Hoofdsponsor

1/100 Neuschwabenland [DONE]

homeghost

Meester Bouwer
Registered
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
3.493
Sinds de eerste dreiging van de tweede wereld oorlog hebben de Nazi`s gewerkt aan wapens die in in het geheim werden ontwikkeld. Deze wapens waren vooral bedoeld om de tegenstander te kunnen imponeren en te verslaan. Het waren experimenten die zowel op zee alsmede op het land als doel hadden maar ook wapens bedoeld voor de soldaten persoonlijk. De meeste wapens kwamen niet verder dan de tekentafel. Simpel omdat het idee niet uitvoerbaar bleek te zijn. Sommige wapens werden uiteindelijk verder ontwikkeld. Maar ook daar bleek vaak dat deze technisch niet te fabriceren waren of dat de actuele stand der techniek in die tijd het niet mogelijk maakte om deze wapens te kunnen fabriceren. Sommige wapens haalden het wel om de ontwikkel fase te ontgroeien en daadwerkelijk te worden ingezet in de oorlog. Doch tijdens deze inzet haalden ook wederom het merendeel van deze experimentele wapens niet de praktijk of werden wel ingezet maar bleken te falen wegens productie fouten of te lange voorbereidings tijden.

Hoewel in de lucht of ter land of ook ter zee de evolutie van deze wapens soms voorspoedig gingen haalden uiteindelijk alle wapens het einde van de oorlog niet eens. Een van deze uitblinkers in de experimentele zee wapens was een parade paardje van Hitler. Dit wapen was in deze tijd erg voorruitstrevend en ook veelbelovend. Met dit wapen was het (mits de oorlog niet beëindigd was) waarschijnlijk mogelijk geweest om op zee de onoverwinnelijke te zijn geworden. Waarschijnlijk zelfs ook voor gedeeltes ter land. Wetenschappers in dienst van Hitler hadden een techniek ontwikkeld om middels ultra hoge frequentie golven (radio golven) materie zowel vast als vloeibaar in beweging te zetten op moleculair gebied. Een erg krachtige radiogolf werd uitgezonden en erg specifiek gericht op een doel. Deze “ beam” was onzichtbaar en geluidloos. Versterkt door magnetische spoelen werd een stroom ( opgewekt door een generator ) steeds verder opgezweept tot een enorme krachtige lading. Nadat het systeem had aangegeven dat het vermogen niet verder omhoog kon worden gezet werden de radio golven door een dikke pure koper kabel van de laatste spoel geleid naar een brede antenne. Deze antenne werd hierdoor in een korte tijd enorm heet en sterk magnetisch. Zo sterk zelfs dat de antenne rood gloeiend zijn lading uiteindelijk afstootte. Dit was ( zonder dat de wetenschappers het doorhadden ) de voorloper van de magnetron. De antenne was uiterst nauwkeurig bestuurbaar . Zowel in de x-as als de Y-as. Deze krachtige straal kon doelen bestoken op afstanden van 1 kilometer. Het gemene in dit wapen was dat het doel ineens enorm sterk verhit werd. Zo sterk dat deze even heel fel oplichtte om dan te exploderen. Een levend organisme werd dus letterlijk ter plaatse in een oogwenk enorm heet en het aanwezige water in het weefsel kookte dan vrijwel meteen en explodeerde binnen een tot twee seconden.

attachment.jpg

Bovenstaande afbeelding geeft de plaats weer waar het schip vermoedelijk is verder ontwikkeld na de bouw in de werf. Het is niet te verwarren met een experimenteel vliegdek schip van die tijd. In deze basis werden de onderdelen toegevoegd welke het schip tot een " Wunderwaffe " verhoogde. De basis werd " base 211 " vernoemd door Grand Admiral Karl Doenitz commandant van de nazi`s ( 1938-1943).

attachment.jpg Admiral karl Doenitz.

attachment.jpg

Het Antarctica gebied waar de vermoedelijke basis was gevestigd.


Dit was het eerste gedeelte ter introduktie van het komende en nieuwe project. Het schip de Neuschwabenland is de opvolger in het full scratch gedeelte na de Blue Marlin. Het was een hele klus om dit project zover te krijgen om het allemaal te kunnen presenteren. Niet alleen de textuele inhoud maar ook foto`s en gegevens van het schip zijn nauwelijks te vinden. Dat was ook te verwachten want dit schip was niet alleen omgeven door geheimen maar ook door omstandigheden die wij normaal gesproken omschrijven als sinister en duister. Er hebben zich vele omstandigheden voorgedaan tijdens de constructie en opbouw maar ook tijdens de vaart die nauwelijks te bevatten waren/zijn tot op heden toe.

Kortom een project waar vele slapeloze nachten aan zullen vasthangen want als er een project is van mij die angst en duistere gevoelens kan opwekken is het wel dit project. Ik heb er ook vele maanden aan voorbereiding aan moeten geven want het moet uiteraard wel compleet zijn. Dus wederom alle redenen om vooral dit project te volgen want je moet wel sterk staan in je schoenen tijdens dit project..........

Ik wil er verder nog bij vermelden dat dit project wellicht soms een beetje griezelig kan worden na de ruwbouw van de romp. Bij het opbouwen later komen de lugubere verhalen erbij voor de betreffende onderdelen en deze zijn niet altijd even fris maar wel echt in dit verhaal. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dit project is niet een project over een schip uit WWII maar een project met een verhaallijn erin. Tijdens het constructie proces van dit schip ten tijde van de oorlog zijn er vele mensen gedood door dit schip ( lees de constructie/werking ).
Voorlopig komen er nu eerst nog intro verhaallijnen voorbij om dit project volledig te kunnen begrijpen.

Wees gewaarschuwd!.


bronnen:

http://base211.ru/index.php?mn=otd&mns=uk2l9wi9txbee

https://www.youtube.com/watch?v=D9AwRuW-Jns

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Zwabenland

http://vimeo.com/55953909

http://nl.wikipedia.org/wiki/Philadelphia-experiment

http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetron_(oven)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wunderwaffe

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nazi
 
Laatst bewerkt:
De introductie smaakt al gelijk naar meer Ron! Succes met weer een mooi project.
Ik behoor alweer tot de vaste volgers.

Fred
 
Sluit me helemaal aan bij Fred.
Dit smaakt naar veeeeeeeel meer.
Mijn stoeltje staat bij aangeschoven. Veel succes.

Mark
 
Ik ben benieuwd wat voor vaartuig er uit dit interessante project gaat voortkomen, ik veronderstel dat je er wel wat de vrijheid in hebt hoe het er zal gaan uitzien. Een beetje een "what-if" bouw. Die kopieervermelding lijkt me overbodig aangezien al wat je op dit forum vertelt, sowieso door het kopieerrecht beschermd wordt. Bovendien verplicht je jezelf er op die manier toe om je eigen bronvermelding elke keer in orde te houden. Ik lees over dit onderwerp op de Duitse Wikipedia dat er geen bewijzen voor het bestaan van de basis blijken te zijn, maar dat weerhoudt ons modelbouwers natuurlijk niet om er onze eigen ideeën op los te laten. Succes met je project!
 
Interessant project en zal hem zeker gaan volgen.

Ik heb een enorme tijds investering moeten doen om het allemaal voor elkaar te krijgen er is vrijwel niets over kenbaar gemaakt in de literatuur en op het internet. Ik heb onderaan deze introductie een copyright staan. Dit is alleen voor de textuele inhoud maar niet voor de plaatjes dus. Waarom?. Zuiver om mijn geïnvesteerde tijd niet verloren zien te gaan in copycats. Ik begrijp dat internet geen geheimen heeft maar dat neemt niet weg dat ik dit best mag vermelden bij de intro.

Als je geen advocaat achter de hand heb dan moet je zeker niet al je research hier of ergens anders op het internet plaatsen, althans dat zal ik dus niet doen.
Ik zal het het hele verhaal in een PDF verwerken en voor een schappelijk prijsje aanbieding zodat je iets terug van al je inspanningen.

Wat ik ook beetje krom vind vind aan het (c) verhaal is dat je foto`s plaatst maar geen bron vermelding erbij zet, is ook niet echt netjes of er dan wel of niet een copyright op zit.
 
wel ron we zittezn allemaal weer op de eerste rij voor het volgend van je project man veel sucses met de bouw
 
Nu ja ik heb het (c) dan maar verwijderd. Was wel ook wat overbodig geef ik toe. Geeft ook niet want internet is nu eenmaal openbaar dus...En ik ben vatbaar voor suggesties. Dus dan gewoon verder zonder. Geen probleem.

Het is zo dat er geen berg aan info over is maar geeft ook niet want ik mag mij dan over de meeste onderdelen lekker los laten. Het is nu eenmaal modelbouw. Er zijn inderdaad geen bewijzen voor de basis maar ook niet voor de UFO voertuigen die daar ( volgens legenda ) zouden zijn ontwikkeld. Het is allemaal lekker duister. En dat is lekker spannend.
 
Opschuiven jongens, ik kom er ook bij zitten! Een beetje mystiek kan nooit geen kwaad.
 
Wauw,dit mystieke project wil ik echt niet missen ,alvast succes :)
 
Lijkt op de aanhef van een spannend Clive Cussler boek, ik neem alvast ook een zitje.

Komt Dirk Pitt ook in het verhaal voor ? :)
 
Wat een kanjer van een intro schrijf je hier neer,verder was ik echt niet op de hoogte van deze experimenten die de Duitser aan het uitoefenen waren en wat een geluk dat ze deze wapens niet hebben kunnen inzetten!!!
 
Snel maar er komen nog eerst wat korte verhaal lijnen...:)
 
Ook een stalen schip was niet bestand tegen deze krachtige radio golven. Ongeacht de tonnage. Helaas is de achterliggende techniek met het beëindigen van de oorlog ook verdwenen al is het gerucht er dat zowel de Russen alsmede de Amerikanen deze techniek in handen hebben gekregen na het einde van de tweede wereld oorlog. Ten tijde van de ontwikkeling van dit enorm krachtige wapen is er ook geprobeerd om doelen te bereiken onder water denk hierbij aan duikboten. Er zijn verslagen gevonden waarin werd beweerd dat duikboten tot een diepte van ca. 10 meter op een afstand van 500 meter met dit wapen zijn uitgeschakeld of gezonken.

attachment.jpg scene uit the philadelphia experiment

Omdat er een enorm magnetisch veld werd opgewekt tijdens het opladen van de spoelen,sloegen er altijd op onregelmatige momenten grote windvlagen op de directe omgeving van de antenne naar buiten in een kring. Dit gaf dat als de zee rustig en kalm was er een soort koepels van lucht vermengd met waterdamp naar buiten en omhoog schoten. Dit gaf dat enkele seconden voor het afvuren van dit gruwelijke wapen de bron was te zien. Een soort koepel welke ondoorzichtig was gaf aan dat er daar iets gebeurde. Enkele seonden later werd dan de beam afgevuurd met een vernietigende en dodelijke afloop voor het uitgezochte doel. En er was nog een tweede nadeel aan dit wapen.

Al het aanwezige personeel/wetenschappers mochten niet op het dek staan tijdens het opladen en afvuren. Het veld was zo krachtig dat ook anders deze mensen letterlijk meteen gekookt zouden worden met de onmiddelijke dood tot gevolg. Daarom was het dek altijd leeg en was de stuurhut afgeschermd met een dik schild tussen het afvuurdek en de stuurhut. Dit schild was bekleed met een laag lood van 2 mm dik om de beam af te wenden. Ook het dek zelf was bekleed met 2 mm lood om het schip met de bemanning te beschermen. Op het loden dek waren houten vlonders aangebracht om toegang te geven tot het dek want op lood lopen gaf al snel grote beschadigingen eraan. De Neuschabenland werd altijd begeleid door torpedojagers om het te beschermen tegen de vijand.

Een van de grootste geruchten omtrent de Neuschabenland is dat het schip zichzelf eenmaal verplaatst heeft tussen verschillende tijdzones op de aarde. Dit zou dus verklaarbaar zijn door het enorm magnetisch veld. Het schip werd hierbij ten tijde van het opladen onzichtbaar en verscheen binnen seconden weer terug. De bemanning verklaarde dat ze twee verschillende werelden door elkaar heen hadden gezien,alsof de twee verschillende plaatsen over elkaar heen waren geplakt. Eenmaal van boord zijn een tiental bemanningsleden met verbrande huid en hoofdharen opgenomen geworden in een ziekenhuis waar ze enkele dagen later zijn overleden. Op het dek van het schip werden stenen en metalen gevonden van onbekende oorsprong. Bij een tweede poging later is het schip geaard geworden met de zee. De antenne werd hierbij door een metalen kabel verbonden met het water. Het fenomeen van de tijdsverplaatsing is hierna niet meer voorgekomen. Of er met dit effect later nog meer experimenten zijn gedaan op de Neuschabenland is onbekend.

Er is één schip gebouwd en deze is daadwerkelijk ingezet geweest op zee tijdens de oorlog. Na het beeindigen van de oorlog is dit schip nooit meer terug gevonden tot nu toe........



Romplengte origineel 156 meter.

Rompbreedte origineel 21,60 meter.

Tonnage origineel ca. 2675 bruto (voor zover bekend)

Aandrijving origineel Deutsche Werke A.G. 7 cilinder diesel elektrisch

Snelheid 32 knopen

Bereik 6500 mijl bij 17 knopen

Generator voor opwekking spanning spoelen Deutsche Werke A.G. 900 KV

Aantal spoelen (voor zover bekend ) 36. Diameter spoel 1 meter.

Bemanning 139 incl .Wehrmacht



De constructie van het model ga ik wederom uit de sandwich bouwwijze maken. Dit heeft in al mijn vorige projecten zich als uiterst goed bewezen. De start is inmiddels gemaakt en dat is te zien in onderstaande foto`s..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
wauw ron je ben weer op dreef je bent weer niet te houden he sucses
 
De beschrijving van de visuele effecten is terug te vinden in een van de verhalen van Isaac Asimov, waarin zo'n ondoordringbare koepel gecreëerd werd met het plan die over een volledige stad te leggen. Het ervaren van een tijdsverschil zou je misschien eerder op neurologisch gebied kunnen proberen te verklaren. Je hebt een mooie vorm uitgesneden, maar op welke plannen zijn die dan gebaseerd?
 
veel suc6 ron het is wel een spesialleke moet ik zeggen dus schuif weer lekker dicht bij
 
Is een mooi onderwerp Ron, maar volgens mij is dit één van de vele "urban legends" die verteld worden over de geheime projecten waaraan de duitse geleerden werkten (of beter gezegd van droomden) in de laatste jaren van de tweede wereldoorlog. Voor mij hoort het thuis in het rijtje van de vliegende schotels, geluidskanonnen, kernreatoren, zwaar water en "die Glocke". Geen of nauwelijks of verdraaid wetenschappelijk bewijs maar flink wat hardnekkige geruchten.

Maar ik ben wel benieuwd hoe volgens jou zo'n schip eruit zou gezien hebben.
 
Voor mij hoort het thuis in het rijtje van de vliegende schotels, geluidskanonnen, kernreatoren, zwaar water en "die Glocke". Geen of nauwelijks of verdraaid wetenschappelijk bewijs maar flink wat hardnekkige geruchten.

Right to the point :)

Dit soort verhalen moet je inderdaad meestal als fictie opnemen maar het is wel lekker sinister en spannend. Wacht maar af :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan