Hoofdsponsor

Anders / onbekend Twister cp V2 en de bell 49G

Status
Niet open voor verdere reacties.

newbie

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 feb 2008
Berichten
754
Mijn eerste helikopter die ik kocht was de Twister cp V2.

1_Afbeelding_109.jpg

Bij een kameraad is met een Bell gevlogen en van de eerste keer kon ik al stijgen en landen en hooveren.

Dus ik ,idioot, wilde al direct iets meer en daarom de twister gekozen ipv de Bell.

3 maanden later na vele kosten ,nog altijd niet gevlogen,zelfs hooveren op 75 cm lukte niet omdat hij erg snel reageerde en mijn hersenen nog te traag waren om dit op te vangen.Dus op een gegeven moment er maar mee gestopt.

In de zomer zag mijn neefje (16j) hem staan en wilde er eens mee vliegen.
Na lang gezeur toegegeven op voorwaarde dat hij enkel een 50 tal cm boven de grond moest blijven hoveren. Geen probleem zegt hij en gooit toch de gas volledig open met als gevolg dat hij opstijgt en direct 6 meter verder in een ijzeren staaf vliegt (de enigste in gans de tuin) einde helikopter.

1_Afbeelding_110.jpg

dit jaar op de beurs in dortmund voor 99 euro een Graupner Bell gekocht,waar ze hier 250 euro(1uur les inb + extra batt.) voor vragen.

1_Afbeelding_111.jpg

Hiermee kan ik toch al wat rondjes vliegen zolang de staart maar naar mij toe wijst.
Laatst weeral harde landing gemaakt waardoor de bladen stuk zijn en de staart gedeeltelijk afgebroken.
Moet hem nog herstellen tegen de winter zodat ik terug opnieuw kan oefenen.
Ik onderhoud de tennishal waardoor ik dus een oefenterrein heb van 3 tennisvelden lang en 15 meter hoog met een ruberen ondergrond dat de schade een beetje beperkt met het crashen.
 
Er is maar één oplossing voor jouw probleempje:
Simmen, Simmen, Simmen en nog eens...

Heli's krijg je niet in de lucht door efkes te proberen...
Nou eigenlijk wel, maar de vraag is natuurlijk
hoe komt ie neer.:k
 
Ik weet het maar de computer is te traag om een simulatieprogramma te laten draaien (733mhz) .Eind dit jaar komt er een nieuwe en dan ga ik je raad opvolgen.
 
Mijn eerste sim was de "csm sim" dat ding draaide
onder dos en liefst onder een Windows 98 stel je voor! Die computer heeft laatst de geest gegeven door een 'ontpofte' voeding..
Grafisch niet schitterend maar heel realistisch om te leren. Het geeft me zelf ook veel (..) meer zelfvertrouwen gegeven.

CSM Simulator
 
Hey hey,

met alle respect en aub niet kwaad worden, ma je toestelletje (hoe leuk het er ook uitziet) catalogeer ik niet onder de noemer van RC-heli's... maar samen met 95% van de andere helirommel die ze dit jaar in Dortmund verkochten is dit speelgoed waarmee je hooguit enkele vliegpogingen doet... en dan is het kapot. Ook al verkopen ze gelijk zoete broodjes... deze dingen horen niet thuis op een modelbouwbeurs.
Zelfs de beste helipiloten hebben de meeste moeite van de wereld om zoiets deftig in de lucht te houden, om maar te zwijgen van gekontroleerd rond vliegen en landen...
Echt Luc, met zoiets kun je ONMOGELIJK leren helivliegen. Om te leren vliegen heb je om te beginnen een goed afgesteld en stabiel toestel nodig. Investeer dan liever in een T-Rex 500 (elektro) of iets van die klasse en ga om raad en bijstand bij mensen die er iets van kennen. Anders wordt je heli-avontuur een ramp en hou je ermee op nog voor je er ooit plezier aan zou hebben.
Buggeteer dan ook een 1500 euro. Dat is de prijs voor een deftige beginnersheli met zender, lippo's en laadapparatuur.
Als je voor 100 euro wil helivliegen, koop dan een speelgoedmodelletje met een coaxiale rotor. Die spullen vliegen vanzelf.
Hopelijk, hopelijk neem je aan wat ik schrijf, want ik heb al dikwijls ondervonden dat mensen die met helivliegen willen beginnen het O zo moeilijk hebben om aan te nemen wat ik je hier probeer uit te leggen.

Heligroeten,

Nick
 
Inderdaad die twister (is dezelfde als de Carboon, Honnybee FP en nog enkele andere namen) is helemaal niet geschikt om te leren vliegen. Wat ik nu ga vertellen mag niet beschouwd worden als stichtend voorbeeld : zoals ik in een eerder draadje eens heb verteld, heb ik ook een Carboon FP, daar probeerde ik mee te leren hooveren in onze (kleine) woonkamer.
Wat uiteraard niet lukte, langs geen kant kon ik dat ding stabiel blijven houden.
Op een avond na een fonduetje (of was gourmet) en de nodige glaasjes wijn, kreeg ik het in mijn benevelde kop om het toch nog maar eens te proberen, en dit keer zonder trainingskruis.
Wonder boven wonder, hield ik het zowaar bijna een halve minuut uit zonder te crashen, aangemoedigd door dit wonderbaarlijke resultaat bleef ik verder oefenen die avond.
Geloof het of niet, maar 's anderdaags was ik wel in staat om de ene accu na de andere "leeg" te hooveren tussen tafel en stoel :)
 
Jullie hebben allemaal gelijk.Dit heb ik door schade en schande en (veel) geld al geleerd.

Met de coaxiale bell kan ik nog een beetje vliegen maar ik weet dat ik eerst moet gaan simmen omdat ik wel controle heb als de staart naar mij toe wijst maar ene keer een bocht en ik moet anders gaan redeneren ga ik de mist in.
En bladjes stuk 20euro kwijt.
Als ik met de coaxiale goed kan vliegen, achten maken,cirkels met de staart naar buiten of andersom,als ik dat allemaal kan dan ga ik mij (misschien) een grotere aanschaffen.
maarja dit kan nog wel even duren.RC-heli's is niet voor niks de moeilijkste tak van RC.

ps : bedankt voor de reacties
 
Oh, wat ik nog vergeten te vragen was, wat gaat er nu gebeuren met de twister ?
 
ik dacht als ik ooit fatsoenlijk kon vliegen met de Bell,de twister terug oplappen maar zo te horen is dit geen goed idee.

We zien wel. Er staat geen houdbaarheidsdatum op.
 
Mijn eerste heli was een walkera 004 FP, moet ik er nog wat over zeggen of zal ik me maar stil houden.:s

Mvg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan