Hoofdsponsor

De oude mekanieker (Buste 80mm) [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
De oude mekanieker (Buste 80mm)

De Sculp is van Lieven Wynants (Moveleo) ik wou hem echt van verf voorzien om hem tot leven te wekken.

attachment.jpg

ondertussen zijn er al verschillende uren ingekropen, lijkt een eenvoudige figuur maar die zijn meestal het moeilijkste.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

geschilderd wordt hij in acryl

Ondertussen heb ik al verschillende combinaties uitgeprobeerd en de ogen al een paar keer opnieuw gedaan

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Er is nog veel werk aan, maar de richting kun je ongeveer herkennen denk ik.

Voorstellen, kritiek en commentaar zijn welkom

Grtx Jan
 
weer een prachtige buste Jan , de moeilijkheid bij zulke buste vind ik de persoon zelf , het oude gezicht.
Maar heb vertrouwen in u om deze in perfecte staat te kunnen opleven.

grt Nicolas
 
Heb geprobeerd er een beetje karakter in te krijgen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

is nog enige uren werk aan vrees ik.

Voorstellen en kritiek mag.

Grtx Jan
 
Het kan stupide klinken maar ik vind de figuur mooier zonder geschilderde wenkbrouwen. Zoals ze nu zijn vind ik ze bijna overdreven.
Ga je de pijp doen roken of blijft ze zo?
 
Ik moet Erwin gelijk geven Jan. Die wenkbrauwen was het eerste waar mijn blik naar toe werd getrokken.
Mij komen ze nogal onnatuurlijk over, een beetje te... euh nadrukkelijk ?
Ik vermoed dat dit ook komt omdat er verder geen stoppeltje haar te zien is aan de man...
Voor het overige niets dan lof, tenzij misschien de pijp... kan je de steel ervan niet meer laten blinken ? (Of moet dat nog gebeuren, dan heb ik niks gezegd...)

Mark
 
Ik kan vorige reacties wel volgen. Misschien de wenkbrauwen wat grijzer laten lijken, bvb wat meer wit aanbrengen zodat de schaduwen wat temperen. Dit zal tevens je figuur meer zijn ouderdom laten tonen.

Verder prachtig geschilderd.

Groeten Rik
 
of je kan misschien deze eerst met huidskleur bewerken en lichtjes oplichten met grijs , want bij oudere mensen ( alhoewel bij iedereen ) zie je nog de huidskleur door onze wenkbrauwen en kun je door steeds meer en meer op te lichten toch een "rustige " positie te krijgen van het aangezicht en de wenkbrauwen niet meer zo opzichtig zijn als nu .

grt Nicolas
 
Bedank, jullie hebben gelijk en ik ben het ook al aan het aanpassen met een combinatie Rik/Nicolas voorstellen.

Foto's volgen.

Grtx Jan
 
Ik heb de kritiek ter harte genomen en een combinatie uit Rik en Nicolas hun voorstellen gebruikt om het probleem wenkbrauwen op te lossen.

het konzept van de figuur staat denk ik, nu is het in kleine stapjes fouten verbeteren en details toevoegen.

voorstellen en opmerkingen mogen nog altijd natuurlijk.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
De wenkbrauwen zijn inderdaad veel beter zo Jan. Ze domineren het gezicht zo niet meer.
Ook de pijpsteel waar wat glans opzit oogt veel beter. Schort ziet er ook al goed uit.
Kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
Dat ziet er heel goed uit. Hoogstwaarschijnlijk zal ik hier naar teruggrijpen als ik aan mijn buste begin.
 
Heb reeds geopteerd om de pijp misschien te laten roken, was geen grap hé. Zou eens proberen met fijne watten draadjes aan te brengen.
Ik heb zo reeds een cigaret doen branden bij een 1/35 figuurtje op een diorama.
Zou wel dat tikkeltje meer geven aan de buste denk ik.
 
De wenkbrauwen zijn prachtig nu ! Dat het zware borstelige wenkbrauwen zijn, daar kan de schilder niets aan verhelpen, dat is het werk van de sculpteur. Maar het schilderwerk is in ieder geval zeer geslaagd.

Hoe ga je de werktuigen afwerken ? Ik weet dat tussen het materiaal van mijn vader nog stukken tussen zitten van de Engelse troepen uit WOI. Deze waren toen niet gegalvaniseerd. Ze hebben een donker-donkerbruine (roest)-tint, misschien een idee ? (Voor de sleutel.)

Ik blijf volgen met veel belangstelling.

Groeten Rik
 
de wenkbrauwen zijn veel beter geworden Jan .
Deze domineren inderdaad het figuur niet meer , sublieme vooruitgang .

grt Nicolas
 
Heb ook hier een beetje verder gewerkt.

de tussenstand

attachment.jpg attachment.jpg

grtx Jan
 
Ziet er goed uit Jan. Ik vind alleen dat de lippen nogal aan de rode kant zijn...
Ik weet niet of je die nog wat kan afzwakken ?
Voor het overige zeer geslaagd zou ik zeggen.

Mark
 
Hij is jammer genoeg af, misschien nog te zien op een paar beurzen in de toekomst afhankelijk of ik er mij kan voor vrijmaken.

was een serieuze uitdaging, deze figuur door zijn eenvoud.

Heb er veel aan bijgeleerd op gebied van kleur en kleurovergangen met acryl.

de eindfoto's

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Kritiek en voorstellen mogen nog altijd, die worden dan meegenomen naar de volgende figuur.

Grtx Jan
 
prachtig figuur Jan .
de lederen voorschoot is heel mooi gedaan qua kleur en schaduwen.
Het gezicht is ook ongelooflijk goed gelukt zo te zien .
Weer een mooie buste in de kast !

grt Nicolas
 
Hij is prachtig Jan en ook ik vind de lederen voorschoot fantastisch gedaan.
Ben ook blij dat je de pijp laten roken hebt, geeft toch dat tikkeltje meer vind ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan