Hoofdsponsor

1/35 Famo & Sd.Ah.116 [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Swa,
Prachting gebouwd! Ik heb hier nog dergelijke Famo's: één met spade en één met aanhangwagen in de kast zitten (met enkele zakjes PE) die ik hoop één dezer dagen (veeleer één dezer maanden) te beginnen bouwen en als ik jou resultaat zie, beginnen mijn vingers te kriebelen... Proficiat! Ik ben benieuwd naar een kleurlaagje...
 
Mannen jullie ook allemaal bedankt voor lovende woorden, vandaag heeft de Famo lekker staan drogen van zijn baddeke. En morgen zullen de eerste bewerkingen aan gaan vangen.

Grtz,

Swa
 
Dat gaat hier wat geven ! Een meesterwerk in wording !
 
Ewel Swa dat ziet er al een pracht stuk uit
Gewoon toppie :D :D
Ben al benieuwd naar zijn kleur jasje :8
 
Hier een update na de spuitwerken van de Famo, ik moet nog hier en daar nog wat puntjes herzien. Maar ik wilde jullie de eerste pics niet onthouden, waarom......................omdat het mijn eerste model wat in 3 tone camo gespoten is. Persoonlijk ben ik aardig tevreden over het resultaat, natuurlijk zijn er zaken bij wat anders of beter kan. Dit is echter mijn inziens de evolutie in modelbouw en het leuke en leerzame ervan.

Famo80.jpg

Famo81.jpg

Famo82.jpg

Famo83.jpg

Nog wel zo uit de fabriek gereden maar dat komt met de verdere verwering en dergelijke wel goed. Alleen wacht ik daar altijd een week of 2 mee tot de verf goed is uitgedroogd, vandaar gaat hij nu tijdelijk in de droogkast hoewel m'n handen jeuken.

Mannen, wat denken jullie ervan?

(Vraagje aan de mods, welke size nu aan te houden voor de pics 800x600 of 640x480? De laatste passen mijn inziens beter in de vernieuwde layout?)
 
Swa, was da jongen.
Aardig tevreden, dat is een understatement hé Swa.
Ik vind het schitterend die drie tone camo.
Hij komt recht uit het fabriek, eigenlijk zonde om dit te gaan verweren.

Erik.

P.S. 800 x 600 mag geen probleem zijn.
 
Ja hallo Swa !!! Eerst verrast hij ons met een ma-gi-stra-le bouw en trakteert hij ons op werkelijk alle mogelijke toeters en bellen, nu zwiert hij zwierig een drietonencamouflage over het bakbeest !!!

Man man, dit zijn de topics waar ik van geniet. Ik zou je bijna willen betalen om hierover een bruine wash te penselen, om op zo'n voertuig de kleuren naar mekaar toe te zien trekken, dat moet een spektakel zijn ! Een lekker vettige pinwash waar nodig, en ga zo maar verder...

Deze is gewoon klaar om keihard te gaan verouderen, een werkpaard mag niet fabrieksproper zijn he !

Wees gerust, ik kom hier elke dag kijken want dit is mijn piece of cake !
 
Mannen bedankt voor de positieve geluiden.

Wat ik bedoelde met "aardig tevreden" is dat er altijd dingen zijn waar je naderhand naar kijkt en denkt daar had ik anders moeten spuiten, dikker/dunner of korter/verder uit elkaar. Maar het was al bij al zeer leuk en leerzaam om te doen (wat hebben we toch een machtige hobby, hé). Daarbij was ik trouwens ook een beetje sceptisch of mijn bijna 15 jaar oude AB deze klus ging klaren.
 
Prachtig spuitwerk en wat een oude airbrush niet kan doen.
Ben benieuwd naar de verwering net zoals de andere mensen hier.
Ik hou het in het oog.

Mark
 
pfffieuw , das knap jong !!

vraagje : hoe ga je de binnenkant van de motorruimte schilderen? (spuiten ?) . Ik ken je volgorde van werken niet, maar had je dat beter niet eerst gedaan ?
 
pfffieuw , das knap jong !!

vraagje : hoe ga je de binnenkant van de motorruimte schilderen? (spuiten ?) . Ik ken je volgorde van werken niet, maar had je dat beter niet eerst gedaan ?

Hé Famo.
Als ik goed zie, heeft Swa de binnekant van de motorruimt en de motor al in een kleurtje staan.
Nu nog vuil maken.

Erik.
 
Ja man wa een schitterend spuitwerk en een prachtige camo.
Goh en nu nog een wash en pinwash en alles zal mooi in elkaar vloeien.
Wa wachten vol spanning op het vervolg :D
 
Mannen, jullie ook bedankt voor de complimenten. Nog iets meer dan een week geduld, dan vliegen we erin.

En het klopt de binnenzijde was al gespoten, het model kan ook nog geheel uit elkaar om straks de onderzijde nog goed te kunnen voorzien van een wash enz....

Famo84.jpg
 
Yooooo ,ik wist niet dat ie maar voorlopig geassembleerd was.:$
Allez de motor was al gekleurd maar had het over de carosseriekleur
 
:O Hij lig alweer elkaar :O
Leuk om te zien dat iedereen weer een anderen manier van werken heeft.

Over de Camo, ik weet het niet wat ik er van vind, niet negatief bedoeld maar ik vond het altijd om camo te spuiten en dat zal nu niet anders zijn :laugh:
Het probleem wat ik altijd had was om een juiste balans te vinden tussen de camo kleuren :(

Dus vandaar mijn gedachten van is het nu wel wel mooi of niet?
Maar als dadelijk door de rest van de behandelingen alles een beetje bij elkaar komt qua kleuren zal het er best goed uitzien want alles was mogelijk toentertijd.

Ron.
 
@Ron; Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, maar toch niet helemaal? Kun je je wat nader verklaren?
 
Tja hoe leg je zoiets uit wat ook een beetje met het gevoel te maken heeeft?

Ik bedoel dus een evenwicht tussen de beide camo kleuren zodat niet de ene kleur de anderen overheerst.

Dat is een probleem waar ik altijd tegenaan liep, en dus ook moeilijk vind om te beoordelen bij een anderen bouwer.

Ron
 
Nu snap ik wat je bedoelt, daarom had ik het volgende eigenlijk ook al aangegeven:

Wat ik bedoelde met "aardig tevreden" is dat er altijd dingen zijn waar je naderhand naar kijkt en denkt daar had ik anders moeten spuiten, dikker/dunner of korter/verder uit elkaar. Maar het was al bij al zeer leuk en leerzaam om te doen (wat hebben we toch een machtige hobby, hé). .

Daarbij komt dat dit een van de moeilijkste dingen is mijn inziens wat er is, een deftige camo aanbrengen. Maar ik denk dat je tevreden moet zijn op en het moment als je iets maakt, omdat je na een aantal jaren terug kijkt naar een model. Je altijd dingen ziet die je dan anders zou doen. Ik denk dat dit aardig jou gedachtegang benadert!?
 
Ja dat evenwicht in camo. een struikelblok voor veel modelbouwers denk ik . Vroeger zullen ze er waarschijnlijk niet zo moeilijk over gedaan hebben , want als je soms ziet op fotoos hoe de camo-patronen er soms uitzagen ! Ja hallo !!
Denk je ook niet dat het gemakkelijker is camo te zetten op een model 1/1 dan op 1/35, ik denk het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan