
 
ziet er me wel een heel mooi project uit
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan