Hoofdsponsor

1/35 German Recovery Vehicle C7P (p) "Klara" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

homeghost

Meester Bouwer
Registered
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
3.493
Zo beste mede hobbyisten. Ik hoop dat ik vanaf vandaag een tijd bij jullie mag gaan vertoeven. Het is voor mij nu eens wat anders. Nu de Blue Marlin vertrokken is naar een nieuwe rederij en ik nog een een ietwat duistere omgeving vertoef ( niet letterlijk ) heb ik mijn handen vrij om eens lekker een kit te gaan bouwen in dit gedeelte. Het is inmiddels alweer ongeveer een jaar of 7 geleden dat ik een kit heb gebouwd. De afgelopen jaren heb ik alle projecten in full scratch gedaan in schepen. Nu het tij een beetje begint te stijgen kan ik lekker tussendoor deze kit gaan bouwen. Het ligt in de bedoeling dat ik deze kit samen ga doen met mijn zoon van 10 jaar. Dat het tij stijgt ligt er overigens aan dat schijnbaar mijn site en mijn projecten in de aandacht liggen omdat ik benaderd ben door een onverwacht bedrijf in scheepsmontage werk. Maar dat is een ander onderwerp.

Hoewel ik veel heb gescratcht is dit project toch betrekkelijk nieuw voor mij. Dat omdat ik heel lang schepen heb gedaan en nu dan een militair voertuig uit WWII. Maar ik weet dat ik in goed gezelschap verkeer en ik altijd terecht kan voor tips e.d..Dus laten we er maar aan gaan beginnen.

De keus is dus gevallen op onderstaande kit. Enige beschrijving van deze kruising tussen een tank en een tractor is erg goed te vinden op het internet. Dus ik denk dat ik de info wel mag overslaan en de aandacht mag vestigen op de bouw ervan.

De doos nog ongeopend hier..overigens van Mirage.

attachment.jpg

In totaal 7 sprue`s.

attachment.jpg

Met erg fijne detail.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Geen flash op de delen maar wel enkele onderdelen afgebroken in de doos. Ook was een steunstang gebroken maar wel te repareren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het materiaal is erg straf en nauwelijks te buigen.

attachment.jpg

Decals niet zoveel maar geeft ook niet.

attachment.jpg

En natuurlijk de bouw instructies..

attachment.jpg

Beetje onbekende schrift maar dat geeft niet de plaatjes zijn erg duidelijk. Leuk zijn de geweren erbij.

attachment.jpg

attachment.jpg

De bouw zal snel starten en hopelijk wordt het een leuk project.
 
Hè, dat is een aparte.
Zo een had ik nog niet gezien.
Wordt het een dio?
 
Een dio?...ik weet dat nog niet. kan altijd eventueel later dan nog wel. Al liggen er bij mij hierna nog wel wat uitdagingen. Maar tijd vrijmaken voor dit project doe ik zeker wel.
 
Interessant project; ben benieuwd of je na al het scratchwerk ook nog een bouwdoos in elkaar kunt zetten :D
 
Is een pracht van een model, ik heb die ooit vele jaren geleden op 1/72 gebouwd en beschouw het nog steeds als één van mijn betere werken voor de periode van de doorgedreven schilderstechnieken.
Ben er van overtuigd dat je hier veel plezier zal aan beleven.
Je kan het zo goed super detailleren door bv. het aanbrengen van riemen aan de rolgordijnen en aan de geweren.
Veel succes.
 
Is een pracht van een model, ik heb die ooit vele jaren geleden op 1/72 gebouwd en beschouw het nog steeds als één van mijn betere werken voor de periode van de doorgedreven schilderstechnieken.
Ben er van overtuigd dat je hier veel plezier zal aan beleven.
Je kan het zo goed super detailleren door bv. het aanbrengen van riemen aan de rolgordijnen en aan de geweren.
Veel succes.

Dank je wel. Ben zelf ook erg benieuwd. Het ziet er in ieder geval als kit prima uit.
 
In mijn glazen bol zie ik.... zie ik.... dat je ondanks het goede niveau van de kit, toch het een en ander aan details gaat aanbrengen ;)
 
Speciaal model en al even speciaal kitje. Ga hier met de nodige aandacht je bouwkunsten volgen Ron.
Ga je de dropveters ook nog vervangen door Friul-tracks ?
Alvast succes gewenst.

Mark
 
Duits is niet echt mijn ding maar dergelijk soort voertuigen genieten wel mijn interesse... ik volg in stilte.
 
Het zou me niet verbazen als er eerder Lego-tracks zouden opduiken, de ophanging en de wielen van dit model doen me er aan denken... Succes met deze bouw, Homeghost, en ook met die nieuwe ontwikkelingen op zakelijk gebied.
 
Leuk en speciaal modeleke! Jammer dat je de beute en niet de poolse versie bouwt :)
In ieder geval kom ik erbij zitten.

Thierry
 
Ha Ron,

Militair is niet mijn ding, maar zou jij niet iets verschikkelijks geheims gaan bouwen uit de grootheidswaanzin koker van AH?
 
Ha Ron,

Militair is niet mijn ding, maar zou jij niet iets verschikkelijks geheims gaan bouwen uit de grootheidswaanzin koker van AH?

Ja dat ligt inde lijn maar deze kit wil ik graag eerst. Daarna kan het " geheime project " opduiken mits er niets anders tussenkomt.
 
In mijn glazen bol zie ik.... zie ik.... dat je ondanks het goede niveau van de kit, toch het een en ander aan details gaat aanbrengen ;)

Misschien dat ik dit proberen kan maar ik wilde eerst out of the box maar het kan altijd beter natuurlijk.
 
Speciaal model en al even speciaal kitje. Ga hier met de nodige aandacht je bouwkunsten volgen Ron.
Ga je de dropveters ook nog vervangen door Friul-tracks ?
Alvast succes gewenst.

Mark

Kijk daar komt al mijn eerste barricade. Ik gebruik bij dit project de " dropveters " .Leuke naam eigenlijk voor deze vinyl tracks. Gewoon omdat ik deze kit lekker ontspannen wilde maken zonder bijbehorende uitbreidingen. Ben ook niet zo ervaren in deze WWII voertuigen maar vind deze kit erg leuk.
 
Het zou me niet verbazen als er eerder Lego-tracks zouden opduiken, de ophanging en de wielen van dit model doen me er aan denken... Succes met deze bouw, Homeghost, en ook met die nieuwe ontwikkelingen op zakelijk gebied.

Ha ha...wel een idee die LEGO tracks. De toekomst blijft interessant. Dank je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan