Hoofdsponsor

1/35 Humber scout car + ondergrondje [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

koenele

Guest
Dag mannen,
dit wordt mijn eerste 'stap-voor-stap-post' hier.
De humber is nog niet te zien, maar ik ben alvast aan het ondergrondje
begonnen.
Even het diorama situeren,
augustus 1944, normandie, 2 maand na D-Day, een engels verkenningsvoertuig, de humber, rijdt door het dichtbegroeide landschap (bocage) over de moeilijke toegankelijke wegjes. Op een kruispunt staat een franse verzetsstrijder die de weg aangeeft.

PICT0003.jpg
PICT0002.jpg
PICT0001.jpg

groeten

koen
 
Laatst bewerkt:
Goed begonnen Koen.
Wordt dit ondergrondje nog iets donkerder? Ik vraag dit omdat ik denk dat we niet zo'n lichtgekleurde grond hebben in "La Douçe France". (Allee, toch niet in Normandie volgens mij)
 
Hey Koen, kleine correctie (typfout denk ik), 1944 ipv 45.
Soit, ik zie dat je plastic sheet hebt gebruikt om de opstaande lijst te maken. Wellicht heb je de inhoud gevuld met isolatieplaat voor de bouw, bestreken met een plaastervulling ? Hierover verdunde houtlijm om zand en steentjes te verlijmen ? Of werd alles behalve de stenen in de massa gedaan ?
Ik hoop snel het volgende stadium te mogen bekijken. Ziet er overigens al goed uit.
Vriendelijke groeten van GUnit.
 
hoi mannen,

bedankt voor de replies.

@ ExSerCo: het ondergrondje moet uiteraard nog geschilderd worden. nu staat het maar in de kleuren van de materialen die ik heb gebruikt.

@G-eenheid: jow g, oei oei oei wat een typefout, waar zat ik met mijn gedachten, het moet inderdaad 1944 zijn...
de lijst is inderdaad met plastic sheet, vanavond maak ik de kader proper en tape ik hem af.
Ik heb inderdaad isolatieplaat gebruik. Hierover heb ik een papje gegoten van tegellijm, pigmenten, zand en water. Dan even laten drogen en de stenen langs de verhogingen ingeduwd. Als laatste heb ik het geheel bestrooid met fijn zand om het sneller de laten drogen en om er bandensporen in te trekken...

groeten

koen
 
@ Koen, dit is dus wat gij maakt, dit vind ik gewoon kei tof en ik ben er eigenlijk een beetje jaloers op, ik vind die dioramas gewoon de max maar ze zijn voor mij iets te klein kwestie van zicht en te dikke vingers :k maar deze ga ik zeker volgen!

Veel succes met uw project!
 
Leuke opstelling Koen. GUnit.
 
Ziet er weer goed uit.
Swa
 
Nog geen update my friend ? De fans wachten immers, en ik ben er eentje van. GUnit.
 
dag g,
heb het nogal druk met werk en jeugdbeweging.
Echter gisteren begonnen aan het spuiten van de base.
Vanavond doe ik verder en zal ik posten!
beloofd!
 
Dag Koenele,
ik ben vanaf nu ook een volger:k
Ziet er idd veelbelovend uit, ben echt wel benieuwd wat het gaat worden.

Kleine opmerking echter (geen kritiek hoor), maar ik zou de bandensporen wat ruimer doen draaien en misschien wat sporen dichter bij die witte steen maken.
Ik rij zelf met een vrachtwagen (ja, tis natuurlijk geen scoutcar), maar weet uit de praktijk dat een draai niet zo kort genomen kan worden met zo'n voertuig, tenzij de voorwielen wat verder draaien, en dan nog snijden de achterste wielen dichter bij de hoek af, als je begrijpt wat ik bedoel???
Maw: de achterste wielen volgen nooit in het spoor van de voorwielen bij zo'n draai. (tis wat moeilijk uitleggen :s)
Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg.

Nu, zelfs als je er niets mee doet blijf ik een volger hoor :k

suk6 ermee,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
klopt beyond,
de weg is eigenlijk te small. Ik weet niet goed wat te doen. Het kan echter evengoed zijn dat de scoutcar zich hier vastrijd in het moeilijk toegankelijke normandie...

IMG_0050.jpg

groeten

koen
 
Ik weet niet goed wat te doen. Het kan echter evengoed zijn dat de scoutcar zich hier vastrijd in het moeilijk toegankelijke normandie...

Ja, daar heb je ook een punt, de wegen waren in die tijd waarschijnlijk smaller, en ze waren zeker niet voorzien voor oorlogsmachines...
Misschien kunnen ze de hoek helemaal afsnijden?
Ziet er anders goed uit, 'k blijf je volgen :k

Grtz en suk6,
Beyond
 
Koenele,
Het resultaat ziet er zeker veelbelovend uit,ik blijf het zeker volgen........
 
Knallen Koentjen ! Goed bezig. Kan je geen koe op de weg zetten ? Zodat die commandant van zijn oren staat te maken ? GUnit.
 
:)
wat verder kunnen doen
preshade met semi gloss black
IMG_0084.jpg

dan ga ik werken met verschillende verdunde lagen,
ben begonnen met tamiya field grey

IMG_0091.jpg
IMG_0089.jpg

Dit is de eerste laag he mannen, morgen een nieuwe laag met een ander groen!!

dit ben ik trouwens :)

IMG_0087.jpg

groeten

koen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan