Hoofdsponsor

1/35 Bergepanzer Tiger(P) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

KDK1997

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
97
hallo iedereen,
Nu het school en de examens achter de rug zijn. En nu ik ook fier een A-attest heb behaald voor het over mogen naar het 6de middelbaar zijn we direct met werken aan een nieuwe doos begonnen die niet kon wachten om open gedaan te worden. Het is dus een bergepanzer tiger p geworden.
Dit is een recovery tank dat op het schassis van een Ferdinand/elephant tankjager staat, van deze soort zijn er maar 3 in gebruik genomen en behoorde tot de Panzerjager Abteilung 653.
Dus om tot de doos te komen:

Boxart

attachment.jpg

Photo-etch set van Voyager Models

attachment.jpg

en Friuls

attachment.jpg

Ik ben hier nu al een kleine week aan bezig en de vorderingen gingen zienderogen vooruit.
ik hb besloten om de Late versie te maken naargelang ik deze mooier vindt ^^.
-foto-'s
Zoals te zien hangt er al veel metaal aan
attachment.jpg

Veeringkjes rond een naald gedraaid met weet-niet-wat draad om de spatbord veeringen te maken
attachment.jpg

attachment.jpg

De naad moet nog dringend worden opgeschuurd + interieur van de achterluiken
attachment.jpg

Bijna afgewerkte katrol
attachment.jpg

Dit zijn dus de vorderingen die gemaakt zijn van de bergepanzer. Nu volgt het in één steken van de hijskraan, dat nog een soep gaat worden.
Comentaar is welkom ;)

:wavey:GRTZ:wavey:
Koen
 
Ga ik zeker van op de eerste rij volgen. Is ni moeilijk want we wonen onder hetzelfde dak. Nadeel is wel dat mijn modelbouwtafel helemaal ingenomen is en dat ik zelf niet veel kan modelbouwen. Maar geen nood zal mij wel terugtrekken in het tuinhuis.

JM
 
Allereerst proficiat met je A-attest. :35:

Dit model sluit aan bij mijn interessegebied, ofschoon Duits spul niet mijn ding is ga ik deze toch met veel belangstelling volgen.
 
Interessant model, blijven we zeker volgen.

BTW proficiat met je A attest, daar zal je vader zeker trots mee zijn !

Groeten Rik
 
Mooi model en mooie vorderingen al, deze ga ik ook volgen.
 
Nette en strakke bouw Koen , vraagt naar meer!
 
Wawww zeer mooie en verzorgde bouw de PE is deze met seconde lijm bevestigd of zijn sommige onderdelen gesoldeerd...
 
Mooi en om te volgen. Heb deze nog op 1/72 liggen dus lekker meegenomen.
 
Roficiat met je A-attest.
Ik volg hier ook, heb ook nog een bergepanzer liggen maar op het shassis van een Panzer IV.
KNAP RESULTAAT AL MAN.
 
Ga deze ook zeker volgen..al fraai werk gedaan!
Alsook een dikke proficiat voor het behaalde A-attest!!!

Grtz yves,
 
Eerst en vooral proficiat met je A-attest.
Knappe vorderingen die je al hebt gemaakt. Staat toevallig deze maand ook in AOM 35, deze Bergepanzer.
Ben benieuwd wat jij er gaat van maken. Mijn interesse is in ieder geval gewekt.

Mark
 
Héhé... goed gewerkt man... op je model en ook... op school! ;)

Allez... ik kom er ook bij zitten!

Thierry
 
@ Walesha: Ik heb een grote voorliefde voor Duits oorlog materiaal uit WOII, maar de recovery-functie maakt het inderdaad wel all-round
@ Danny_Jeurissen: Ik heb geprobeerd om sommigen dingen te solderen, maar uit esthetische waarden heb ik toch voor CA-lijm gekozen
@ Interceptor: Heb deze ook gezien in AOM heb drect het hele artikel gelezen. Bepaalde dingen spraken mij wel aan maar ga deze niet doen omdat het anders gewoon nadoen is en omdat het niet klopt met referentie foto's. doordat hier weinig foto's van bestaan kan je je hierdoor wel je fantasie de vrije loop laten gaan :)

Aan allen: bedankt voor de reacties en de commentaar :wub:



We hebben dus eens goe doorgedaan op een week :)
De tank is zo goed als af, juist de catrollen moeten gemonteerd worden wanneer het hele spel is geschilderd.
De bedoeling is eigenlijk dat deze tank samen met de hetzer( http://www.modelbouwen.be/threads/10175-Jagdpanzer-38(t)-Hetzer-Late-(Academy) )op een dio terecht komt samen met dit karretje

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

Dit is de CMP 10cwt Trailer GS van Mirror Models, een redelijk prijzig ding voor wat het waard is eigenlijk,ok ja er zitten wel twee volledige modellen in maar er staat zelfs geen houtstructuur op :tongue:. Niet aan te raden dus, maar ja.Ik heb dan maar het zelf is getest om een houtstructuur er op te zetten. Drie methodes zijn uitgetest geweest:
Eerste: lijm op het plastic vrijven, eventjes laten drogen en er dan met een ijzerborstel of naald lijnen in trekken -> conclusie:niet goed genoeg
Tweede: MEK op het plastic vrijven, eventjes laten drogen en er dan met een ijzerborstel of naald lijnen in trekken -> conclusie:niet goed genoeg
Derde: er gewoon met verschillende vijltjes op schuren en krasjes in trekken -> conclusie:goede houtstructuur

en dan nu nog foto's van het machien zelf
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

dit is dus het verre eindstadium van de bouw en dan kan het plezantere werk beginnen :D

:wavey:GRTZ:wavey:
Koen

Commentaar zijn welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi karretje, ben benieuwd naar de schilder werken.

Grtz Bart.
 
Hallo iedereen,

Het is weer een tijdje geleden dat er vorderingen waren aan de bergepanzer, maar nu er weer een sfeer van krokusvakantie heerst is de modelbouw spirit en tijd er terug. Dus vandaar een post met de vorderingen.
Wat is er gebeurt sinds de laatste post?
1) Wel de tiger heeft zijn verf jasje gekregen samen met zijn kleurenpatroon.
2) Zo ook de tracks zijn geverfd en geweatherd.
3) En de camo heeft zijn chips gehad.

Dan nu de -foto-'s
attachment.jpg
Zoals je kan zien heeft de tank een naam gekregen, maar deze is hevig gechipt, wegens decal kwaliteit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
En nog de geweatherde tracks.

Het is misschien niet veel maar langzaam gaat ook zeker?
het volgende te doen is een filter met olieverf en dan roestchips maken.
Meer vorderingen volgen :wub:.

:wavey:GRTZ:wavey:
Koen
 
Leuk om deze terug te zien verschijnen ;)
Vorderingen zien er goed uit. Komen er nog chippings op het basiskleur?
 
Dit is een recovery tank dat op het schassis van een Ferdinand/elephant tankjager staat, van deze soort zijn er maar 3 in gebruik genomen en behoorde tot de Panzerjager Abteilung 653.

Ik dacht dat ik op bovenstaande al gereageerd had maar door het topic na te lezen bleek dit niet zo te zijn.
Hier dan.
Deze bergepanzer is wel degelijk op een Tiger hull gemaakt maar dan wel op de Porsche Tiger zijn Hull.
Dus niet de hull van de tiger die we allemaal kennen.
Wat deze Porsche Tiger betreft zou men nu een hybride panzer noemen.
"Kleine" diezelmotor die 2 elektromotoren aandreef.
Zoals je ziet is die techniek dus niet nieuw e.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan