Hoofdsponsor

1/24 '56 Chevy Nomad Hij is rijvaardig, maw. AF

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

modelbouwerke

Well-known member
Registered
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
2.399
Als nieuw lid ben ik al meteen op mijn knietjes gaan zitten en tot mijn vreugd mag ik nog deelnemen.:D
Zoals de titel doet vermoeden ga ik dus een Amerikaan bouwen.
De Chevy Nomad uit 1956.
Een kit van Revell uit 1997, kitnummer 07310.
Het wordt een recht uit de doos modelleke zonder extra's.
Morgen zal ik deze kit verder voorstellen ,maar nu roept de plicht.

Erik.
 
Laatst bewerkt:
Dag Erik ,

goeie keuze , inderdaad .

Chevrolet maakte zijn inkom in de V8 wereld juist in 1955 , met de reeks die nu bekend staat als zijnde "the Three-Five" , namelijk de jaren 1955-1956-1957 .

Voordien had Chevrolet alleen maar 6 cylinders in lijn op de markte gebracht , vanaf 1929 tot 1979 .

de "Nomad" was daar een heel luxueuze "Station-Wagon" uitvoering van , het is vandaag een van de meest gezochte "Three-Five" ...

kleine anecdote daarbij :

als 17 jarige knul , had ik in de dorpskrantjesadvertenties gelezen dat een begrafenisondernemer een van zijn ouwe lijkwagens verkochtte . En ik "op mijne vélo" naar daar gereden , en wat zag ik , juist een '56 Nomad , in perfekte staat , weinig kilometers , maar wel in lijkwagen uitvoering . er moest niet veel aangedaan worden om hem weer op de baan te krijgen ...

en ik gaan wenen naar mijn vader achter en beetje geld , die auto stond te kopen voor een prikje , iets van 25 000 belgische frank , dat was in 1982 ...

Mijn vader weigerde , geen sprake dat ik een ouwe lijkwagen zou koppen , wat zouden de buren zeggen , bla-bla-bla ...

ik beklaag het nu nog altijd , zo'n Nomad gaat gemakkelijk nu naar de 40 000 € gaan , als je ooit eentje vindt ...

de groetjes ,

Laurent
 
Dan zal ik jou bij deze ook hier een succes toewensen, en maak er iets moois van. Ik ben geen autokenner, maar ik waag ook een poging, dus helpen kan ik waarschijnlijk niet. Maar wel meekijken en dan afkijken hoe dat een ervaren bouwer het doet. :k

En natuurlijk heel veel plezier.
 
offtopic@Laurent.
Ik ken dat gevoel.
Kwam ooit thuis met een Opel GT. Slechts 50.000 oude frankjes. Mijn moeder vond dat verschrikkelijk veel geld voor een auto van toen 10 jaar oud. Zoek er nu maar eens een.:s

Erik.

En straks terug over mijn Nomad hoor.
 
@ modelengeneer. Meekijken mag zeker, maar of je veel zal leren????? En aan plezier zal het niet ontbreken.

Dan nu de kit.
Recht uit de doos dus.
Maar er zijn wel wat mogelijkheden om details extra in de verf te zetten.

Wedstrijdauto001.jpg

Wedstrijdauto002.jpg

Wedstrijdauto003.jpg

Wedstrijdauto004.jpg

Wedstrijdauto005.jpg

Het glas (?) zit nog in de plastiek.
Wedstrijdauto006.jpg

Wedstrijdauto007.jpg

Wedstrijdauto008.jpg

En dan nu de bouw aanvatten.
Erik.B:
 
Hey Erik,

Ziet er een leuke kit uit, veel succes met de bouw cute

Groeten

Pascal
 
Ik heb in mijn kinderjaren exact dezelfde kit in elkaar geknutselt. Ik wil er gerust eens een foto van plaatsen maar let op het is wel in elkaar geknutseld als jonge tiener.

Veel succes met de bouw.
 
De start is gemaakt.
Ben aan de motor begonnen, en na enkele onderdelen kwam dit tevoorschijn.
Wat me opvalt is hoe confronterend foto's zijn. Die tonen zaken die soms niet opvallen als je er zo naar kijkt. De inlaatcollector, dat ding midden op de motor, vertoont op foto een gapende opening, die eigenlijk te verwaarlozen valt als je het ziet. Als je begrijpt wat ik bedoel.wacko arghh

Nu de foto's. Wees mild. Ik heb spijtig genoeg nog geen motorstandaard, dus plat op tafel.

Wedstrijdauto009.jpg

Wedstrijdauto010.jpg

Wedstrijdauto011.jpg

Wedstrijdauto012.jpg

Wedstrijdauto013.jpg

Tot volgende.

Erik
 

Ik vind je schilderwerk best strak, dat ik het zonde vind dat er zo'n opening zit in de bovenstaande foto. Nu er nog niet teveel tierlantijntjes aanhangen, is het mijns inziens nog mogelijk dit te verhelpen.
 
Het kon inderdaad niet.
Met mijn scalpel in de hand ben ik de inlaatcollector te lijf gegaan.
Na een hevige strijd heeft hij het opgegeven.
M.a.w. de opening is geminimaliseerd.
Foto's volgen.

Erik.
 
Even een kleine update.
De gapende opening is praktisch weg.
Luchtfilter en startmotor zijn geplaatst, beide zichtbaar op de Na-foto.
Er is al verder gedaan aan de motor, maar die foto's volgen.
De volgende keer zou ik graag foto's tonen van een afgewerkte motor.
We blijven in elk geval op schema.

Erik.

Voor.
Wedstrijdauto013.jpg
Na.
Wedstrijdauto014.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er veel beter uit zo!
Je moeite is zeker niet voor niets geweest cute
 
Het geeft inderdaad een beter gevoel.
Misschien zie je er later minder van, maar je weet dat het er is.^^
En zoals gezegd, update volgt.

Erik.
 
Het geeft inderdaad een beter gevoel.
Misschien zie je er later minder van, maar je weet dat het er is.^^
En zoals gezegd, update volgt.

Erik.

Erik,

ik wil nu niet de lastige aap uithangen, maar.... in het geel zul je wel zien wat ik bedoel.

1_kijk.jpg

De rest van je schilderwerk vind ik heel goed geslaagd. Dat dit de waarde hiervan naar beneden zou halen vind ik dan zonde.
 
ExSerCo: Boven deze foto staat 'voor' dus ik vermoed voor de aanpassing. De foto eronder is na de aanpassing denk ik. cute
 
Bedankt Michel.
Is inderdaad de onderste foto die nog telt.
Zal speciaal voor ExSerCo nog wel eens een detailfotootje trekken.:D

Erik.
 
Oops....... mijn excuses ^^

Ik zit aan 87 uren werken in 6 dagen en dat is precies toch iets teveel van het goede.wacko

Dan ziet het er nu in elk geval stukken beter uit!
 
Jongens en meisjes,
vraagje. De onderkant van de Chevy is eigenlijk redelijk goed gedetailleerd.
Zie foto's.

Wedstrijdauto015.jpg

Wedstrijdauto016.jpg

Wedstrijdauto017.jpg

Nu zouden de draagbalken, eigenlijk alles wat met het chassis te maken heeft, (mat)zwart moeten en de rest in bodycolor.
Hoe zouden de experts dit oplossen?
Zelf wou ik beginnen met alles in kleur te spuiten en daarna met penseel het chassis.
Graag advies.

En zoals onderstaande foto bewijst is het eigenlijk geen echte Duitse Revell, maar een Amerikaantje.
Wedstrijdauto018.jpg

En hier een klein kleurtestje. Heb het zelf moeten mengen. Ben redelijk tevreden, toont echt een oldtimerkleurtjecute
Wedstrijdauto019.jpg

Tot volgende, Erik.
 
Meestal zijn dit soort auto's door hobbiesten gerenoveerd. Dan geven zij de onderkant ook vaak de kleur van de bovenkant mee. Dan zullen de balken waarschijnlijk zwart zijn. Ik heb er hier verschillende van gezien. Wil je heb in de fabrieks status hebben, dan is de hele onderkant gewoon zwart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan