Hoofdsponsor

1/35 Famo & Sd.Ah.116 [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is wel dryfit, maar dat dashbord ook?
Want hoe ga je anders mooi naast de decals schilderen?

@Erik,

Ik heb ook even moeten prakedenken hoe ik dit probleem op ging lossen, want het zijn geen decals maar een papieren versie die bij de update van Eduard zat. Ik heb vervolgens een kleurenkopie van dit papiertje wat ongeveer net zo graag was als de 4 wijzerplaatjes gemaakt. Op deze grotere versie heb ik het dashboard op gelegd en uitgesneden dit heb ik herhaald met een dun stuk transparant verpakkingsmateriaal (film). En toen alles aan elkaar gekleefd, als je op de foto's kijkt zie je nog een wit randje papier zitten. Dit heb ik als laatste ingesmeerd met wat lijm, met het idee dat de verf anders misschien in het papier trekt.

Voordeel is dat ik voor het spuiten de wijzerplaatjes met Maskol af kan dekken.:k

Het is niet mijn eigen idee, maar waar ik het op gedaan heb weet ik niet meer.:s Je leest natuurlijk wel eens wat zo surfend over het net. Dus aan degene, thanks.

Verder iedereen bedankt voor de lovende woorden.

Groeten,
Swa
 
Nog wat lovende commentaar erbovenop hier zie ! Dit is knettergek halelluja die wiring die je hebt gedaan ! Zelden gezien zo fijntjes gebouwd. GUnit.
 
G, jij ook bedankt voor de complimenten.

Swa
 
Swa als ik dit zo zie gaat het hier wel weer een beetje jeuken hoor verdacht

Het is een hoop werk wat je al verricht heb maar wel dankbaar werk als dadelijk alles netjes in de verf staat.

En dat Eduard setje is niet slecht zo te zien.

Ik heb ooit deze Famo gebouwd met de Kraan achterop en een volledige Aber PE set en ook al de bedrading das ik weet wel wat je zoal doorstaan heb :D

Ron
 
Swa als ik dit zo zie gaat het hier wel weer een beetje jeuken hoor verdacht

Het is een hoop werk wat je al verricht heb maar wel dankbaar werk als dadelijk alles netjes in de verf staat.

En dat Eduard setje is niet slecht zo te zien.

Ik heb ooit deze Famo gebouwd met de Kraan achterop en een volledige Aber PE set en ook al de bedrading das ik weet wel wat je zoal doorstaan heb :D

Ron

Hoi Ron,

Dat zou te gek zijn, om die jeukende handen weer aan het werk te zien aan een AFV.:D:D
En correct ik ben geheel niet ontevreden over dat PE setje, ik wilde eerst ook Aber maar deze was niet voorradig bij mijn "hofleverancier".:k
Goede referentie is een must als je zoiets wilt gaan scratchen, en ik moet je zeggen dat het de eerste keer is dat ik dit zo uitgebreid doe. Maar tot op heden bevalt het me goed, de hoofdbrekers voor lief genomen wel te verstaan. Want soms is het wel eens pionieren hoe iets te maken, en het komt ook wel eens voor dat iets waar je een paar uur aan hebt zitten werken breekt of het komt toch niet door de criteriaronde. Het in de sparebox terrecht komt, maar ja dat is ook het leuke van modelbouw je begint gewoon opnieuw.:s:D

Groeten,
Swa
 
Eduard setje, Swa setje zal je bedoelen ! Voor mijn Krüpp Protze ga ik een wiring setje van Swa Aftermarket Parts kopen. GUnit.
 
het komt ook wel eens voor dat iets waar je een paar uur aan hebt zitten werken breekt of het komt toch niet door de criteriaronde.

Ik weet er alles van ! GUnit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eduard setje, Swa setje zal je bedoelen ! Voor mijn Krüpp Protze ga ik een wiring setje van Swa Aftermarket Parts kopen. GUnit.

G,

Je weet het hé, als ik je kan helpen dan laat je maar een brul.:D:D
Mooie naam trouwens SAP production.:D:D:D:D

Groeten,
Swa
 
Hoi Ron,

Dat zou te gek zijn, om die jeukende handen weer aan het werk te zien aan een AFV.:D:D
Groeten,
Swa

Nou ik heb een bod staan op Ebay op een converse setje voor een Fitter op bassis van een US half track en deze combinate word een IDF uitvoering als ik win uiteraard :k

Dus weer een klusje voor volgend jaar op de lijst als alles door gaat.

Ron
 
Hoe staat het eigenlijk met deze Famo, of ben je gillend gek geworden van deze kit :laugh::laugh::laugh:

Ron
 
Natuurlijk niet Ron,

Hij staat op een laag pitje op het moment, in verband met mijn Centaur voor D-day.
Ik heb door de week weinig tijd om te bouwen dus het komt een beetje neer op weekendbouw. De centaur heeft inmiddels zijn eigenlijke jasje gekregen en staat sinds het weekend te drogen voor verdere bewerking. Dus we hebben weer tijd om aan iets anders te werken, de famo, panzer 4 of...de....een....? Lekker, weer een dilemma rijker!:wacko::8

Groeten,
Swa
 
Lekker, weer een dilemma rijker!:wacko::8

Groeten,
Swa

Graag gedaan Swa :P:laugh:

Ach ja natuurlijk er loop hier ook nog een groeps project over D-day :( helemaal vergeten en nog niet gekeken ook.

Maar dan wachten we geduldig af wanneer je weer gaat starten met dit mooie beest ;)

Ron
 
@Kurt; ik heb hem op dit moment weer onderhanden, er zijn dan ook al weer wat vorderingen. Ik moet dus weer eens wat pics maken, maar met dit weer is dit niet alles.
De sets die ik gebruik zijn van Eduard, zowel voor de Famo als de Sd.Ah116. Voor vervanging van de breedtebegrenzers heb ik een setje van Voyager.

Ik heb gezien dat je hem ook hebt aangeschaft met de spade, een goede keuze met een uitstekende pasvorm.

Groet,
Swa
 
Nee, nog steeds aan het prakkiseren welke tank erop komt te staan. Gezien het maximale gewicht te laden is het aanbod wat beperkter, wordt het Duits of een beutepanzer, echt ik heb nog geen idee!?

Het zal in ieder geval een van de camovoertuigen worden.

P.S. Ik hoop dat je tot hier al wat aan het topic gehad hebt.

Groet,
Swa
 
Hey mannen,

Na een hele tijd afwezigheid eindelijk weer de tijd voor een update. Heel de afgelopen tijd bezig geweest met verbouwingen in huis. Eerst de slaapkamers van de kinderen onderhanden gehad, toen de woonkamer. Eeen nieuwe vloer, kastenwand en het nodige schilderwerk. Weer een stuk van haar foryouyodolist gedaan........tenminste dat hoop ik, heheh.

Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden.


Famo1-1.jpg
Een flink lang model bij elkaar.

Famo2-1.jpg
Voorste wagen en dieplader gereed, achterste wagen WIP.

Famo3-1.jpg

Famo4-1.jpg
Brandblusser beugel in PE.

Famo5-1.jpg
Voorste wagen in detail.

Famo6-1.jpg
Weer het nodige leidingwerk in scratchbuild. Let ook op de stalen strips welke op genomen zijn om het doorbuigen van de dieplader tegen te gaan.

Famo7-1.jpg
Wielen kunnen bewegen door de boom te bewegen.

Famo8-1.jpg
Geheel de boom in PE uitgevoerd.

Famo9-1.png

Famo10-1.jpg

Famo11-1.jpg
Vorige foto's, het nodige PE en scratch leidingwerk.

Famo12-1.jpg
Metertje bestaat uit PE, film en een print.

Famo13-1.jpg
Stuurstangen, schroefjes, boutjes enz.

Dit maakt de Famo met aanhanger tot een machtig mooi model. Pasvorm uitstekend en het gebruik van de metalen onderdelen is subliem. Wederom een toppertje van Tamiya.

Tot zover de vorderingen, ik ben benieuwd naar jullie reacties.


Groet,

Swa
 
Dat ziet er weer verbluffend uit allemaal. Wel jammer dat je niet van jou stappen mooie foto´s gemaakt hebt. Zodat we kunnen zienhoe je dit allemaal hebt gemaakt. Maar je kunt dit natuurlijk van de rest ook nog doen. ;)
 
Rik,

Dat is wel eens het dilemma waar je in dit geval mee zit. In de weinig vrije tijd die je hebt, foto's maken en uploaden of bouwen.........

Groet,

Swa
 
Dan beter bouwen inplaats van foto`s :)

Af en toe een update van het werk en we zijn weer tevreden als een klein kind met een ijsje :laugh:

Maar het werk ziet er weer goed uit zover.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan