Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Bouwverslag vanaf pag.4 en verder..

Dag medebouwers,

Ik heb een vraagje, maar eerst even een kleine update van de situatie:

Zo'n 20 jaar geleden heb ik een lot modelbouw kunnen overkopen van een vriend die geen "goesting" meer had om te bouwen.
In dit lot zaten zo'n 20 dozen tanks/voertuigen en een groot lot Verlinden accesoires, alsook een groot aantal voertuigen en tanks die reeds gebouwd waren of die nooit afgewerkt zijn.
Tot op de dag van vandaag heb ik nog niet alles kunnen gebruiken van dit lot.

Het is echter zo'n 3 jaar geleden dat ik, door omstandigheden (verhuis, kinderen,...), nog tijd gehad heb om te bouwen.

De laatste tijd begint het echter zodanig te kriebelen dat ik in mijn voorraad op zoek ben gegaan naar een model om af te werken.
Zo ben ik aan een auto, Ferrari spyder 1/24, begonnen die ik eens gered heb van de vuilnisbak (zie ander draadje bij auto's). Deze was ook reeds gedeeltelijk gemaakt, maar om te beginnen....
Het is echter wat tegengevallen en ik wou terug naar mijn roots: militaire voertuigen.

Zo ben ik op deze King Tiger van Tamya gekomen die in mijn voorraad lag en door de vorige eigenaar gedeeltelijk werd gemaakt. Echter na een korte inspectie zag ik dat er enkele onderdelen ontbreken.
Het zijn voornamelijk de "tools" die langs de zijkant van de tank werden bevestigd die ontbreken, alsook het licht die vooraan op de tank staat is tekort (zie foto's).
Ik meen echter ergens gelezen te hebben dat deze "tools" bij Dragon dubbel in de doos zitten (1x mét en 1x zonder bevestiging)

Hier komt dus de vraag:

IS ER IEMAND DIE DEZE OP OVERSCHOT LIGGEN HEEFT EN DIE DEZE VOOR EEN ZACHT PRIJSJE VAN DE HAND WIL DOEN OM MIJ TE HELPEN?

OF WEET ER IEMAND OF DEZE AFZONDERLIJK VERKRIJGBAAR ZIJN? EN ZOJA, WAAR KAN IK ZE VINDEN?

Ik ben van plan om enkele aftermarket producten aan te schaffen, maar geen enkele die ik tegen ben gekomen heeft deze ontbrekende onderdelen bijzitten.

Hopend op een positieve reactie groet ik jullie,

Beyond.

-foto- :
Zo heb ik deze kit in mijn bezit gekregen, zonder het PE setje:
001Deinhoud.jpg


Deze onderdelen ontbreken:

 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen van tools.
Het zal denk ik wel niet van een king tiger zijn maar het is van een tiger.
Je moet nog wel even geduld hebben als je wil(ben volop aan het verhuizen en het zit in één van de dozen)

Mvg Mark
 
Hey Beyond,

Het hangt er een beetje van af in welke staat je de King Tiger wilt bouwen. Als je hem in "gebruikte toestand" wilt maken, kan je gerust de ontbrekende tools en de Bosch-koplamp weglaten. Denk maar dat het "battle damage is" :k

Veel succes met deze kit.

Groeten

Pascal
 
en de tools zijn zeker apart te verkrijgen,
ik zal eens zien of ik nog tools heb van de panther? weet niet juist of die hetzelfde zijn...
 
@ markske:
Bedankt dat je wil kijken, en ja hoor, ik heb wel even de tijd, momenteel moet ik toch aan de keukentafel bouwen, want mijn "buro" op zolder is nog niet helemaal in orde... Zo heb ik nog even de tijd om deze wat meer in orde te brengen (hoop ik)
Succes met de verhuis, hopelijk zonder veel schade aan de modelbouw (heb dat ook al meegemaakt...)

@ Pascal:
Dit is een goeie tip, eerlijk gezegd had ik er al aan gedacht, maar het lijkt mij iets onwaarschijnlijk dat een tankcrew ALLE materialen zou kwijt zijn (de tank moet onderhouden worden dacht ik, en daar hebben ze bepaalde "tools" voor nodig (ik denk maar aan de "baren" om de loop van de tank te kuisen...)
Maar deze tip wordt wel in het achterhoofd gehouden (je weet maar nooit)

@ Koenele:
Ook bedankt voor je reactie, dit moet in orde komen als ik dit allemaal lees.

Als ik iemand van jullie kan helpen in de toekomst, laat maar weten.

Bedankt allemaal.

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Ik had je graag geholpen, maar ik heb amper Duits in huis. Ik ben zo'n saaie allied bouwer vrees ik. Succes met je zoektocht, maar dat zit wel snor zie ik. GUnit.
 
Bedankt GUnit, dat je als "saaie?" allied bouwer toch nog de moeite doet om eens te komen kijken naar dit draadje over een axis tank.

@Markske & Koenele, laat maar weten wanneer jullie iets gevonden hebben, dan geef ik jullie mijn gegevens door, en vergeet niet jullie bankgegevens door te geven en de eventuele prijs (met portkosten), dan regelen we dat dan zo snel mogelijk.

Bedankt iedereen,

Beyond
 
ik laat je deze avond iets weten of ik het gevonden heb of niet

groeten
 
amai amai, wat een toffe reacties.

@Markske, Koenele en Kurt :Bedankt kerels, had eerlijk gezegd niet zoveel reacties verwacht. nogmaals merci.
Kunnen we verdere info (adres enz.) uitwisselen via PB?

Heb intussen al enkele aftermarket sets besteld, die zijn onderweg (hoop ik).
Het wordt voor mij de eerste tank die ik met zoveel sets zal maken, wordt dus een uitdaging voor mij...
Het zal wel eentje van een lange adem worden, maar ik start wel een nieuw draadje als ik ermee begin.

Zal dan ook proberen om jullie allen op de hoogte te houden van de vorderingen (met foto's indien mogelijk), maar zoals gezegd zal het lang kunnen duren, daar ik niet zo veel tijd heb momenteel om veel te bouwen, en er nog veel van mijn materiaal (en ook mijn "buro") nog niet op punt staan.... (ben er wel mee bezig :s)
Heb ook nog nooit met een airbrush gewerkt, maar heb er mij wel al enkele aangeschaft in de loop der tijden (nog een uitdaging meer...)

offtopic Waar een forum allemaal niet goed voor is hé, door hier naartoe te komen heb ik terug een "push" gekregen, en die had ik misschien wel een beetje nodig :k

Groeten,
Beyond
 
Ik heb wel een volledige walkaround van de Kingtiger van La Gleize. Compleet met zeer goede detailfoto's. Vorig jaar was ik er net ter plaatse toen men hem in de Dunkelgelbe verf had staan.
Indien interesse stuur ik je graag mijn foto's op, laat dan via pm wel even je email adres weten. Vriendelijke groeten van Guy.
 
offtopic

Hey Guy,

Misschien kan je wat tekst bij die foto's plaatsen en er een artikel van maken voor ons modelbouw-magazine ? Ik denk dat er best wel interesse voor is cute

Groeten

Pascal
 
Ik weet het wel zeker dat hier vraag naar is. Dus heel graag.
 
Dag GUnit,

Bedankt man,
dit zal zeker een goede hulp zijn bij het maken van mijn Tiger II.
Ik stuur je alvast mijn email adres door via PM.

En wat hierboven aangehaald wordt ziet er ook goed uit,zo heeft iedereen er iets aan...

@ administrators: Kan je eens wat meer uitleg geven over dat magazine? Ben daar wel in geintresseerd.... (om te lezen wel te verstaan, ben niet echt een journalist, en ben ook niet zo slim....lol)
 
Hey Beyond, ik heb je een pm gestuurd, laat even iets weten als je kan, tx man !

Beste forumadmin's, ik ga jullie zeker die foto's eens bezorgen en ik wil er gerust een tekstje rond breien, maar dit neemt tijd in beslag en die heb ik momenteel even niet echt veel. Maar hij komt eraan. Er is trouwens een How To (Normandisch huisje) gemaakt en doorgezonden. Maar da's voor de rest tamelijk off topic. Vriendelijke groeten van GUnit.
 
@ExSerCo : bedankt voor het melden van het E-zine.
Het is leuk lezen en er staan leuke tips bij.

Verder ben ik vol ongeduld aan het wachten op de aftermarket sets die ik heb besteld...
Volgende sets zouden onderweg moeten zijn:
* Micro Relistixx: 8,8 cm KwK 43/3 L/71 late barrel
* Lion Roar: Tiger II / Königstiger Photoetch set
* Friulmodel ATL-22: Tiger II / Jagdtiger tracks
* Aber German Tool Holders 1943-1945 Set Photoetch 35A04

Iemand ervaring met deze sets?
Alle info en ervaringen zijn welkom (zo maak ik misschien wat minder fouten als ik er kan aan beginnen...)

Grtz,
Beyond

PS: Ik had gedacht om mijn Tiger II te maken zoals hij gebruikt werd voor het Ardennen-offensief... (tips zijn meer dan welkom...)
 
jypieee,

Het eerste setje is vandaag toegekomen :de aber German tool holders set.

Intussen vandaag wat verder opgeruimd op zolder en tussen mijn voorraad figuren nog een German panzer crew van Verlinden tegengekomen die ik zal gebruiken.
Nu nog wachten op de rest van de setjes (intussen nog wat opruimen zodat mijn "buro" wat vlugger afgewerkt kan worden) Als dit klaar is zet ik wel een foto op dat ander draadje over onze werkplaatsen.

@GUnit: bedankt voor de foto's, daar kan ik veel mee doen.
offtopic :En blijf je eigen werkjes posten, het is altijd een plezier om er naar te kijken.
(Ik krijg er wel pijn van aan mijn ogen, zo schoon... :k )

Grtz, Beyond
 
Beyond, de laatste foto's foto's zijn ondertussen in uw mailbox binnengesijpeld. Succes met dit project, ik ga 'm ook nog bouwen, leuk dat ik later desgevallend deze thread kan raadplegen. Groeten van GUnit.
 
Vraagje:
Als ik aan deze tank begin te bouwen, zou ik dan een nieuw draadje moeten starten? Of doe ik hier gewoon door?

Grtz, Beyond
 
Vraagje:
Als ik aan deze tank begin te bouwen, zou ik dan een nieuw draadje moeten starten? Of doe ik hier gewoon door?

Grtz, Beyond
Al het voorgaande kan je beschouwen als voorbereiding op het bouwverslag. Dus kan je hier rustig op verder breien en de eigenlijke bouw hier tonen. :k



Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan