Hoofdsponsor

Anders / onbekend renovatie Robotech 1980 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rik, ook van mij een hart onder de riem! En hoop dat het snel in orde komt, zodat we naar het vervolg van je post kunnen zien.

Groet en beterschap,

Swa
 
Ook hier zal binnenkort weer een goede update van komen. Het gaat steeds beter zoals jullie bij mijn elf al hebben kunnen zien. ;)Ik heb ook al bijna geen onsteking meer.
 
OOH een Gartan. Dat beestje heb ik ooit nog gemaakt toen ik een jaar of 10 - 12 was. IS nog een van de modellen die ik opspoor op Ebay. Heel mooi restauratiewerk Rik. Het kleurenschema is dat toevallig afgekeken van de Camospecs website ? Hij doet me denken aan de "Knights of the Inner Sphere" van de Free Worlds League uit Battletech
 
Nee, heb ik zelf verzonnen, tenminste dat dacht ik. wacko

Kan zijn natuurlijk dat ik ergens iets gezien heb waardoor ik op dit idee ben gekomen. Ik heb er nog een. cute

Binnenkort maar weer eens verder met dit beestje, hij staat mij altijd gezellig aan te kijken terwijl ik aan de klapdoos zit. verdacht
 
Tjonge jonge, dat was even zoeken. Nu mijn scheepje in de wacht staat op antwoord van Revell om enkele onderdelen door mijn gepruts te vervangen ben ik maar eens op zoek gegaan naar mijn maatje hier. Hij heeft zo lang geduldig staan wachten. Dat zou eigenlijk een paar maanden zijn tot ik het zich terug zou hebben. Maar er is eigenlijk een jaartje bij opgekomen. In april vorig jaar heb ik deze apart gezet. :O Kun je nagaan.

Wel wat is er nu gebeurt. Tja..... We kregen een kitten he. Een jonge kater. :@ En dit maatje van mij heeft nog geen vlieglessen gehad. Dus toen hij die van dit jonge katertje kreeg......... :huh: Wilde het ook niet echt lukken.

Ik zei toch we moeten met beide benen op de grond blijven staan. :P Anders hadden we wel vleugels gekregen. :ph34r:

Het resultaat dus.
1_SANY3209.jpg
Wederom is stukjes. Ook hier en daar beschadigingen van de verf. Tja...... bijwerken dus.

1_SANY3210.jpg
Dan zullen we eerst maar eens een gaatje boren om zo weer een pennetje te kunen gebruiken. Hier een van de armen. Ik wil deze er toch wel weer stevig op zien te lijmen. Dus met twee componenten lijm en een boortje met een messing staafje zou dit moeten lukken. ;)

1_SANY3211.jpg
In het armpje zit een staafje messing. Dan goed afmeten en een gaatje boren in het torso. Dan zou dit wel weer goed moeten komen. ;)

Zo nu even drogen. En de lak weer bijwerken. Dan kunnen we lekker verder gaan bouwen. Door de inspiratie van mijn colega bouwer Jade gaan we er weer wat moois van maken. :P
 
Renovatie van een renovatie dus? ;)
 
Idd, Tomas. Maar gelukkig valt het wel mee hoor.

Ben nu bezig met de knallers die er in zitten. Vanavond hoop ik nog een paar voortgangsplaatjes te hebben.
 
OOOH Rik, je bent er wat tevroeg aan begonnen kerel. Ik heb ondertussen deze mint kunnen aankopen via Ebay (pokkeduur in vergelijking met 29 jaar geleden) maar een plezier om te hebben...nu alleen nog bouwen.

Ben razendbenieuwd naar het vervolg. Suc6 met de renovatie van de renovatie
 
Rik , is dit nu zo,n model uit de film die net in de bioscoop is uitgebracht , ik geloof een transformer ?? , ik ben niet goed op de hoogte van deze modellen ...

Bubble
 
Bubble, deze is ook Japans, dat klopt ;) Het orginele is een mangareeks die "Dougram Fangs of the Sun" noemt. Dit model is later door Fasa opgenomen in een bordspel dat bekend is als Battletech.

op zijn beurt heeft Revell dit model overgenomen van Takara en uitgebracht als de Robotech defenders lijn in de jaren 80.
 
Jade, als je wat meer weet hoor ik het graag. Je weet de theorie hiervan weet ik niet echt. Weet wel dat hier spellen van bestaan, maar nooit tegen gekomen. Zou wel heel leuk zijn deze eens te kunnen inzetten als deze klaar is. :P Maar ja. Dat zal wel niet lukken denk ik.

Verder weer een kleine update. Niet veel maar toch.

1_SANY3212.jpg
Hier ben ik gisteren avond geeindigd. Het zit nu allemaal weer netjes in elkaar, maar moet nog wel het een en ander bijwerken. Dit voor later. Eerst verder bouwen. De basis kleuren zitten er nu op dus ben de detail nu aan het aanbrengen.

1_SANY3214.jpg
De knallers waar ik het gisteren over had. Bijna schoon. :laugh:

1_SANY3215.jpg
Daar mogen ze in. Dan moet er wel het een en ander aan gebeuren nog, maar dat moet ik nog bedenken. Wel is hier ook al te zien dat het luik er ook al weer op zit. Pikant detail. Het glas is wit uitgeslagen van binnen uit. Niet goed afgedekt dus. Moeten nog maar eens zien wat we daar mee gaan doen. Misschien wel gewoon schilderen. :unsure:

1_SANY3217.jpg
Als een dopje op de fles. Past weer perfect. Nu eerst de knallers er in lijmen, maar die moeten eerst nog geschilderd worden.

1_SANY3216.jpg
Dan een zijtas. Deze moest er ook nog op zitten. Oorspronkelijk zit dit scheef. :O Omdat het been dus buiten het aansluitpunt zit van het bekken om maar zo te zeggen. Dus hiervoor maar een stukje styreen tussen gelijmd. En daar maar de tas aan hangen. Maar nog eens zien wat we met de andere kant gaan doen. Daar moet er ook nog eentje op. Maar die heb ik niet. En misschien ook wel mooi om niet gelijk te werken met wat dit apparaatje met zich meedraagd. Misschien wel een uitlaat systeem van het een of ander of zo. Of iets van knallende dingentjes. :wacko:

Natuurlijk word vervolgd.
 
Het glas is wit uitgeslagen van binnen uit. Niet goed afgedekt dus. Moeten nog maar eens zien wat we daar mee gaan doen. Misschien wel gewoon schilderen. :unsure:

Of de techniek gebruiken die in een van de how-to's staat, aangebracht door Droop en uitgetest door mij in mijn Maserati Bora verhaal. Krassen en vlekken opruimen in een canopy of doorschijnend plastic.
 
Strakke rebuilt Rik , ik heb zelf nu ook een opdrachtje uit duitsland ook speelgoed dat ik meer real ga maken met een fleugke humor ...... onder de titel BIERTJE !!!!!

Ik ben benieuwd naar de vorderingen

Bubble
 
Rik,

kijk hier even : Fang of the Sun Dougram - Wikipedia, the free encyclopedia

Deze geeft je in grote lijnen het verhaal en de verschillende karakters. Tot nu toe heb ik nog geen Dougram gevonden met subtitles, maar dat kan nog komen.

Leuk weetje, de opvolger van de Dougramserie was 'Armored Troopers VOtoms" dat wel wat meer bijval kent dan Dougram.

@ Bubble, misschien toch opletten als je het woordje 'speelgoed' gebruikt voor deze kits. Er zijn heel wat mensen die dit ernstig nemen. Persoonlijk vind ik het niet meer speelgoed dan andere takken van modelbouw.;)
 
Dank je Jade. Maar echt voorbeelden zijn niet te vinden he. Van mensen die deze ook gebouwd hebben. Dus meer als info qua uiterlijk voor de mensen hier die deze niet kennen.

En speelgoed..... ik weet dat er mensen zijn die hier beter mee omgaan dan hun huisdier om maar te schrijven. Maar we moeten wel relativeren. Het zijn wel bouwpakketjes. Dus lekker bouwen toch. Daar gaat het om.

Ik ken er één die deze pakketjes alleen maar verzameld in van de fabriek uit gesealde bouwpakketjes. En doet daar dan helemaal niets mee. :O

Dat is natuurlijk echt jammer.
 
Speelgoed ? Bittere ernst zul je bedoelen ! Maar wel lekker bouwen, dat wel. Ziet er goed uit Rik. Groeten GUnit.
 
Dat is jammer, ik krijg witte pagina's die niet doorladen. Ook zonder virus scanner. Op twee systemen zelfs. :(

Misschien dat het daardoor komt.

Maar wel bedankt voor het zoeken. :P
 
Rik,
Volg dit onderwerp omdat het mij doet denken aan een computerspel dat ik vroeger veel speelde op de pc, dacht dat het Battlemech was of i.d.

Ziet er allemaal goed uit.

Probeer die links later nog eens, want bij mij werken ze op twee systemen zonder problemen (met virusscanner) en er staan mooie foto's op, zou het zeker nog eens proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan