Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
T-Rex 600 Pro of Raptor Fans - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 30

Discussie: T-Rex 600 Pro of Raptor Fans

Claude
    Gast

Standaard

Wauw...

Zo'n respons had ik zeker niet verwacht van de Mod(s). Prachtig hoe jullie het verwoorden.
    Ik probeer dan ook in de toekomst zoveel mogelijk
    gebruik te maken van het Forum.
    Wat natuurlijk in een jong forum soms ontgoochelend kan zijn. Mijn aandeel in forums is
    dan ook altijd beperkt gebleven. Zoals Nick vertelt, Belgische piloten lezen liever op een forum maar dan moet er ook wat te lezen zijn natuurlijk...
    En met algemene vragen als hoe 'werkt' een Heli is voor mij net iets teveel op allemaal op te noemen. Daardoor ook dit topic gestart om gedeelde meningen in een vraag te kunnen stellen.
    Hoe dan ook ik blijf volhouden en zoveel mogelijk
    aan het forum deel te nemen (als de tijdsklok het toelaat..)
    Als de wereldtijd het toelaat maak ik mss een topic hoe je een heli opbouwt en sloopt

Thx.

Afsluiten met een moeilijke vraag, welk beestje
    staat hieronder ge-etaleerd, in actie en naakt

Standaard

Afsluiten met een moeilijke vraag, welk beestje
    Die is niet gemakkelijk zeg. Heb nog even gespiekt met in de eigenschappen van de foto, maar ook zo kom ik er niet achter.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Claude
    Gast

Standaard

Dan geef ik;

(ik weet het...géén commentaar dus)

een tip, het 'is' een van de eerste betere pionier
    heli's die werd en nog wordt gemaakt.

Standaard

Hey Claude,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik heb op de een of andere manier dit topic over het hoofd gezien
    Prachtig om te zien die heli's
    Maar heeft die heli op de laatste 2 foto's twee rotorbladen boven elkaar staan ?
    En draaien ze in dezelfde richting of is het een contra-prop ?

Groeten

Pascal

Claude
    Gast

Standaard

De Hoofdrotorbladen staan boven, de paddle(stang) er onder. Lift en sturen dus.
    Dit is een volwaardige 30-klasse Heli en was ook
    de heli waar ik mee ben gestart.

Nog een tip:
    bestaan in versies Z, ZXX, ZX, Plus versie en
    hoogstwaarschijnlijk nog enkele types..

Standaard

Ik begrijp het niet goed Er zijn dus 2 rotorbladen én een paddle(stang) ????
    Waarvoor dient die paddle ? En draait die ook mee ?

Groeten

Pascal

Claude
    Gast

Standaard

Gas geven betekent 'Pitch' geven maw de hoofdrotorbladen veranderen van hoekinstelling en geven
    naargelang het toerental op de 'kop' lift (omhoog dus) of het tegenovergestelde natuurlijk.
    De Paddles kunnen ook aangestuurd worden in een bepaalde hoekinstelling zodat het sturen van de heli mogelijk wordt. Hoe lichter die dingen zijn hoe gevoeliger de Heli reageert.
    een iets duidelijkere foto van de paddles op de kop:

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Ik ga nu eens iets heel stoms zeggen: is dit een Raptor?

Die wentelwieken lijken toch allemaal erg op elkaar hoor. Maar dat zal wel aan mij liggen, denk ik.

Droop

Claude
    Gast

Standaard

Ik ken maar 2 stomme dingen;
    'van en naar het werk komen'

Dit is de klassieke Raptor 50

Wat je ziet op de foto zijn de paddles.
    De hoofdrotor bladen zijn hier niet gemonteerd.

om op mijn eerste vraag te antwoorden
    De Hirobo Shuttle ZXX

Standaard

Hoi Claude,

Het heli-model waar ik altijd al een voorliefde voor heb gehad is de Airwolf (Vario).
    Een pracht van een heli! Ik heb hier nog wel ergens een demo-dvd van Vario liggen waar die heli ook aan bod komt.

Helaas is het er voor mij nooit van gekomen om me zo'n beest aan te schaffen.
    Dit wegens het te weinig vertrouwen dat ik in mezelf heb (bang om met zo'n beauty te crashen enz.).
    Op dat moment heb ik dan beslist om me op de rc-schepen te storten maar die wentelwieken vind ik nog steeds uiterst interessant.

Droop

Standaard

Hey Droop,

wijs te horen dat je een Airwolf-fan bent. Het Airwolfvirus heeft mij ook mega te pakken... bijgevolg... in avant premiere... ma, aan niemand verder vertellen hé... als de Alouette af zal zijn... wordt mijn volgende project... hoogstwaarschijnlijk...
    Ja, just, nen Airwolf...
    Vario heeft er twee in de cataloog staan... ne gewonen en nen big... de laatste is geschikt voor 2-takt benzine motoren... dus het wordt de big wolf met een rotordiameter van 1m80...
    ma echt... nie verder vertellen hé...

Heligroeten,

Nick

Standaard

(Fluistermode) Psssttt, Nick... 'k zal het aan niemand verder zeggen. Maar ik kan je nu al verklappen dat ik al uitkijk naar dat bouwverslag van de Vario-Airwolf.

Een rotordiameter van 1,80 m... ... ... ... ... ... ... gewoonweg prachtig.

Droop

Standaard

@ Pascal,

de paddle stang of flybar heeft een beetje dezelfde functie als de stok die een koorddanser bij zich heeft...
    Het ding dient dus om de heli stabieler te maken.
    Als een koorddanser (zonder stok) een windstoot(je) krijgt waait ie van zijn koord. Met die lange stok vertraagd de snelheid waarmee hij in onballans geraakt en heeft hij iets meer tijd om zichzelf weer in ballans te brengen.
    De flybar bij een heli doet net hetzelfde, maar dan al ronddraaiend.
    De draaiende rotor is een schijf die bij de minste luchtwerveling in onballans geraakt. De flybar vertraagd het in onballans geraken zodat we enkele tellen tijd hebben om bij te sturen.

Grote helikopters hebben dit systeem niet omdat daar de rotor veel groter is en de rondraaiende schijf bijgevolg uit zichzelf minder onstabiel is. Bovendien is de massa van een echte heli ook groter waardoor hij stabieler is.

De paddles op het einde van de flybar worden ook aangestuurd en helpen zo bij het sturen van de heli.

Hopelijk is de uitleg een beetje duidelijk voor de vele heli-leken die hier geboeid onze heli-avonturen volgen...
    Dus blijven vragen, er niet mee inzitten, want ik ben al heel wat helivliegers tegengekomen die totaal niet weten waarom een flybar nu precies dient en hoe ze werkt... en die gasten vliegen ook dikwijls beregoed...

Heligroeten,

Nick
    Laatst gewijzigd door Blue Bird; 28-09-08 om 21:43

Claude
    Gast

Standaard

@Nick

Gelukkig ben jij méér op de hoogte van hoe een
    Heli werkt zo te lezen
    Mij is het toch meer te doen rond het vliegen en
    eventueel problemen kunnen oplossen wat zeker
    niet altijd vreemd is bij onze gekende Mekano-bouwdozen.
    Het bouwen, een motor en heli afstellen is voor
    veel beginners al een uitdaging op zich, laat staan
    het ding vliegen.

Claude
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Droop Bekijk bericht
    Hoi Claude,

Het heli-model waar ik altijd al een voorliefde voor heb gehad is de Airwolf (Vario).
    Een pracht van een heli! Ik heb hier nog wel ergens een demo-dvd van Vario liggen waar die heli ook aan bod komt.

Helaas is het er voor mij nooit van gekomen om me zo'n beest aan te schaffen.
    Dit wegens het te weinig vertrouwen dat ik in mezelf heb (bang om met zo'n beauty te crashen enz.).
    Op dat moment heb ik dan beslist om me op de rc-schepen te storten maar die wentelwieken vind ik nog steeds uiterst interessant.

Droop
    Pfff dacht ik ook altijd.
    Maar we leven maar één keer dus toegeven
    en uitproberen met een (goedkopere) 50 klasse
    heli. De kosten aan Nito zijn mij altijd hoger geweest dan het uiteindelijke aanschaffen ervan
    (toch effe na-rekenen denk ik.....)

Ieder zijn ding he!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/72 F-22 Raptor (Revell) [DONE]
    By Tomas in forum Militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 66
    Laatste bericht: 03-02-10, 14:41

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten