Hoofdsponsor

1/10 De oude zigeunerin (compleet uit het niets) [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Een vriendin heeft deze flat gemaakt, te bestellen onder http://www.atelier-pferdestube.ch/

4.jpg

gezien ik een beetje in mijn experimenteer fase zit, heb ik gevraagd of ik er een 3d model van mocht maken.
Toestemming heb ik nu moet ik ze enkel nog maken.

Ondertussen zijn we al enkele dagen verder en de dame neemt langzaam vorm aan.

De eerste dag heb ik het hoofd gemaakt

Img0427.jpgImg0429.jpgImg0425.jpg

De volgende een gedeelte van de buste

Img0433.jpgImg0430.jpgImg0431.jpgImg0432.jpg

De daarop volgende dagen tot vandaag heb ik laag na laag stukjes bijgevoegd

Img0435.jpgImg0437.jpgImg0434.jpgImg0436.jpgImg0438.jpg

commentaar, kritiek en voorstellen zijn altijd welkom
vragen ook

Grtx Jan
 
WOW, dat is een knap stukje huis vlijt dat je hier neerzet Jan.
Ik blijf je vinding van die metalen kogeltjes voor de ogen zeer geslaagd vinden.
Er zit al flink wat uitdrukking in het gezicht, dus ik zou zeggen : goe bezig...

Mark
 
Petje af Jan.......je bent goed begonnen ;) , benieuwd naar meer!
 
cool man , begint vorm te krijgen !

grt Nicolas
 
Bedankt, heb een beetje verder geprutst.

de handen worden afneembaar gemaakt, misschien ooit eens afgieten.
Na de handen die ik hoop deze week te maken komt dan het pruts werk met de versieringen en klimpergoud.

Img0439.jpgImg0442.jpgImg0443.jpgImg0444.jpgImg0441.jpgImg0440.jpg

Voorstellen en kritiek mag, andere dingen ook.

Grtx Jan
 
prachtig werk, hoe je zoiets uit het niets maakt...

een klein opmerkingske dat mij opviel.
Is de pijp niet wat lang?
ik heb de bronfoto en jouw laatste resultaat verschillende herbekeken en ik blijf dat gevoel hebben.
het meest logische lijkt me dat de trommel hoger zou moeten, zodat haar armen meer naar boven komen. Maar de trommel lijkt me op de juiste hoogte te staan, dus ik denk eerder dat haar rug krommer zou moeten...

just a notice, don't shoot me ;)
 
JordiC, is mogelijk maar een aanpassing is jammer genoeg niet meer mogelijk zonder volledig opnieuw te moeten beginnen.

een klein beetje heb ik verder gewerkt, ben ook voor sommige stukken opnieuw moeten beginnen.
Maar is een leer proces.

Img0445.jpgImg0451.jpgImg0450.jpgImg0440.jpg

Grtx Jan
 
Er komt leven in Jan. Blijf in bewondering volgen.

Mark
 
geen probleem Jan, het was gewoon een kleine vaststelling ;)
vind het al prachtig dat je zoiets uit het niets maakt
 
Heb de regenbuien vandaag benut om alle oneffenheden weg te werken en de munten stuk per stuk aan te brengen.
klein werkje vergeleken met de bruggenbouw van Rik in der überfahrt.
De handen hebben nog een klein beetje werk nodig om me te bevallen, deze zijn uit apoxysculp en moeten niet gebakken worden.
De figuur moet dus niet meer in de oven. voor mij is ze dan ook zo goed als klaar.
Met de top sculpters kan ik niet concurreren maar ik heb er een uniek stuk bij voor mijn verzameling.

Img0464.jpgImg0469.jpgImg0465.jpgImg0468.jpgImg0465-2.jpgImg0467.jpgImg0466.jpg

Vanaf nu komt er verf op.

Voorstellen kritiek en andere dingen mag.

Grtx Jan
 
Gisteren avond en vandaag de eerste penseel strepen getrokken, had het me iets eenvoudiger voorgesteld.

Tot nu toe enkel Burnt Sienna & Neapel Yellow van de firma Golden, White van AV en Fuchsia van Scale75 gebruikt voor het gezicht.
Voor de haren is de basis Gold Brown von AV daarna lichtjes opgelicht met White van AV.
Alles acrylverf.

Zijn nog enkele uurtjes te gaan, hulp en voorstellen zijn altijd welkom.

Img0472.jpgImg0471.jpgImg0470.jpgImg0470-2.jpg

Grtx Jan
 
Ik doe het je zeker niet na maar wat die handen betreft heb ik toch de indruk dat de wijsvinger van de rechterhand, die de pijp vast houdt, wat te lang is in vergelijking met de andere vingers.
 
Erwin klopt, is ondertussen 1mm korter.
Maar aan de handen en het instrument is er sowieso nog werk, bevallen me nog niet gans.
Grtx Jan
 
Ik heb een beetje rood en geel geschilderd, anders zie ik alleen nog rood.

Het zal nog effe duren voor ze me echt bevalt, er is dus nog enkele uren schilderen aan.

Img0478.jpgImg0476.jpgImg0475.jpgImg0477.jpg

Heb het rood met een reeks van Scalecolor geschilderd, de verf verschild toch sterk van AV en vraagt een sterke aanpassing aan mijn schilder stijl. Maar heeft ook voordelen ten opzichte van AV. Desondanks zak de afwerking toch terug met AV gedaan worden omdat ik mijn stijl en techniek niet wil aanpassen omdat ik iets wou uitproberen.

Grtx Jan
 
Bedank Danny, maar ze is nog lang niet af
Heb gisteren het rood opnieuw gedaan, met de verf van Scalecolor wilt het me nog niet echt lukken.
Ben overtuigd dat het nog komt, maar de juiste consistentie vinden voor mijn techniek zal nog een tijdje in beslag nemen.
Dus opnieuw met AV een onderlaag met Medium Geel, (kleine tip, als men een oplichtend rood wil altijd geel of goud als onderlaag gebruiken)
daarna opgelicht met Fire Red of geschaduwd met Black. Alle drie uit de reeks Model Air.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Kritiek en voorstellen mag, wordt anders een eenzijdige topic.

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan