Hoofdsponsor

1/350 Admiral Graf Spee (1/350 trumpeter) [DONE]

lukasvdb

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 feb 2011
Berichten
155
Dag Modelbouwcollega's!

Een week of twee geleden is mijn Graf Spee in schaal 1/350 toegekomen!

Ik ben reeds begonnen met wat stukken van het schip samen te steken. Samen met de lopen van Master Models wil ik van dit model een prachtje maken :D het is mijn eerste schip in deze schaal, anders was het altijd 1/700. Het doet deugd om eens niet mijn ogen te moeten vermoeien :p

28cm geschut voor de upgrade:

2014-08-23142725.jpg

na:

2014-08-30095451.jpg

Arado floatplane:

2014-08-25111232.jpg

Photo-etch adelaar:

2014-08-19172529.jpg

Dryfit van schoorsteen, superstructure en hoofdgeschut:

2014-08-30095514.jpg

2014-08-30095420.jpg

2014-08-26135552.jpg

Tot de volgende!

Grtz
 
Een goeiemiddag iedereen :D bij deze alweer een kleine update.

De 15cm kanonnen zijn af alsook nog wat delen van de superstructure. Van bewapening rest mij nu nog enkel de resterende 2 10,5cm luchtafweerkanonnen samen te steken. Een dryfit om het geheel te zien (ik ben van plan om de graf spee in een uitvoering te maken waar ze klaar is voor actie, om een commercieel vrachtschip te doen zinken met ieder beschikbaar kanon erop gericht :p ):

2014-09-02101017.jpg

2014-09-02101035.jpg

2014-09-02101100.jpg

2014-09-02101129.jpg

2014-09-02101222.jpg

2014-09-02101437.jpg

2014-09-02101552.jpg
 
je hebt al flink gebouwd op enkele weken.
succes met de bouw, ik kom zeker regelmatig eens langs om de vorderingen te volgen.
vgr Marc
 
Ik heb nog een Russische kruiser liggen in dezelfde schaal dus ik volg
 
Hey,

Knappe bouw tot nu toe. Een goed gedacht om de bewapening in dezelfde richting te zetten, zo geeft dit meer dynamiek aan het model.
Komt er nog meer PE bij kijken bij dit schip, zoals railings, trappen,enz....?
Indien je het kan helpen, er bestaan figuurtjes op die schaal om op dit schip te plaatsen, en troost u, zij zijn geschilderd, enkel nog een fijne wash hebben ze nodig. :)
 
Danku Swaken :) ik heb nog railings liggen die meegeleverd werden door trumpeter. Ze zijn wel nog niet op maat gesneden dus zal er nog redelijk wat onderzoek moeten gebeuren naar de plaatsing ervan :-o maar het zal wel een mooie meerwaarde opleveren. Wat betreft andere PE: ik heb daar ook al zitten aan denken (zou bepaalde dingen zeker realistischer maken), maar aangezien mijn budget redelijk beperkt is (heb deze wel aan een mooi prijsje op amazon duitsland kunnen verkrijgen) wil ik daar wat vergelijkend onderzoek naar doen. Wat is een betaalbare PE set? Eduard bijvoorbeeld? Lion Roar is in ieder geval te duur :p Haha gelukkig dat die figuurtjes zijn geschildert! Waar kan ik deze verkrijgen?

Bedankt!

Grtz
Grtz!
 
Hey,

Yep, er is van Eduard een volledige set beschikbaar met PE, zelfs voor uw schip van Trumpeter. Eveneens zijn de firgurines van hetzelfde merk beschikbaar, verschillende sets zelfs, om de boot aan te kleden.
Ik heb gezien bij de PE set dat zelfs trappen met railings, apparte railing, op maat zo te zien, voorzien zijn. Dit zou zeker een meerwaarde geven aan het schip, daar moogt ge gerust op zijn. Uiteraard, ik weet niet in hoevere jij al met PE gewerkt hebt uiteraard. Bij veel mensen is het zo dat ze de kriebel krijgen als ze PE zien.... :)
De prijzen vallen nogal mee, natuurlijk moet je de verzendkosten erbij nemen. Persoonlijk zou ik er voor gaan.... :) ;)
 
Is het niet zo dat de Spee maar in één richting kon vuren? Prachtig werk overigens !!!
 
Ik heb beslist om in een later stadium de PE set van Eduard aan te schaffen, ik zal hiervoor nog even sparen! Ik zal het vooral gebruiken voor de railings en kleine details aan te brengen op de masten enzo. De figuurtjes zal ik voorlopig laten voor wat het is, deze kan ik nog altijd later aanschaffen als ik nog iets verder wil doen met dit schip! :) Ondertussen wordt er nog wat verder gebouwd!

Bedankt voor de mooie reacties!

kassei: ik zou het betwijfelen moest deze maar in 1 richting kunnen vuren? Waar heb je dit gezien/gehoord/gelezen?
 
@ lukasvdb, ik heb laatst een docu gezien ,ik denk op national geographic of op discovery over de graf spee.ik geloof dat het iets te maken had met de zwaarte van het hoofdgeschut tov de geringere tonage en bouw van het schip.men vond dit euvel echter niet zo erg omdat de spee haar opdracht was om vrachtschepen te doen zinken.maar ik denk wel dat het hier enkel het hoofdgeschut betreft.liegen zij,dan lieg ik ook.......:)
 
@ kassei: dat zou kunnen, ik zou het echt niet met zekerheid kunnen zeggen... in ieder geval zijn die 6 28cm kanonnen inderdaad wel best groot voor een ship van die grootte :-o

de 10,5cm AA zijn afgewerkt alsook nog wat kleine detailstukjes :) niets fancy :p

2014-09-06123921.jpg

2014-09-06123855.jpg

2014-09-06123716.jpg

2014-09-06123648.jpg

tot de volgende!
 
Dag allemaal,

ik weet dat ik efjes geen updates gemaakt heb, dat komt omdat ik verhuisd ben en nog geen werkplek gevonden heb! Anders goed nieuws is dat de PE set van eduard onderweg is :D wanneer deze binnenkomt installeer ik mij ergens in huis en begin ik er aan! Ik moet enkel nog de gepaste ZAP CA lijm gaan halen om die PE te lijmen. Contactlijm droogt immers te snel om deftig PE op het model te kunnen plaatsen...

Snel meer!

Groetjes :)
 
Contactlijm is een traag drogende lijm, misschien bedoel je secondelijm? Het ziet er al een mooi schip uit, ik ben ook Eduard aan het gebruiken voor een 1/350 Bismarck en het is best bruikbaar spul. Ik hoop dat je nog niet te ver gevorderd was om alles goed te kunnen plaatsen, want bij PE moet je soms gaan zagen in bepaalde stukjes. Heb je ergens wat referentie kunnen vinden?
 
Mijn excuses, ik bedoelde inderdaad secondelijm! Bedankt voor het compliment! Gebruik je acrylverf? Hoe laat je het beter hechten? Ik heb ergens gelezen dat schuren of even laten weken in azijn? Ik heb gelukkig nog niets permanent (toch geen grote stukken) vastgelijmd dus de PE plaatsen zal normaal geen probleem zijn :D gelukkig! Referentie omtrent de echte admiral graf spee?

grtz
 
Hey,

Bij gebruik van acrylverf dien je een fijne grondlaag te leggen die goed moet drogen, op een ontvette ondergrond. Nadien je acryl in fijne verschillende lagen aanbrengen en het resultaat zal subliem zijn zodat je alle details nog duidelijk gaat zien. Wel moet je acryl nadien verzegelen met vernis of klir, want bij de minste aanraking kan de verf losraken door het zweet van je vingers / handen, dit vreet namelijk in op de verf en er komen dan kalle plekken. Doe dit ook waneeer je model voorzien is van verschillende kleuren die je moet aanbrengen, een tussenlaag met vernis of klir kan zeker geen kwaad, op voorwaarde dat ze fijn wordt aangebracht.

Goed dat je de PE set van Eduard hebt aangeschaft, je zal zien dat het een meerwaarde geeft aan je model.
Gezien de kleine schaal zal je moeten werken met pincetten en tandenstokkers, met wat speeksel eraan, om je stukjes op te pakken en te plaatsen. Is een geduldoefeningetje maar geeft nadien een grote voldoening, allez, bij mij toch.... :) ;)
 
Ik doe gewoon een grondlaagje uit een Tamiya spuitbus, blijft ook goed zitten en is een goeie ondergrond voor acrylics.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier is er nog geen airbrush aan te pas gekomen. De rode kleur was wel roestwerende autolak. Nu ik je vraag lees, bedoel je misschien eerder hoe ik het PE schilder, maar dat gaat gewoon mee onder de spuitbus. Er zijn er die zeggen dat dan je detail verdwijnt, maar dan moet je al een aantal keren overspuiten eer de significante dingen ondergeverfd raken.
 
Bedankt voor de handige tips Swaken! Ik zal deze zeker gebruiken wanneer ik er aan begin!

Het is de eerste keer dat ik PE gebruik maar ben wel blij dat het in schaal 1/350 is. Dan kan ik al wat oefenen voor de nagato in schaal 1/700 met PE :D Ik zie het helemaal zitten! Gewoon wat geduld hebben en het resultaat zal er naar zijn! Ik verlang al om er aan te kunnen beginnen!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan