Hoofdsponsor

Anders / onbekend renovatie Robotech 1980 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jawel, we zijn eindelijk verder hiermee, dat wil zeggen. We kunnen een update maken die ik eigenlijk maandag al had willen maken. :O Maar ja tijd he. ;)

1_050720091114.jpg
De bomba pijp. De lanceer inrichting voor de raketten. Deze moet natuurlijk nog wel een afwerking krijgen. Deze is nu nog als echte buis, niet als lanceer inrichting. dus werk aan de winkel.

1_050720091113.jpg
Zie het maar als dopje. Dit eerst schoongemaakt en dan dan voorzien van een laagje zwart. Dit laagje is met de kwast aangebracht en ook in de buisjes. Dat omdat het inwendig als schaduw moet gaan dienen. De kleur word straks ook voorzien van een zwarte laag. Een raket afvuren geeft nu eenmaal roet aanslag toch?

1_050720091112.jpg
Dan de knallers die er in komen. Schoongemaakt en voorzien van een laagje verf. De koppen voorzien van een likje geel. Vallejo verf. Dan een streepje er langs op. En het puntje voorzien van een rode stip. dit als aanduiding van het slaghoedje. Komt nog een randje inkt om ook daar weer schaduw in te geven. Een slaghoedje heeft nu eenmaal een randje waarin we schaduw kunnen zien.

1_050720091116.jpg
de start van het ouder maken en natuurlijk de schade. De schade zien we nu nog niet. Dat komt later. Dit is het schaduwen door het oplichten van de kleur. Dat betekend eigenlijk gewoon dry bruschen met een fellere kleur en dan alleen de binnenste delen van de vlakken. Daardoor krijg je schaduw en het effect dat het lijkt alsof deze toch al een paar gevechten heeft mee gemaakt.

1_050720091115.jpg
Dan het verdere verloop. Deeltje voor deeltje oplichten van de kleur. Ook een aantal zaakjes aangebracht zoals op de vorige foto te zien de lopen voor de rook granaten en op deze foto te zien het luik.

1_050720091120.jpg
Het model in de eerste dry brusch gezet. Nu is de eerste indruk toch al aardig te zien van hoe dit model verweerd gaat worden.

1_050720091121.jpg
Het resultaat tot zo ver. Hopelijk dit weekeinde weer even tijd. ;) dan gaan we detail aanbrengen. Zaols trappen en wat andere zaken. Ook dat zal ik wederom uit gaan leggen. :P
 
Mooi hoor, Rik.
Je kunt idd goed een idee vormen wat het resultaat gaat worden, mede dankzij de drybrush-techniek.

Misschien een idee voor 12 september om deze techniek eens te demonstreren? (Jij komt toch ook hé?)
 
Wie weet Dominiek, wie weet. ;)

Verder weer wat kunnen doen. Niet veel, ach die tijd he. :(

1_110720091130.jpg

Metaal geknipt, gebogen, en gevormd. Dit is weer gewoon messingdraad.

1_110720091129.jpg
Gaatjes geboord. En daar gaan de stukjes in die ik gemaakt heb. Wel een heuse trap is aan het vormen. Tja, je moet natuurlijk wel overal bij kunnen voor onderhoud he.

1_110720091131.jpg
Het verlopig resultaat van de trap. Word nog wel wat aan gedaan natuurlijk. Zo ziet het er nog niet uit. Maar dat komt goed. Nu eerst weer wat verweren met verf om een beetje ouderdom te gaan kweken. Nu is het groen aan de beurt. Dus ook daarvan straks weer plaatjes. Zo moet er nog wel het een en ander aan detail aan gemaakt worden en natuurlijk nog wat schade. De schade zal ook in de volgende serie foto's duidelijk gaan worden. Sympel doeltreffend en makkelijk. Let maar op. :P
 
Mooie details en mooi schilderwerk Rik ^^

Wat een verschil tussen de laatste en de eerste foto's :O

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Dank je jongens. :8

We hebben weer wat gedaan. Dit keer weer een beetje verfen en ook nog zoals ik al aangaf wat inslagen gemaakt. :ohmy:

1_120720091151.jpg
Maar eerst wat plaatjes vanwege het schilderwerk. Het luik in de basis kleur, de trap afgemaakt. Deze omwille het onderhuod van de smoke launcers.

1_120720091153.jpg
Een beetje overbelichte foto. Maar dit geeft goed weer hoe de verwering, in dit geval de raket werper gaat. Dus netjes rood geschilderd. Nieuwe kleurkeuze. Dan zwarte aanslag er op gedrybrusched. Waarna de lichtrode highlichts er over mogen.

1_120720091158.jpg
Plaatjes tijd. De decals horen niet bij dit model. Ik heb heel veel van dit soort velletjes waarvan het figuur niet meer bestaat. Daardoor kan ik maar uitzoeken. Ik wilde hier een army nr opzetten, vandaar deze keuze.

1_120720091157.jpg
En natuurlijk hier en daar wat waarschuwingen.

1_120720091156.jpg
Her en daar nog wat highlichten. En de zijtas gedaan. Ik weet nog steeds niet wat ik aan de andere kan moet gaan maken. Waarschijnlijk een soort van buis met het een en ander. Kom ik nog op terug. ;)
Ook hier achter op een beugel opgehangen. Kun je eens iets aanhangen, slepen etc.

1_120720091166.jpg
Nog meer decals. Allemaal waarschuwingen voor danger etc.

1_120720091160.jpg
En dan neemt men een soldeerbout. :O Puntje op gevijld. En branden maar. 8)

1_120720091163.jpg
Een inslag ingebrand. :laugh: Nu alleen nog afwerken. Het smelten van dit plastic geeft wel wat draaden en is absoluut geen must voor de neus. Dus ook giftig. Dus werk snel, geventileerd en van je af. Met ook een maskertje. De afwerking zal via deze inslag getoond worden. De rest zal wat anders van vorm en maat wezen.

1_120720091165.jpg
Het schild natuurlijk ook een beetje schade.

1_120720091162.jpg
En ook door mitailleur vuur onder handen genomen. Dat zijn dan niet zulke grote inslagen, maar wel te zien. Dus hier kleine putjes gemaakt.

Nu eerst alle inslagen schaduwen met zwart. Alleen het putje meer niet. De rest komt later. Eerst maar eens doen. Dan straks weer plaatjes. :laugh:

Tot de volgende keer. Dan ook nog het verweren van de decals.
 
Prachtig wat je ervan gemaakt hebt tot nu toe, een hele metamorfose...

Keep up the good works;)

Grtz,
Beyond
 
Dank je Beyond.

Maar omdat er niet zoveel imput gegeven word, en het ook niet zoveel bekeken word nu niet zoveel woorden maar wel foto''s

1_120720091174.jpg
Lampje maken.

1_120720091171.jpg
Uit styreen en.....

1_120720091175.jpg
Links en rechts het zelfde lampje. Moet nog wel geschilderd worden.

1_140720091176.jpg
Zoals beloofd de ronde buis. Dus dat is de luchtinlaat geworden voor het inwendige van het geval. Een filter dus.

1_140720091177.jpg
Lucht slang er aan.

1_140720091178.jpg
Kleurtje er op. Lijkt het weer heel wat.

1_140720091179.jpg
Geweertje afwerken, de gevaren strepen er op.

1_140720091181.jpg
Ondergrondje.

1_160720091184.jpg
Geschilderd met een beetje meer lijm en een stukje papier.

1_160720091190.jpg
Klaar.
 
:O die is prachtig geworden rik. ik heb deze wel stilletjes gevolgd maar Science-Fiction is niet zoiets dat me aanspreekt. maar je zet hier wel een pracht exemplaar neer . en zo te zien was het nachtwerk om de laatste lapjes er aan te maken.
 
Zeer mooi resultaat hoor Modelengeneer :ohmy:

Vraagje, hoe vervorm jij die styenestrips zo mooi rond?
Verwarm je deze? zoja, hoe juist?

Grtz,
Beyond
 
Zeer mooie kleuren combi modelengeneer en met mooie overloop in andere kleuren met schaduw ....

Gr Bubble
 
Netjes, Rik, ik zou wel graag wat meer eindfoto's zien als dit het einde is :) Sublieme weathering. Vergis ik me, of heb je heel wate rvaring met speelfiguren schilderen van boardgames ? Je techniek van drybrushen doet er me anders sterk aan denken. Schitterend werk !
 
Vergis ik me, of heb je heel wate rvaring met speelfiguren schilderen van boardgames ? Je techniek van drybrushen doet er me anders sterk aan denken. Schitterend werk !

Rik is ontmaskerd!!!;)

Hij is dus echt een meester in dit soort zaken.
Zoek maar eens in de wargamefiguren naar een paar van zijn creaturen. Je zult weerom versteld staan.
 
Dank je jongens. Idd, ik schilder ook warhammer en andere spelfiguren. Daar ben ik mee begonnen. Maar eerlijk is eerlijk. Ik had wel moeite met dit figuur. Vergeleken bij een spelfiguur is dit wel heeeel groot. En dus moet je wel wat aanpassen. Maar het principe is het zelfde.

Verder het styreen is doormiddel van warm wrijven tussen duim en wijsvinger warm te maken, dan met beleid rond een staafje rollen of iets dergelijks. Zo heb ik ook ronde tangetjes enz. Dat kan ook. Maar wel verwarmen dus. Dan breekt het niet. Anders krijg je scheurtjes en breukjes. Wel oppassen met lijmen eerst in vorm laten komen. Anders als je dan te vroeg gaat lijmen breekt het alsnog.

Ben nu weer lekker bezig aan de robofisch.

En natuurlijk straks nog buiten foto's. Maar ja. Door werk is het mij niet gelukt goede en mooie buiten fotols te maken.
 
Complimenten voor wat je er van gemaakt hebt, een zeer geslaagd model geworden! Applaus
Die buitenfoto's zullen er dit weekeinde ook wel niet van komen, tenminste als je hetzelfde weer hebt als hier :angry:
 
Voor een sf-leek als mezelf is het steeds weer een beetje wennen om zo'n figuur te bekijken.

Ik moet me wel bij de bovenstaande heren aansluiten en vind dit wel zeer goed gedaan, Rik.





Droop
 
Dank je jongens. En idd, dit is nu niet echt het weer om buiten foto's te maken. Ik waag mij echt even niet buiten hoor. En als het even droog is. Tja. Dan...... kom je buiten is het weer nat. :O

Dat komt dus nog. ;)
 
LOL...ken dat jammer genoeg. Dadelijk een BBQ voor 10 man hier bij ons...en raadt eens wie achter de BBQ staat...juist ikke :(

Anyway, vergeet de foto'kes niet en dan ben ik heeel tevreden :)
 
:P:P:P

Dit is toch geweldig. Die heli en die wagen. Hoe ze daar mee vervoerd kunnen worden. Dat geeft toch een prachtig beeld zo.

Mijn dank is zeer groot. En natuurlijk gelijk op geslagen in de favorieten.:P:P:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan