Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 door Debart. [Done]

bedankt mannen voor de leuke reactie's, de motor laat ik zo, alleen de accu ga ik stroom en aarde draad aan werken, jelle hij wordt grijs metalic, zie foto.

attachment.jpg
 
waar de consol komt heb ik het bekleed met bruin, zwart kan ik niet goed zien met aftekenen en zo, zelf vind ik het niet misstaan, het consol ligt er los op, de rest moet ik nog bekleden.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
de vloer is nu ook bekleed, alles ligt los er op stoelen enzovoort, aan bijde zijden een sneetje moeten maken en moeten overlappen aan de deurzijden.

attachment.jpg
 
Waww zeer geslaagd deze zetels Bart is dit een eigen ontwerp of is dit standaard in de bouw kit ...
 
moet zo volgens de beschrijving, bedankt voor de compliment.
 
niet slecht he bart komt mooi uit det bruin .
gr dirk d
 
Hey,

Schone matten in dat voertuig.... :)
Knap uitgevoerd ;)
 
bedankt Swaken, nu is het dashboard en de consol aan de beurt met schilderen.
 
Een stukje verder, dashboard en consol mee bezig geweest, dashboard is nog niet klaar.

attachment.jpg
 
stoelen en bank en consol vast gelijmd en met de accu aan de gang geweest, nu zijn de scharniertjes aan de beurt voor de portieren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja Bart amai wat een details zeg dat je toevoegt,schitterend bezig man.
 
Afgaande op referentiefoto's (type in Google "GT500 Ford batttery"), is op je laatste foto de linkerpool de min (massa) en de rechterpool de plus. Normaal gesproken is de massapool en -draad zwart, dus je zou kunnen overwegen om dat aan te passen. Ik heb nog nooit twee rode accukabels aan één en dezelfde accu gezien.

Daarnaast lijkt het erop dat je de massakabel als 'ontbloot' weergeeft, iets wat naar mijn idee absoluut niet de praktijk is. Accukabels hebben altijd een isolerende bescherming, je zult nooit de koperdraden zien zitten. Zo wel, dan is het tijd om de accukabels van je auto te vervangen. Laat staan dat het koper volledig zichtbaar zou zijn.

Nu ik toch bezig ben, tenzij ik mij gruwelijk vergis zijn de accukabels aanzienlijk te dik. Je zou dit eens kunnen nameten op je model en op foto's.

Verder goede vooruitgang, hoewel het wit van de stoelen misschien iets netter had gekund. Ik verwijs naar je foto's van de voorstoelen zoals je die postte op 15 juli. Een nauwkeurigere afplaksessie had hier verbetering kunnen brengen; waarschijnlijk kan dat nog steeds, trouwens.

Deze tips zijn opbouwend bedoeld, uitgaand van een zeer hoog bouwniveau. Ze beschrijven waar mijn oog op valt en dus op de dingen die, in mijn optiek, enigszins afbreuk doen aan het model. Hopelijk ervaar je e.e.a. dus niet als afbrekende kritiek, zo is het zeker niet bedoeld. Ik heb nu eenmaal het idee dat alleen maar lof krijgen, weliswaar leuk is maar uiteindelijk niet zorgt voor verbetering in modellen. Dat geldt voor iedere modelbouwer, mij incluis. Ik ben erg blij als ik een compliment krijg, maar minstens zo blij als ik een bruikbare tip krijg die ik dan kan implementeren. En dat is, ook op dit forum, dan ook met enige regelmaat gebeurd. En natuurlijk, soms krijgt een modelbouwer tips waar hij of zij niets mee kan of waar men het niet mee eens is.. die kunnen dan net zo makkelijk terzijde geschoven worden.

Positief aan je bouw: ik ben erg onder de indruk van je dashboard en van de bekleding die je hebt aangebracht. Zeer overtuigend! Ook het algemene plaatje ziet er goed uit. Maar met modelbouw is het net als met het spreekwoord: een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel...
 
Laatst bewerkt:
Edit: ik zie via Google dat de koper-look van je massakabel wel degelijk voorkomt en dus realistisch kan zijn; fout aan mijn kant dus. Alleen nog even opzoeken of dat bij de GT500 ook voorkomt, als je dat nog niet hebt gedaan.

Andere opmerkingen blijven overeind.
 
beankt voor de complimenten.

roy, ik zie dat niet als afkraken, iedere tip is welkom, ik vind zelf dat ik vooruit ga met het bouwen, er zullen wel fouten in treden maar daar leer ik van, de accu en de stoelen laat ik zo, ben er tevreden mee voor mijn doen, het hoeft voor mij niet helemaal precies als een echte.
 
Bart dat heb je knap gedaan met de batterij de rest ook natuurlijk maar dat hebben we al gezegd he
grt
Marc
 
Fair enough, en zoals gezegd is het geheel erg mooi.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan