Hoofdsponsor

Anders / onbekend De Berggids [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
diegene die op Modelforce 2014 geweest zijn hebben hem misschien zien staan op de clubstand van Moveleo, het is een ombouw van een Buste verandert door Ducky in deze mooie bergbeklimmer.

de buste is ongeveer 75 mm groot.

Ducky schildert niet graag maar is voor mij een fantastische bouwer, ik schilder graag maar ben op gebied van bouwen een prutser.
uit deze vaststelling komt onze samenwerking, hij bouwt ik verf en na enkele beurzen komen ze in zijn kast te staan.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg


Aangezien mijn vingers bij zo een figuur jeuken zijn de eerste verfstrepen natuurlijk al aangebracht.

attachment.jpg attachment.jpg

Voorstellen en opmerkingen mag.

Grtx Jan
 
Ik heb ondertussen verder gewerkt aan deze Buste.
De jas bevalt me niet echt van kleur, de klimmer situeert zich gezien de uitrusting 1950 -60 als er iemand een idee of toevallig een foto of prentkaart heeft van zo iemand uit deze periode.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Vragen, kritiek en voorstellen mag.

Grtx Jan
 
Wat een mooi model. Fijn zo samenwerking. En al goed gewerkt eraan.de groene jas kan mij ook niet echt overtuigen, misschien grijs/blauw
 
mooi jan gaat hij nog frostbite krijgen of is dat niet aan de orde ?

aan de kraag te zien zou het best een lere jas kunnen worden,mischien bruin met van die scheuren in zoals je bij oude leren jassen ziet
 
Heel mooi werk moet ik zeggen.
De jas ziet er inderdaad uit als een lederen jas met bontkraag. Nu lijkt het qua kleur nogal militair vind ik.
 
Mooie buste dat wel maar ik zelf heb altijd een probleem als dit soort werken aan wedstrijden mee doen.
Mijn gedachte is altijd als je mee doe aan een wedstrijd dan moet het het onderwerp vanaf het begin tot het eind door een persoon worden gedaan, zo niet dan is het in mijn ogen competitie vervalsing.

Afijn buiten dat mooie buste en een goede start, over de jas je zag deze vaak in rood/oranje/blauw maar groen kan ook zelf zal ik voor oranje gaan een lekker uitspringend kleurtje.
 
prachtige buste Jan.
ik zal eens opzoeken welke kledij deze aanhadden in die periode.
hopelijk vind ik iets.
grt Nicolas
 
het boek van suske en wiske "de brullende berg " is geschreven rond 1956 en daar zie je ( het is misschien maar een strip ) wel wat kledij van bergbeklimmers rond deze periode .

grt Nicolas
 
Een deel voorstellen heb ik overgenomen.

@Ron, versta het probleem niet echt

1 er zijn wel meer bouwers die samenwerken om iets te maken.
2 slechts weinig mensen kunnen zulke figuren zelf maken en schilderen gekochte figuren, ik schilder gewoon de masterfiguur.
3 moest ik starten in het onderdeel zelfbouw heb je gedeeltelijk gelijk, maar dan wordt er ingeschreven met twee personen voor 1 figuur
bouwer = x, schilder = x. Is op voorhand gewoon duidelijke afspraken maken.

geschilderd heb ik ook nog, de grondkleuren zijn allemaal aangebracht nu worden de details uitgewerkt.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voorstellen en kritiek mag altijd.

Grtx Jan
 
Knappe buste Jan. Mooi kleurenspel met knappe overgangen tussen schaduw en licht.

Benieuwd naar het vervolg.
 
die kleuren staan beter 8)

op korte tijd weer knap model neergezet
 
dat is verdorie een machtige buste en de kleuren komen inderdaad prachtig uit !
Ik vind persoonlijk de jas beter nu van kleur .
Jan man je blijft me verbazen, zal toch eens met jou een "babbeleke" moeten doen , maar dan "live" .
Ik probeer altijd te komen naar de meetings , maar er komt altijd wat tussen door mijn andere passie . Op een dag lukt het me wel eens...
grt Nicolas
 
Die leren jas ziet er schitterend uit! De kleur doet mij denken aan degenen die de Franse tankers tijden WOII droegen!!!

Thierry
 
Veel beter die jas. Prachtig werk waar ik niks op aan te merken heb.
 
Heb verder gewerkt, het koord na verschillende pogingen met washes die allemaal mislukt zijn heb ik het gewoon geschilderd.
Daarna de rugzak en de riempjes en de pikkel.
Na enkele commentaren en voorstellen over zijn ogen heb ik deze dan ook maar opnieuw gedaan.
Door zijn houding en de modellering zullen 95 % van de mensen die ooit deze figuur in het echt zullen zien, het volgende waarschijnlijk nooit zien.

attachment.jpg

de stand der dingen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voorstellen en commentaar mag.

Grtx Jan
 
Mooi gedaan, de ogen zijn heel goed gelukt vind ik.
 
Persoonlijk blijf ik het een afzonderlijke kunst vinden dat figuurschilderen en daarom chapeau met het geleverde resultaat..!!

Grtz yves,
 
Zeer mooi tot nu toe Jan...ik hoef jou geen tips te geven.
 
Prachtig werk, Jan !

Ik kan je redenering volledig volgen ivm je repliek op Amazone : op wedstrijden is 99 % van het ingezette materiaal toch van verschillende personen : een fabrikant die een kit samenstelt en een bouwer/schilder ? Ik snap niet echt het probleem.
Trouwens op de meeste kits van figuren staan de sculpter én schilder vermeld, da's toch ook twee personen ?

Voorts is dit mooi werk dat je hier toont, persoonlijk vind ik de versie met bruine jas beter als het eerste, dit oogt te militair, terwijl de tweede versie neutraler is.

Groeten Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan