Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Regels en inschrijvingen voor deze groepsbouw

wet sellery

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
3.639
Startdatum
Vrijdag 16 mei 2014.

Einddatum
11 november 2018, 11:11u.

Toegelaten schalen en modellen
Alle schalen kunnen meedoen en alle soorten modellen, zoals al dan niet volledige figuren of bustes, vlieg- en voertuigen, schepen, treinen en dergelijke. Vanzelfsprekend kunnen ook diorama's meedoen.

Bedoeling van de bouw
De gebeurtenissen van de Eerste Wereldoorlog in gedachtenis te doen houden; door modellen te bouwen onszelf in de geschiedenis te verdiepen en meer in het bijzonder in het verleden van het object dat we gaan bouwen; en zo een beter begrip krijgen van wat er in die tijd is gebeurd en met welke middelen men zich behielp. Een en ander heeft als achtergrond de omstandigheid dat parallel aan de bouw -maar dan precies honderd jaar eerder- de oorlog zich afspeelde.

Dit wil overigens niet zeggen dat een model precies 100 jaar na het origineel gebouw moet worden, men kan in 2014 bijvoorbeeld best een model bouwen dat pas in 1917 werd geïntroduceerd. Of, voor de late instappers, men kan in 2016 prima aan een model beginnen dat in 1914 aan het strijdtoneel verscheen.

Waarover gaat de groepsbouw?
De groepsbouw heeft als onderwerp de Eerste Wereldoorlog en beperkt zich tot mensen, machines, voertuigen en andere zaken die rechtstreeks te maken hebben met deze oorlog. Bijvoorbeeld, civiele voertuigen die niets met de oorlog te maken hebben gehad kunnen in beginsel niet -als zelfstandig model- meedoen. Maar in een diorama waar een tank door een straat rijdt bijvoorbeeld, kan natuurlijk langs de kant van de weg wél een civiel voertuig staan. Samengevat, het hoofdonderwerp van de bouw moet rechtstreeks met de oorlog te maken hebben.

Deelnemers

Naam + model (met vermelding van het merk en de schaal)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal het startschot hier geven.
Naam: Buzzy10719 (alias Werner :) )
Model: "A7V Totenkopf"
Merk: Tauro Model Line
Schaal: 1/35
Boxart:

NIEUW16_zps2a5bf08a.jpg"]http://NIEUW16_zps2a5bf08a.jpg[/URL]
 
- Bouwer: MrArtex
- Model: diorama (werktitel: Trying to forget)
- Schaal: hoofdzakelijk 1/72 met een grotere figuur of buste op de voorgrond
- Merk: alles wat bruikbaar is
 
Ik zal deelnemen (maar zal nog niet in de eerste paar weken kunnen beginnen) met een sigaar, zijnde de LZ 45 'L13' op schaal 1/144, geen merk, tenzij ik het merk van papier zou moeten vermelden.
p-klasse_zps077ae36a.jpg

In afwachting van de aanvang van deze zeplin (die 1m13 lang moet worden) zal ik wellicht vooraf ook nog een vliegtuig bouwen, maar ik zal eerst eens moeten zien wat ik kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
- Bouwer: Burglar
- model: wordt een dio met een Mark IV, merk en schaal nog onbekend.
 
Was een beetje een lastige start want ik raakte er in mijn "Wall of Shame" van ongebouwde dozen maar niet aan uit met wat te starten. Moet kiezen tussen 30 vliegtuigen, een tiental voertuigen en nog wat stuff maar uiteindelijk zal dit de eerste worden:

Bouwer: Erwin
Model: Morane-Saulnier J, ééndekker jager
Schaal: 1/72
Merk: TEM3KE, een merk uit Belarus.
Type: injection moulded
Aftermarket: nihil

attachment.jpg

De kit was niet voorzien van decals maar deze in mijn bezit werden vervaardigd door een lid van IPMS Gent. Hopelijk werkt het want ik heb nog nooit gewerkt met zelfgemaakte decals.
 
Naam: Nils
Model: Verschillende WO1 vliegtuigen (Sopwith Camel, Spad XIII, Fokker DVII, R.E.8,...)
schaal: 1/72
Merk: Airfix, Revell, Academy
 
Naam: Sonny
Model: Fokker DVII LVA
schaal:1/48
Merk: Eudard
eduardfokkerDVII_zpsdea92cbf.png
 
Naam : StevenVD
Model : Albatros D.III
Merk : Eduard
Schaal : 1/48

attachment.jpg
 
Naam : Verbeek
Model : Junkers J.1
Merk : Wingnuts Wings
Schaal : 1/32

Ik ben op 28-10-14 begonnen met deze, het eerste verslag staat onder andere op de IPMS Nederland.
Kan ik hier ook nog mee doen?

129427475787816309588_IMG_4267_zpsdb0c78d4.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naam : Doomwad
Model : MK IV female heavy battle tank
Merk : Emhar
Schaal : 1/35


attachment.jpg
 
Ik ga ook meedoen met een model :))
Gewonnen met de tombola op de laatste ledendag, en juist gepast om hier in te schrijven.

Naam: Beyond
Model: Fokker DR. I
Merk: Revell
Schaal: 1/28

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan