Hoofdsponsor

1/20 Radersleper Wodan [wip]

The Bombus

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 apr 2014
Berichten
177
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg Hallo collegas modelbouwers,
Ik nam deze dame over van iemand die er geen plaats/behoefte meer aan had .
Toegegeven het is een niet alledaags bootje , maar zijn dat niet de leukste ?
wat rc betreft was er niks te vinden, gewoon leeg .
Dus ik besloot eerst wat esthetisch opknapwerk te doen en dan geleidelijk es na te gaan
hoe en wat ik doen moest om een en ander aan de gang te krijgen .
Ik houd niet van spookschepen (zonder bemanning dus ) dus eerst maar es kijken wat er te vinden was op de markt om een onderzoeksschip van rond 1900 te bemannen ( op schaal 1/20 ).
twee dozen pitcrew van Tamiya aangeschaft en flink wat Milliput ( waar ik dus nog nooit mee gewerkt had ).
maar mijn lijfspreuk indachtig (if i have'nt done it i'll try and maybe it will work ) toch maar aan de slag gegaan met het ombouwen .
de beoordeling laat ik aan jullie over .
ik bouw liever zoals ik al in mijn voorstelling zei , de alchemie van de electronica is niet zo zeer aan mij besteed.
Ik ga dus dingen vragen die voor vele van jullie alledaagse kost zijn , so be it .
fotos volgen
 
vraagje voor wie mij helpen kan
ik wil twee motoren installeren in mijn raderboot ,die ik onafhandelijk van mekaar wil kunnen besturen .
een met men linker en een met men rechterstick .
ik wou eerst twee esc van graupner (profi 40 r ) nemen maar nu ontdekte ik vandaag iets anders namelijk ( https://www.dimensionengineering.com...bertooth2x12rc )
de motoren zijn Bühler KopV. 07 VDC motor 12 - 18 Volt

Afmetingen:
Motor diam.: 32/35 x 41 mm.
Lengte incl. vertragingskast, exclusief as : 61 mm.

As-afmetingen: 5 x 16 mm. met 7 mm. platte kant.
Dun asje = 2,5 x 11,6 mm.

Omwentelingen onbelast tolerantie +/- 10 % :
12 Volt ± 365 Rpm
18 Volt ± 575 Rpm
mijn vraag is dus kan ik deze motoren sturen met deze esc ?
en zo ja welke twaalf volt batterij moet ik dan het beste nemen om zo lang mogelijk te varen ?
en hoe moet ik een en ander aansluiten ?
alvast bedankt op voorhand
m vr gr van Lode

Ps ik heb meer dan plaats genoeg om alles aan boord te krijgen
 
Mooi schip heb je daar! Daar heeft iemand enorm veel tijd ingestoken.

Ik kan je niet helpen met je vragen want heb geen idee hoe zo een raderaandrijving werkt.
Ik zie wel dat je schip in het water netjes op de waterlijn ligt zonder motoren en accu. Dus met motoren en accu komt ze misschien te diep liggen...

Ik ben benieuwd naar het vervolg.
 
hey bombus,
mooi schip heb je daar aangeschaft.
Met bemanning er op gaat het inderdaad nog beter in de smaak vallen bij het grote publiek.
IK heb even naar je motoren gezocht maar niet de juiste ontbrekende info kunnen vinden om een correct antwoord te geven.misschien kan je zelf even op zoek.
De module die je voorstelt kan 12A sturen, als je het vermogen van je motoren kent "Watt" of de stroom die ze trekken in "Amper- A" weet je of deze voldoet of je al dan niet een type zwaarder moet nemen.
hopend je toch op de juiste weg gezet te hebben... veel bouw plezier verder.
vgr
Marc
 
hallo collegas,
Ik ben op zoek naar gepaste sto******s voor m'n Wodan
Deze heb ik gevonden bij aeronaut, maar vanuit Nederland kost het verzenden meer dan het artikel.
Wie weet er een goed adres voor deze in Belgie ?
Het model is Aeronaut Sto****** 84 mm (Metaal) 2 stuks #5622/84.
Alle info is welkom ,het hoeven zelfs geen nieuwe te zijn
alvast bedankt ,gr van The Bombus
 
Hey The Bombus, misschien kan je beter volledige woorden gebruiken zodat we tenminste weten waar het over gaat.
Niet iedereen is met dit model of deze toebehoren bezig en weet dus niet waar het over gaat.
Ik bedoel maar sto******s kan wat mij betreft stoofvlees zijn maar ook stookketels...
Overigens mooie schip dat je daar hebt.

Mark
 
ik had zeker duidelijk STO****** getypt hoor , raar dat het er niet staat S T O K A N K E R dus
 
nu zie ik het ik kan het woord K A N K E R niet typen om een of andere reden
 
Is een beveiliging om dat woord niet als scheldwoord te gebruiken vandaar dat het niet in je bericht terecht komt, en zo zijn er nog enkelen woorden die niet geaccepteerd worden.
Maar wat is dat voor iets ?
 
Kijk even in mijn handtekening : Hoe foto's uploaden. Hier vindt je al het nodige.

Mark
 
Alvast iedereen bedankt voor de lovende woorden over de Wodan
Ik ben nu dus zoekende naar twee stok ankers zoals reeds vermeld
op de foto kan je zien wat ik precies hebben moet
alle info is welkom
Aeronaut Stok anker 84 mm (Metaal) 2 stuks #5622/84.
 
Heb er nog Drie liggen maar die Zullen een ietsiepietsie te GROOT zijn Lode !

Slukes,
Swake
 
Ik vermoed dat je uit het Noorden van België afkomstig bent,
Misschien eens een uitstapje naar Antwerpen,
Turnhoutsebaan 340 Borgerhout
tram en bushalte ROMA is vlakbij
of parking naast de deur voor klanten
vgr
Marc

vgr
Marc
 
Ik zal ze es komen inspecteren he Swake
en voor Marc : daar was ik gisteren , die heeft ze niet
en onze vrienden in mechelen (ja , die van die grote meeuw ;-) ) hebben ze ook niet
dus zoeken we verder he
allezins bedankt hoor en de groeten van The Bombus (Lode)
 
En Lode , u overbrengingen al gaan afhalen ?

Hihi, heb ze zien liggen per toevalligheid.

Mvg,
Swake
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan