Hoofdsponsor

Depron met glasvliesweefsel versterken [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TDO

Guest
Hallo,

ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke manier om depron te versterken.
Hier mijn oplossing:
- Maak een mengsel van 1/3 universele lijm en 2/3 methanol.
- Leg daarna een glasvliesweefsel van 25gr/m² over het depronstuk (vleugel, romp, ...) Zorg hiervoor dat het glasvlies een paar cm groter is dan het te versterken depronstuk.
- Neem een zachte verfborstel en strijk het glasvlies in met het mengsel lijm/methanol. Werk vanaf het midden naar de buitenkant toe.
- Strijk ook wat lijm over de rand of resterende paar cm van het glasvliesweefsel. Dit zorgt ervoor dat je het glasvliesweefsel nadien met een scherp mes langs de rand beter kunt afsnijden.
- Na een tijdje verdampt de methanol. Oneffenheden kan je nadien altijd met het mengsel opnieuw bijwerken.
- Verfborstel hoef je niet te reinigen. Een paar seconden in het mengsel steken en je kan de borstel opnieuw gebruiken.

Als lijm gebruik ik Cre-ation te koop bij de Action ( http://cre-ation.nl/creationnl.html )

Ik hoop dat ik jullie hier iets aan hebben.

Groeten,
TDO
 
Goed gevonden.
Verzwaart het vliegtuig daardoor veel?
Zelf heb ik indoor vliegertjes die ik gemaakt heb uit Depron al versterkt door er gewoon plastificieerfolie op te kleven.
 
Ik heb mijn F15 niet gewogen voor ik aan het vlies begonnen ben dus ik weet eigenlijk niet hoeveel hij verzwaart is. Het zal iets meer dan de 25gr/m² zijn.
 
zal ik ook eens uit proberen .
gr dirk d
 
F15 ondertussen ook geschilderd.
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
ik kan de foto's niet zien .
gr dirk d
 
Dat is raar want ik kan ze wel zien. Hoe zou dit komen?
Grtn,
Kris
 
Je hebt je foto's waarschijnlijk prive gezet, kan ze ook niet zien
 
Neen toch niet. Mijn fotoalbum staat op openbaar. Als ik niet ingelogd ben, kan ik ook de foto's zien.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Grtn,
Kris
 
In je foto album kan ik ze wel zien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan