Hoofdsponsor

1/24 '56 Chevy Nomad Hij is rijvaardig, maw. AF

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Erik,

Ziet er allemaal heel mooi uit Applaus Applaus Applaus
Welke kleuren gaat de body krijgen ?

Groeten, Pascal
 
Hoi Pascal.

Bedoeling is in de stijl van het interieur te blijven.
Het word dus een soort lichtgroen voor het grootste gedeelte en zwart voor het achterstuk.
Met een chroomsierstrip als afscheiding.

Erik.
 
Hey Erik,

Dat lijkt me een mooie combinatie cute Zoiets als de boxart ? Op de boxart zie je dat het zwart in een punt naar voor uitloopt op de sierlijst, ga je dat ook zo maken ?

Ben heel benieuwd naar de foto's van het spuitwerk, alvast veel succes gewenst :k

Groeten, Pascal
 
Pascal, het is inderdaad de bedoeling om de boxart te evenaren.
Dus letterlijk "out of the box".
Wat het spuitwerk betreft, eerst nog even oefenen.
En nog even uitzoeken of ik Bare Metal Foil ga gebruiken of Alclad voor het chroomwerk.

Erik.
 
Dat begint er al wel als een oldtimerken uit te zien he maatje. Ik hoop hem snel in z'n verfjasje te mogen aanschouwen, want dit zou wel eens heel veel kunnen schelen, vooral de kleuren die toen gebruikt werden, vind ik om van te snoepen. Blijven gaan he, ziet er netjes uit. GUnit..
 
Ik hoop hem snel in z'n verfjasje te mogen aanschouwen, want dit zou wel eens heel veel kunnen schelen,
Dat zal even duren.
Hij moet nu de spuitkabine in, maar daar is het nu veel te koud voor.
Als het weer het toelaat komt het verfjasje eraan. :k

Erik.
 
Ik ga hier even een nieuw werkwoord uitvinden.
ExSerCo-en, nl. je modelbouwprojekt afwerken op je ... werk. :D
Daar het fris blijft en de voorspellingen niet veel soeps zijn, ben ik van plan om maandag mijn compressor gewoon mee te nemen naar het werk en daar een spuitkabine te maken. :wacko:
Als alles volgens plan verloopt zou ik dan midden volgende week een geschilderde Nomad kunnen tonen.
Tot volgende week dus.

Erik.
 
Ik ga hier even een nieuw werkwoord uitvinden.
ExSerCo-en, nl. je modelbouwprojekt afwerken op je ... werk. :D
.......

Hebben jullie even geluk :nowink:
Voor mij ligt het wat moeilijker, ik heb wel een cabine ter beschikking (ik werk erin), maar ik kan er onmogelijk in spuiten....
Ik rij namelijk met een vrachtwagen ;)
ik zie mij al zitten in de verfnevel achter het stuur :wacko:

;)
Beyond
 
Dom, dom, dom.
Wou ik gebruik maken van mijn nieuw compressortje, bleken de koppelingen niet overheen te komen.
En geen tijd om even tot in de modelbouwwinkel te geraken.
Dus niet kunnen spuiten op het werk.
Maar wat blijkt nu, nog dommer van mij, het verloopstukje dat ik nodig had lag dus zo voor het rapen bij de plaatselijke loodgieter. (56 cent)
Maar nu kan ik wel beginnen spuiten.

Erik.

Verslag volgt dus nog.
 
Tja, zo zie je maar.

Maar ik denk dat het voor vele interesant is als je de specificaties wil neer schrijven. Het liefst met een paar plaatjes. Dan hebben anderen hier ook nog iets aan. Ik weet dat deze spullen in de modelbouw winkel vaak bijna 10 eurie kunnen kosten. Dat kan dus veel schelen. :$
 
Eindelijk.
Na drie maanden een update.
En dan kan ik geen enkele foto gemaakt krijgen die resultaat laat zien. (wegens enkel een klein reservetoestel in huis) :angry: :angry: :@ :@
Er is een gelukte foto, en dan nog heb je moeite om te zien dat er een kleurtje opzit.
Hopelijk lukt het beter als de tweede kleur er opzit.
En een eerste echt airbrushervaring rijker.

Wedstrijdauto040.jpg

Nu een daje laten harden en dan afplakken en zwart als tweede kleur.

Erik.
 
Hier kijk ik naar uit, die tweede kleur. Deze cremige kleur zal prachtig passen bij dat zwarte. Classy ! GUnit.
 
Hey Erik,

De laklaag ziet er heel strak uit :)

Is dit de kleur die het dak moet krijgen ? Komen er in totaal 3 kleuren op ? (deze kleur, het "munt-groen" en zwart) En indien ja, is het dan misschien handiger om eerst het lichtgroen te spuiten voor het zwart ?

Groeten, Pascal
 
Dag Modelbouwerke,

Zo te zien valt het bij jouw nog mee om te airbrushen, ik hoop hetzelfde te kunnen zeggen binnenkort :|

Het wordt wel een sprintje naar de eindmeet hé, hoelang nog? 10 dagen ofzo?
Maar ik blijf benieuwd volgen...

Grtz,
Beyond ( die ook niet veel tijd meer heeft om te leren airbrushen en zijn werkje af te maken...:wacko:)
 
Dat ziet er prima uit voor de eerste keer werken met de Aibrush mijn petje af voor je spuitwerk.

Ron
 
Is dit de kleur die het dak moet krijgen ? Komen er in totaal 3 kleuren op ? (deze kleur, het "munt-groen" en zwart) En indien ja, is het dan misschien handiger om eerst het lichtgroen te spuiten voor het zwart ?

Groeten, Pascal

Zoals ik al zei, slecht fototoestel. :@ :@
Wat je hier ziet is het licht muntgroen.
Nu moet enkel het zwart nog.
Ik hoop dan betere foto's te kunnen nemen.

@ iedereen, bedankt voor de comments.

Erik.
 
Licht muntgroen :) Dan ruikt uw hobbykamer nu wel heel fris zeker ? :laugh:

Groeten, Pascal
 
Eric,

Het ziet er idd zeer goed uit voor een eerste spuitwerkje met de ab.

Maar doe misschien zoals ik: Ik wil de wagen afkrijgen tegen de deadline, maar niet ten koste van alles. Ik bedoel hiermee dat, mocht het zo zijn dat ik kwaliteit moet laten varen om klaar te geraken, ik liever ga opteren om niet op tijd klaar te zijn ipv mijn model, waar ondertussen zoveel liefde, zweet en tranen inzit, te vern***en.

Toch succes gewenst, want het wordt zeker nog een eindspurtje voor je.
 
Een eindspurtje zeker.
Maar alles is eigenlijk klaar, buiten de carosserie.
Eens deze gespoten moet deze enkel nog op het chassis gelijmd worden.
Wat me zorgen baart, is het afplakken om two-tone te spuiten.
En nadien de Bare Metal Foil aanbrengen.

Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan