Hoofdsponsor

1/72 Tiger I (Kitbashing Airfix + ?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Hallo allen,

Ik heb hier nog enkele foto's van een project van jaren geleden.
Jammer genoeg heb ik geen foto's van het werkproces, maar zo krijg je wel een idee waarmee ik ben begonnen, en hoe het uiteindelijk is geworden.

Wat er allemaal is veranderd weet ik niet meer in detail, maar ik weet wel nog dat ik de tank van Michael Wittman als referentie heb gebruikt.

De Bruine tank werd gebruikt als basis.
Ik heb de achterkant en de achterste bovenkant van de groene tank afgezaagd om te gebruiken, alsook enkele onderdelen verwijderd, met loodfolie de beschermingen voor de uitlaten gemaakt, Zimmerit aangebracht met putty, en nog wel enkele dingen die ik niet meer direct herinner.

Wie nog wat meerdere foto's van dit dio 'tje wil zien kan terecht in mijn sprookjesbos ( zie link onderaan)

Veel kijkplezier,
Beyond

hier dan de -foto-

Kopievan001.jpg

Kopievan004.jpg

Kopievan007.jpg

007.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Ik had hem al op je website gezien. Is een leuk tankje, zeker op die kleine schaal. Maar het lijkt alsof je er een flinke laag vernis op hebt gezet, daardoor zijn er wat van de details verloren gegaan. Bv : de luikjes van de chauffeur en de boegschutter lijken één geheel te vormen met de romp. Ook blinkt het nogal, maar dat kan ook door de foto's zijn.

Mooi werk, als je met evenveel liefde aan je Königtiger werkt, wordt dat een prachtig model cute

Groeten

Pascal
 
Idd, veel details zijn wat verloren gegaan, echter niet door teveel vernis, maar door het feit dat de tank teveel verf heeft gekregen (met de hand geschilderd), en het blinken valt nog wel mee, komt een beetje door de foto denk ik...
Toch bedankt voor je commentaar.
Dit wordt gewaardeerd.

Grtz,
Beyond
 
Hey Beyond,

Maar het lijkt alsof je er een flinke laag vernis op hebt gezet, daardoor zijn er wat van de details verloren gegaan. Bv : de luikjes van de chauffeur en de boegschutter lijken één geheel te vormen met de romp.

Pascal

Heb nog eens goed gaan kijken naar deze tank, en wat betreft de luikjes, deze zijn één geheel met het model, vandaar de zwakke details. :s
Het had beter geweest met losse onderdelen, maar ja, dit model is al zo'n 15 à 20 jaar geleden gekocht, en toen vond je dat nog niet zo veel.
Maar in het echt is dat niet zo goed te zien hoor...
Die macro foto's ook hé :k

Grtz,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan