Hoofdsponsor

1/35 Clear! He's knocked out! [DONE]

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.675
We zijn terug gestart met een nieuwe dio, waarin mijn pantser en een sectie US infanterie de hoofdrol spelen. Het situeert zich ergens in Frankrijk een paar dagen na D-day.:)
De infanterie sectie loopt langs een veldweg, ze stoten op een pantser die achter een schuur staat. Een verkenner inspecteert de pantser en roept: Clear! He's knocked out!

Eerst ben ik begonnen met de opbouw van de schuur, muren zijn vervaardigd uit (natuurlijk) Gyproc:laugh:. Stenen ingegraveerd in daar na vernist.
De volgende stap was alles een basis kleur geven met Dark blue grey, vervolgens hier en daar stenen in gekleurd met andere grijs tinten.
Daarna een mooie wash van Burnd sienna, laten drogen.
Vervolgens een drybrush met de volgende kleuren: Green grey, Stone grey, Sky grey en als laatste Silver grey.

De balkenstructuur is eerst met Light sienna geverfd dan nog eens met Raw sienna (olieverf). Het kleinere lattenwerk heeft een wash gekregen van Raw sienna.

Fotos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo zou de opstelling er ongeveer moeten uitzien

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is natuurlijk nog heel wat werk maar ik hou jullie zo goed mogelijk op de hoogte.;)

Grtz Bart.
 
veel werk ja maar het ziet er dan ook al heel mooi uit :-)
 
Mooie schuur Bart,netjes de stenen structuur net zoals het houtwerk,jou werk kennende komt dit helemaal goed :)
 
Het ziet er mooi uit. Waarschijnlijk een nutteloze vraag: je zal de boel nog vervuilen vermoed ik? Het ziet er nu wel heel erg fris en monter uit.
 
Veel belovende start Bart. We gaan dit weer mee volgen.

Mark
 
Ziet er inderdaad veel belovende uit.
Ik volg.
 
Je eerste foto's tonen alvast een aankomend interessant dio, we zijn dus van de partij om te volgen.
succes er mee,
vgr
Marc
 
Alvast bedankt voor de mooie woorden mannen,

Mr Artex dit is nog maar de start hé, alles moet in zijn omgeving opgaan, hier al het kleine vervolg.

Vandaag heb ik me bezig gehouden met het plaatsen van het dak, net als de andere latjes kregen ze een basis wash van Raw sienna.
Daarna werd alles nog eens gewashed met eerst een dunne wash van Indian yellow met kort daarop een wash van Mars yellowen een wash van Vallejo light rust. Dit om kleurschakeringen te bekomen op de verschillende latjes.^^
De volgende stap was een wash met Raw umber gevolgd door een drybrush van Raw umber op bepaalde plaatsen.
Voor de eerste tekenen van verwering heb ik een drybrush van vallejo Yellow ochre , German camo orange ochre, German camo beige en als laatste English uniform.:wacko:
Om te stoppen nog eens een drybruch van Raw umber.:P

Fotto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hopelijk kunnen we morgen de werken verder zetten, want nog enkele washes en drybrushes staan te wachten.;)

Grtz Bart.
 
Vandaag het dak en de schutting afgewerkt.

Volgende processen zijn ondernomen, terug enkele drybushes met Vallejo Burnd umber, English uniform, German camo orange, yellow ochre. Zoals je waarschijnlijk merkt staan ze nu in de omgekeerde volgorde als de vorige. Reden een eerste highlighting.
Om het hout te verouderen een drybrush met Vallejo German camo beige, Green grey en Stone grey.:D

Een Wash met Burnd raw umber (olieverf).
Met dezelfde wash heb ik nog eens de scheuren en gaten extra ingelegd.
De laatste wash is met deep green om het begin van mossen te simuleren, eerst aanbrengen met een fijn penseel en daarna inblenden met een platte borstel met white spirit.:wub:

foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de laatste foto moet er wel nog groen aangebracht worden, maar hier wacht ik mee tot ik weet welke beplanting daar zal komen in de dio.

Ook het binnen werk in bijna klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu vlug verder doen.

Grtz Bart.
 
Leuk idee. Vooraleer je een naamplaatje maakt, denk erom dat het een "it" is en geen "he".
 
Knappe vorderingen Bart. Goede uitleg over de uitgevoerde schilder technieken ook.
Kijken weeral uit naar het vervolg...

Mark
 
Ik wil niet muggeziften, maar ik vind de bovenkanten van je muurtjes nogal extreem recht. Zou het niet realistischer zijn moesten die zo een beetje "op en af" gaan? Desnoods nadien min of meer rechtmaken met een laagje cement (gene echte hé).. 't is maar een idee..
 
Laatst bewerkt:
StevenVD goed gezien "It's" it will be.

Wiyaka Owaci je hebt daar wel een punt, eens kijken hoe ik dat ga oplossen zonder schade te maken.

Mark we doen ons best hé.

Grtz Bart.
 
Misschien met het dremeltje de bovenste stenen wat ronder maken? Wel een stofmasker opzetten met al die gyproc..
Voor de rest ziet dat er eigenlijk al wel prima uit.. Voorbeeld staat in de hof of zo???
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan