Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
RC Helikopters kermis
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 25

Discussie: RC Helikopters kermis

Goede topic beantwoorder

Standaard RC Helikopters kermis

Die RC helikopters die je in diverse kraampjes op de kermis (meifoor) kan winnen, is dat de moeite om mee te nemen naar huis? Ik heb geen ervaring met RC maar zou dat wel eens willen proberen zonder daar veel geld aan uit te geven.

Standaard

Dat hangt er natuurlijk van af, wat je bedoeld met "de moeite", en hoeveel moeite het kost om ze te winnen (maw hoeveel euro je er moet tegen gooien). Die toestellen zijn zogenaamde coaxiale helicopters, dwz ze hebben twee boven elkaar geplaatste rotoren die tegen elkaars richting in draaiebn.
    De belangrijkste eigenschap van een dergelijk toestel is zijn inherente stabiliteit, wat natuurlijk ideaal is voor iemand die geen enkele ervaring heeft.
    Verschillende merken brengen die toestellen tegenwoordig uit (ook Revell), het nadeel van die toestellen vanop de kermis is natuurlijk dat het geen gangbare merken zijn, dus als je een rotorblad breekt, weet ik niet of je gemakkelijk vervangstukken kan krijgen.
    Ze zijn echter wel fun, verwacht evenwel niet dat je loopings kan maken ermee want het zijn 3-kanaals toestellen.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Goede topic beantwoorder

Standaard

Qua 'geld er tegenaan gooien' moet ik zeggen dat dit geen probleem is. Het geld is er al tegenaan gegooid de voorbije jaren en heb ik nu in de vorm van punten.
    Dat het ivm vervangstukken een probleem is besef ik maar het is meer om eens te zien als dit onderdeel van de modelbouw iets voor mij is.
    Wat bedoel je met 3-kanaalstoestellen en daardoor geen loopings? Eigenlijk zal ik al blij zijn als het ding gewoon in de lucht blijft. Er was hier op het forum eens een filmpje met een vliegtuig en bijhorende camera (van die onweersbui) en dat heeft me aan het denken gezet. Zou leuk zijn om dit ook te kunnen maken.

Standaard

3-kanaals (of wellicht is het 4-kanaal) bij een heli betekent dat je het toestel niet kan 'tilten' (schuin hangen), dat betekent dus ook geen duikvluchten en dergelijke, maar dat betekent natuurlijk niet dat je er geen plezier aan kan hebben, ik heb al verschillende van deze toestelletjes (dan wel de kleintjes om binnenshuis mee te spelen) gehad.
    Dany

Goede topic beantwoorder BUZZY10719's schermafbeelding

Standaard

Heb zelf ook enkele 4-kanaals en een 3-kanaals heli.
    Wel de kleintjes ook voor indoor.
    Het enige wat de 3-kanaals niet kan en de 4-kanaals wel is zijdelings vliegen.
    Met die coaxial's is het wel interessant om te leren vliegen.
    Ze houden zich min of meer zelf stabiel (toch als ze goed getrimt zijn).
    Voor loopings heb je een 3D-heli nodig maar deze zijn dan wel niet simpel te besturen en waag ik me zelf ook nog niet aan.
    Ikke Dus

Goede topic beantwoorder

Standaard

Is het mogelijk om aan die grotere kermisheli's een camera te bevestigen? Zo'n ding die ze ook gebruiken op een fiets bvb?

Ik zal er één halen om te leren vliegen en dan zien als dat onderdeel van de modelbouw me ligt.

Standaard

Normaal gezien moet dat wel kunnen, want ik heb nog iemand gekend die er één aan een kleiner toestel van Graupner gemonteerd heeft.

Maar frank val, ben jij misschien ook van Brugge ? (want de kermis staat nu hier natuurlijk)
    Dany

Goede topic beantwoorder

Standaard

Ik ben inderdaad van Brugge.
    Het is zo'n klein heli'tje geworden en in de handleiding staat dat je 40min moet opladen om 5min te vliegen. Lijkt me wat weinig. Zijn de echte RC heli's ook zo?

Standaard

wel neen, de echte rc heli's zijn 3 uurtjes opladen voor een 30/45 minuutjes plezier .
    Ikzelf heb eens zo'n kermis helikoptertje gehad, ik persoonlijk vind het bucht :/.
    Maar hoop dat je er plezier aan hebt .
    mvg Bruno

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plastiekprutser Bekijk bericht
    wel neen, de echte rc heli's zijn 3 uurtjes opladen voor een 30/45 minuutjes plezier .
    Ikzelf heb eens zo'n kermis helikoptertje gehad, ik persoonlijk vind het bucht :/.
    Maar hoop dat je er plezier aan hebt .
    mvg Bruno
    bruno met wat vlieg jij dan al de indoor helikopters die wij me vliegen zijn max 10 min .??
    gr dirk d

Standaard

ikzelf heb er geen, maar heb toch gehoord met een goede accu dat je er zolang mee doet, wat ik nog belachelijk weinig vind.
    Maar kan misschien zijn dat wij met trucks belachelijk lang kunnen rondrijden?
    rc auto's doen op full speed bij mij een half uurtje, met lipo's dan toch.
    mvg Bruno.
    Laatst gewijzigd door plastiekprutser; 14-05-14 om 19:00

Goede topic beantwoorder BUZZY10719's schermafbeelding

Standaard

Die kleine heli's vliegen indoor inderdaad tussen de 5 en 10 min.
    Het opladen duurt ook ongeveer 5 min met mijn snellader. (Afhankelijk van type lipo)
    De grotere heli's kunnen langer vliegen doordat die ook een grotere lipo kunnen gebruiken.
    Zelf vlieg ik liever met vliegtuigen maar zo een kleine heli is ook leuk voor in de living.
    Ikke Dus

Standaard

ik vlieg ook met alle bij de lipo van de indoor heli is 800 en ik vlieg normaal 7 min .

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dat is toch wel kort hé.
    Zijn er ook vliegende dingen die uren na elkaar kunnen vliegen?

Rust in vrede vriend. Interceptor's schermafbeelding

Standaard

Hoe tof ik het ook vind, dat vliegen met helikopters en drones, denk wel even na voor je er een camera gaat onder hangen...
    Inbreuk op de privacy wordt op het gerecht niet licht opgenomen. Er staan serieuze straffen op.
    Om nog maar te zwijgen van de inbeslagname en verbeurdverklaring van het toestel...
    Als er bij mij één te lang boven mijn eigendom komt vliegen, gaat er gegarandeerd een telefoontje naar de politie...
    Een luchtkarabijn kan voor sommige anderen ook uitkomst bieden in die gevallen...

Mark

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten