Hoofdsponsor

1/35 DUSTbuster [DONE]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Nu de BMW "My way" klaar is en een ander model in een sopje lig om de verf te verwijderen werd het tijd om maar een nieuw doosje open te trekken.

Het is resin kit van IM van een futuristische dune buggie.
De gieting van het resin ziet er goed uit geen luchtbelletjes of naden zo op het eerste gezicht, dat is weer het geluk als je de eerste productie run heb met verse mallen.
De bedoeling is dat dit geval op een klein ondergrondje komt en het voertuig in wat bling bling kleuren word gespoten en een civiele uitvoering word, nu dus iets van militair met een machine geweer aan de voorkant.

Hier alvast een opwarmertje.

DSC_0007.jpg

DSC_0008.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0011.jpg

Resultaat van een uurtje zagen :) en nu nog verder bewerken door middel van nat tschuren om de laatste restjes van de gietblokjes te verwijderen.
DSC_0012.jpg
 
Bizar modelleke, waarom ze niet geopteerd hebben om een model te maken van een echte militaire buggy is mij een raadsel... ik meen tenminste een wapen te zien vooraan, op een totaal nutteloze plaats.
Wat mij ook intersseerd, Ron, is waar je dat zaagje vadaan hebt.
 
Bedankt Evel, eens kijken wat we hier van gaan bakken wat kleuren betreft en een ondergrondje, de basis heb ik al zit nu alleen te denken hoe ik bepaalde dingen moet uitvoeren :)

Danny, Ik heb nog even snel gekeken of mijn posting wel op de juiste plek stond, ja dus in het SCIENCE FICTION hoekje.
Zaagje heb ik al zolang maar dacht ergens uit Tjechië?
 
Eerlijk gezegd nooit van Borderland gehoord dus even vriend Google erop los gelaten en moet zeggen dat dit model er wel in zal passen :)

Gren even je URL`s bekeken........ zit nog net op m`n stoel van die prijzen :) niet echt eerlijk want toen ik dit zaagje incl. 10 reserve zaagbladen kocht hadden we nog van die ouderwetse guldens :(
 
tja, ik ken het. aan de andere kant speelt natuurlijk ook wel mee dat de markt er nou niet echt veel groter op is geworden de afgelopen 10~15 jaar en onze EU-opperhoofden zoveel extra heffingen overal voor hebben verzonnen dat prijzen al snel verveelvoudigd zijn. wil je het voor reeelere prijzen aanschaffen dan kom je al snel in rusland of azie uit, maar dan zit je weer met bezorgtijden en risico's op naheffingen waardoor het uiteindelijk weinig tot niet goedkoper uitpakt..

maar ach, goed gereedschap mag best was kosten en het is natuurlijk wat anders dan bij verbruiksartikelen, toch?
 
bij blackdog kan je deze ook kijken, deze zijn regelmatig te vinden op de grotere beurzen in Belgie en Nederland. Staat niet op hun site maar ze hebben het wel mee naar beurzen.
 
Jawel vandaag de werkzaamheden verricht, de kooi constructie.
Was wel een leuke puzzel want ik wil zoveel mogelijk onderdelen los laten om het spuitwerk wat makkelijker uit te voeren en dat is dus geluk.
Van het hele gebeuren zijn er maar twee onderdeeltjes verlijmd en aardig wat aanpassingen gedaan, niets schokkends gewoon wat paspennen aangebracht :)

Een dryfit van de kooi constructie.
DSC_0038.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0048.jpg
 
Vanmiddag een paar uur aan het klooien geweest aan het motorgedeelte, de meeste tijd verknoeit met dryfitten hoe alle onderdelen nu precies in elkaar moesten vallen, als er maar een onderdeel niet echt goed op zijn plek zat paste de rest gewoonweg niet :? maar we zijn eruit gekomen.

DSC_0064.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0060.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0058.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0051.jpg
 
Mooi modelletje Ron ,, je kan alle kanten uit :)
 
Saai dagje door gebracht met spuiten aan de DustBUSTER maar moet dus wel gebeuren om het af te maken :lol:

Was vroeg uit de veren dus snel het huis aan kant geholpen en op naar het spuithok voor een sessie primer.
DSC_0089.jpg

Twee uurtjes laten drogen en de basis lagen erop gespoten en weereen dag naar zijn knoppen :)
DSC_0090.jpg
 
Eerste kleurtje zit erop en toen liep de nozle vol en was het einde werkzaamheden voor vandaag, hij lig nu te weken in een thinner badje.
Ik vind het wel vreemd dat de boel verstopt zit en is pas de eerste keer zolang ik al airbrushed dat dit gebeurd, afijn voor alles is er een eerste keer.

DSC_0098.jpg
 
Bedankt Beyond.

Het is Tamiya clear orange over chrome aluminium of was het chrome zilver afijn ze hebben maar een chrome kleur die jongens van Tamiya??????? :)
Maar ik ben ik er ook gelukkig mee want het was een testje (alweer een testje :) ) en vind het wel wat weg hebben van zo`n cartoon achtig voertuig zeker als de rest van de kleurtjes erop zitten.
 
Hey,

Ron, dat wordt weeral een specialleken, zet je dit op dio of wordt het een alleenstaand model??
Zo wie zo wordt het eentje met een speciaal kleurken, ben benieuwd naar het einddresultaat .... :)
 
Bedankt Swaken,

het is de bedoeling dat hij op een klein ondergrondje komt, heb al een idee in mijn hoofd alleen nog niet echt een goede oplossing om stofwolken te maken.

Vandaag de laatste kleuren gespoten, rood,zwart en geel allemaal clear colors van Tamiya.
Nu kan de boel even drogen en morgen als ik tijd heb een laagje vernis erover.
DSC_0103.jpg

En dan heb je een zooitje onderdelen wat een model moet worden :)
DSC_0106.jpg
 
tamiya verf spuit wel lekker hé , wat een verschil met vallejo

Ik ben benieuwd naar het vervolg
 
Ron voor het beste zou je een fles aceton halen en leg daar uw nozzele's in dat doe ik ook altijd zo in een dicht glazen potje van die kleine confituurtjes en schud daar af en toe eens mee ge gelooft uw ogen niet hoe snel er vlokjes in die aceton liggen en de kopjes blijven proper ik heb dat probleem ook gehad en het komt ook van metalique verf te gebruiken daar zitten miniscule deeltjes metaal in en die verstoppen gemakkelijk daarom zou het beter zijn om een grotere sproeikop te kopendan zou dat probleem opgelost zijn die mensen van die a.b. firma hebben dat gezegd
Grtz Marc
 
Bedankt mannen.

Michel, inderdaad ook voor mij is Tamiya op dit moment nog steeds de beste verf om te gebruiken in de airbrush niet dat andere merken slecht zijn uiteraard.

Marc, Ik heb echte thinner gebruikt en niet de thinner die weleens genoemd word om onze hobby verfjes te verdunnen.
Zoals ik al zei het pas de eerste keer dat mijn airbrush verstopt zat, ik airbrush nog niet zo lang pas zo'n 25 jaar dus mag niet klagen.
Maar het probleem was waarschijnlijk een vervuild stukje verf (velletje) deze verf word niet zo vaak gebruikt en dan treed er toch een vorm van vervuiling op in je verf.
Normaal zeef ik mijn verf voor gebruik om het door een nylonkous te gieten maar sinds ik weer vrijgezel ben zijn de nylonkousen op en zelf draag ik ze niet dus een klein probleempje :)
Inderdaad is het beter om mettalic met een naald setting van o,4 te spuiten, maar de chrome silver van Tamiya gaat prima door een o,2 setting;)
 
Ron, ik ben een prutser wat modelbouw betreft volg daarom de meeste dingen in stilte.

Voor een van mijn werken heb ik ooit geprobeerd nevel te creëren, zou ook kunnen dienen voor stofwolken denk ik.
attachment.jpg
er bestaan verschillende soorten wattenvezels, het is een beetje zoeken en deze dan gewoon zoveel mogelijk uitrafelen tot men het gewenste effect krijgt.

grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan