Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Vragen over de groepsbouw "Eerste Wereldoorlog"

wet sellery

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
3.639
In dit gedeelte kunnen jullie terecht met alle vragen over deze groepsbouw.
 
Ik maak dus een diorama, is een bouwverslag vereist van elk model dat ik gebruik of kunnen gewoon de eindfoto's?
 
Ok dan heb ik ook meteen een vraag: mag iedereen antwoorden op deze thread of alleen de moderators en/of Dancooper?

Stiekem toch alvast: MrArtex als je een bouwverslag van het hele diorama maakt en dus ook van elk model dat erin komt te staan, is dat leuk voor andere deelnemers aan de groepsbouw (voor mijzelf toch ten minste) omdat het de groepsbouw actueel houdt. En voor jezelf is het ook prettig denk ik, omdat je op die manier steeds feedback en tips krijgt over hoe je het misschien (nog) beter of anders zou kunnen doen. Iedereen heeft weer andere inzichten en misschien zitten er soms wel goeie tussen.

Zo zal ik met mijn schip (of zoals Plastiekprutser zegt: zeilboot :) ) ook de nodige vragen hebben denk ik, ik heb me nooit eerder aan zo'n project gewaagd en ik weet dus 100% zeker dat er mensen zijn die er veel meer weten dan dat ik in 3 jaar research en bouwen zal kunnen weten.

Bouwverslag is denk ik ook onderdeel van de lol...
 
Jawel, jullie mogen zelf antwoorden.

Een bouwverslag is uiteraard vanzelfsprekend, het is tenslotte een groepsBOUW hé.
 
We zijn dus van start gegaan, althans toch wtb de topics :)

Bij een diorama is het inderdaad leuker voor ons als er van ieder model die erop komt een verslag wordt gemaakt.
 
Ik denk dat de begindatum van de groepsbouw verkeerd gekozen is. Niemand schijnt ondersteuning te gaan geven... Het belangrijkste wat dit project tot een groepsgebeuren maakt, het samen bouwen, ontbreekt op deze manier. Ik wil degenen die op dit moment WO1-modellen op de plank hebben liggen, aansporen die nu boven te halen. Zoniet dan lijkt er geen motivatie te zijn om de topics niet gewoon in de desbetreffende subfora te laten staan, waar ze vast meer bekijks zouden hebben. Het zou mooi zijn, als er steeds drie a vier mensen tegelijkertijd aan het bouwen zijn. Het kan zijn dat je iets anders aan de kant zult moeten leggen, da's nu eenmaal logisch als je je wil inzetten voor een groepsbouw... Als je vast zit aan iets anders, geef je je beter niet als kandidaat op.
 
Om ondersteuning te geven moet er wel eerst gepost en vooral, gevraagd worden hé, ik denk dat de meesten onder ons niet gewoon "ooh" en "aaah" willen verstaan onder het woord "ondersteuning".
 
Dat bedoelde ik niet met ondersteuning, ik heb zeker genoeg aansporingen en reacties gehad. Maar dat maakt het niet tot een groepsbouw. Met ondersteuning bedoel ik dat er, nu ik ermee klaar ben, een drietal anderen zouden moeten kunnen overnemen, die geregeld een update doen. Ik heb namelijk zelf niks WO1 meer in de planning...
 
Tjah, je kan de mensen ook niet opjagen hé, hetgeen ik zelf nog gepland heb zal z'n tijd vergen, en de Grooten Oorlog (waar mijn opa 4 jaar in gevochten heeft) kon je ook niet opjagen natuurlijk.
 
De start van de groepsbouw is bij mij dichtbij, eerst de geit afwerken (tegen het eind van het weekend is die af denk ik) en dan begin ik er aan. De startfiguur ligt al klaar.
 
Ik ben in deze groepsbouw gestapt juist omdat we 4 jaar de tijd hebben om modellen te bouwen want ik wil niet meer bouwen onder tijdsdruk. Mijn kits liggen klaar maar momenteel heb ik niet veel vrije tijd, ook mijn andere bouw (GMC) verloopt veel trager dan ik voorzien had.
Van zodra ik kan start ik mijn projectje op dus een beetje geduld, er volgen nog bouwwerkjes.
Erwin
 
Mooi dat er al een iemand bij komt. Misschien kan ik er nog wat aansporen. Als we de Duitsers ook een maand hadden laten doen, dan sprachen wir wie Zarathustra. Dan, als je zeker bent van je deelname, zou je je project al aankondigen met een topic. Zo is er al wat van een teaser en krijg je ideeën van de supporters.
 
Zulke mensen kunnen best geattendeerd worden door anderen die dit opmerken, het onderdeel groepsbouwen staat ver naar onderen en je moet het aanklikken om te weten wat het inhoudt. Waarschijnlijk hebben ze het niet gezien of denken ze dat ze te laat waten om mee te doen.
 
Al een tijdje geleden dat hier nog echt "respons" geweest is, dus deze even bumpen ;)

Er kan nog steeds ingeschreven worden met een model, of indien je bezig bent met een W.O.I model, laat het even weten, dan kan het hierbij verplaatst worden.
 
Even de deelnemers herinneren aan hun model dat nog op afwerking staat te wachten ;)
Vergeet niet dat de tijd sneller gaat dan men steeds denkt...
 
De voorlopige volgorde hier is Fourgonnette -> Krupp -> Dreadnought.
 
De groepsbouw…ik zal er eens een gedacht van maken om de grondplaat te bouwen. Dan pas kan ik verder. Vanavond eens gaan zitten en een plannetje met bijhorende berekeningen maken.
 
Door de verhuis is deze groepsbouw bij mij helemaal in het honderd gelopen.

Kan ik opnieuw inschrijven en een nieuw topic opstarten? Ik weet nog niet goed hoe en wat maar daar kan ik de komende dagen over nadenken.
 
Die groepsbouw loopt tot 2018 Alain dus nog tijd genoeg om iets te bouwen.
 
Ik ben in deze groepsbouw gestapt juist omdat we 4 jaar de tijd hebben om modellen te bouwen want ik wil niet meer bouwen onder tijdsdruk. Mijn kits liggen klaar maar momenteel heb ik niet veel vrije tijd, ook mijn andere bouw (GMC) verloopt veel trager dan ik voorzien had.
Van zodra ik kan start ik mijn projectje op dus een beetje geduld, er volgen nog bouwwerkjes.
Erwin

In m'n 6 maanden hier op het forum ben ik er nog niet aan geraakt om te gaan snuiten in deze groepsbouw, mede omdat ik minder interesse heb in het militaire gebeuren... hier en daar lees ik wel een militair topic, en vind ik het geweldig om te zien wat jullie ervan maken...
Maar doordat dit topic plots komt bovendrijven krijg ik te zien dat deze groepsbouw amper halfweg is... Dat verandert natuurlijk wel het een en ander... :) een paar projekten bij mij die op afwerking staan, en in m'n stock ligt er nog een Rode Baron... misschien deze toch binnenkort boven op de stapel leggen...

Groetjes,
Kurt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan