Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Beyond &n Erik,

Dat zijn mooie tips voor de kabels cute Ik heb er gemaakt uit koperdraad dat ik tussen 2 klemmen heb bevestigd en dan flink gaan draaien.
Jullie oplossingen lijken mij een stuk makkelijker.

Groeten, Pascal
 
Zoals je kan lezen en zien, we zijn nog niet op reis vertrokken :D (pas maandag)

En elk vrij moment word dan ook gebruikt voor de Tiger :k (zo zie je maar hoe erg dat modelbouwvirus kan zijn :k:k)

@ Pascal: Ik heb die techniek die jij beschrijft ook nog gebruikt, maar dan enkel voor schaal 1/72. Voor 1/35 vond ik dat het niet mooi uit kwam, je kon zien dat het zelf gefabrikeerd was (zal wel aan mij liggen :s)
En idd, de remkabel is wel vlugger werken :k

Verder nog een kleine update, ik ben even met de 8,8cm loop beginnen werken, hieronder enkele -foto-

DSC02879.jpg
Zoals het uit de verpakkingen kwam, metalen loop telt 5 onderdelen.

DSC02880.jpg
Na het monteren van de onderdelen

DSC02885.jpg
Zoals altijd, een dryfit voor het oog...

GGGRRRRRRRRWAAAAAOUUWW

Mocht er nog tijd overblijven(???) om verder te werken aan de Tiger, dan geef ik jullie nog wel een update :k

Tot Horens,
Beyond
 
Hey Beyond,

Die loop ziet er prachtig uit :| Wat een verschil met de originele.
Waar bestel je dat soort dingen ?

Veel plezier op je vakantie :k

Groeten, Pascal
 
Hey Beyond,

Die loop ziet er prachtig uit :| Wat een verschil met de originele.
Waar bestel je dat soort dingen ?

Groeten, Pascal

Ik zoek nogal eens op evilbay:D
Maar niet bij Belgische verkopers,wel UK, Amerika, Duitsland, Frankrijk,...
Daar is soms wel iets te vinden voor degelijke prijzen, maar niet vergeten dat er verzendkosten bijkomen... (meerdere items bestellen kan op zo'n moment de prijs wat doen zakken, samen verzenden=verzendkosten delen door het aantal items dat je koopt...)
Soms ook geluk hebben met het bieden ;P

Grtz, Beyond
 
Hey Beyond,

Ziet er goed uit, zou zeggen ga zo verder. En blijf je zeker volgen.

Prettige vakantie trouwens.

Groet,
Swa
 
Bedankt Swa & Pascal, genieten is het enige die op onze "te doen"-lijstje staat :k :D


Voor de verandering heb ik toch nog wat tijd kunnen vrijmaken:k voor wat prutswerkjes, zoals het voorbereiden van de kleine onderdelen,o.a. braampjes wegveilen en verwijderen van de aangegoten bevestigingspunten, die vervangen zullen worden door PE klemmen.
De tracklinks worden wel nog vervangen door Friul's, deze maken ging even vlugger... (voor de foto;P)
(Ze zijn nog niet helemaal klaar...)
-foto-
DSC02890.jpg

Dan nog wat wacko"sfeerbeelden"wacko proberen te maken, die ik met jullie wil delen...

DSC02896.jpg

DSC02897.jpg

DSC02899.jpg

offtopic En zo staat hij nu opgeborgen tot na de week vakantie.
Ikzelf zal nog wel eens komen volgen bij jullie, maar 't zal momenteel wel écht de laatste update zijn...^^

DSC02901.jpg

Groeten en tot volgende week :k,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Prachtige loop en tracks! Véél beter dan de originele.

Enne.... goede reis.
 
Hallo Beyond, door m'n eigen drukke leventje momenteel even geen tijd gehad om te posten, maar wat ik hier zag deed me erg veel plezier. Je hebt intussen niet stilgezeten en het belooft er allemaal zeer gedetailleerd uit te gaan zien. De Friul tracks zijn altijd weer een prachtige toevoeging en ze zijn nog mooier als je er de gangbare tracks naast legt. De loop is eveneens zo'n stukje dat het verschil kan maken. Voor het overige vind ik hem al evenzo geslaagd. Ook in de naakte toestand ziet ie er top uit om naar te kijken. GUnit.
 
Bedankt voor jullie lovende woorden ^^, dat kan een mens enkel maar meer stimuleren om zo verder te werken en zichzelf te verbeteren....

Dit wordt zeker vervolgd, maar...
Na de vakantie wordt er een deel terug afgebroken van de tank.Geen grote ingrepen, eerder kleine details, die ik, in mijn blinde vreugde, over het hoofd heb gezien en die ik wil aanpassen. Meer daarover als ik eraan begin...

offtopic
Zelfs nu alles opgeborgen is ben ik ermee bezig...ik denk dat de tank mee op reis gaat, al is het enkel in gedachten....

en magazines...

en boeken...

:D:D :k

Beyond
 
Een modelbouwer met spirit, just love it ! GUnit.
 
@GUnit & Koenele,
Ik denk dat jullie van dezelfde slag zijn :D
Als ik zo zie wat jullie allemaal maken...en hoe...:k

@Markske,
Bedankt voor de onderdelen, alles is goed ontvangen en dat was juist wat ik nodig had van materialen B:

Maar nu terug naar de King Tiger:

Op mijn vakantie wat info verzameld, en tot het volgende besluit gekomen:
Ik had graag mijn Tiger in de periode van operatie Herbstnebel, (16 dec 1944 - 27 dec 1944 als ik mij niet vergis),in Belgie willen situeren.
Mijn eerste gedacht is om hem (de Tiger) toe te wijzen aan de 1e ss panzer divisie (Spzrabteilung 501) van de gevechtsgroep Peiper, die in Stavelot hebben gevochten.
Uit mijn documentatie meen ik te kunnen uitmaken dat de nr's 003 (commandotank) en de 222 daar aangetroffen zijn. Deze nr's komen echter reeds meerdere malen terug in de modelbouw, dus zou ik graag een andere maken. :k
De tanks met de nr's 211 en 213 zijn in La Gleize aangetroffen en zijn eventueel ook interessant...
Indien er bouwers onder jullie meer/andere info hebben hierover is die meer dan welkom... (Iets voor onze vrienden Ardennenoffensief ??^^)
De info die ik zoek zijn o.a. de kentekens en de kleuren van de benummering van de King Tiger's tijdens deze veldslag, alsook van eventueel andere voertuigen (ben er nog niet uit of ik een tweede voertuig ga gebruiken voor het diorama :s)
Indien hier onvoldoende docu-materiaal voorhanden is, is de volgende info gezocht over:
*9e ss pnzr divisie (gevochten in Vielsalm)
*116 pnzr divisie (gevochten in Houffalize, La Roche-en-Ardenne, Hotton)
*5e en 67e pnzr korps van de 'Lehr' divisie (die via Rochefort getrokken zijn)

Voornamelijk de uitvoeringen en de markeringen van de King Tiger (als deze divisies King Tigers ter beschikking hadden natuurlijk???) zijn van belang voor mij, en zoals gezegd eventueel ook van andere voertuigen, maar dan liefst van een schwimkübel, kübelwagen, Kettenkraftrad of iets dergelijks...
Had ook gedacht aan eventueel een Willy's jeep die de Duitsers in handen hadden, maar daar weet ik nog minder van... ^^


Wat "mijn" King Tiger betreft, zoals vermeld ga ik nog enkele dingen veranderen.
Zo wil ik een ruwere struktuur proberen te geven aan het staal, en moeten er nog enkele details verdwijnen die vervangen zullen worden door PE, zoals de bevestigingen voor de staalkabels, de uitlaten, en er zal nog wel "teen en tander" zijn... Maar daar kom ik wel op terug als ik daaraan begin te werken (zal waarschijnlijk pas volgende week zijn :s)

Alvast bedankt voor jullie hulp en de opbouwende opmerkingen :k

Grtz, Beyond
 
Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen.

Mark
 
kleine update van de laatste werken:

Brandblusser gemaakt van stukje platic rod en PE (de rechtse is van de Tiger I en dient slechts als voorbeeld..)
DSC03014.jpg

kabeluiteinden opgekuisd en uitlaten bijgewerkt
DSC03008.jpg

Achterste luik bijgewerkt
DSC03015-1.jpg

That's all folks :k

Beyond
 
Laatst bewerkt:
Je brandblusser is in elk geval zeer geslaagd.
Misschien een pic met een geldstuk ernaast om het formaat te illustreren?

[mod]
Kun je misschien je pics resizen naar een formaat van maximum 800x600?
Zo is het voor iedereen plezierig werken, zeker voor de mensen met een kleine monitor en geen breedbeeld
[/mod]
 
[mod]
Kun je misschien je pics resizen naar een formaat van maximum 800x600?
Zo is het voor iedereen plezierig werken, zeker voor de mensen met een kleine monitor en geen breedbeeld
[/mod]

Bij deze zijn de foto's aangepast. :k

@Pascal:
Bedankt voor de info en de link.
Heb er veel aan.

Beyond
 
Hey Beyond,

Mooi werk man, doe zo voort.

Groeten,
Swa.
 
Dag iedereen,

Vandaag geprobeerd :s om de tank een ruwer uiterlijk te geven van het staal.
Dit werd gedaan door de tank in te smeren met lijm (potje met borsteltje).
Eerst heb ik ,na het insmeren v/d lijm, deze nog wat "getamponneerd" met een (oude:k) tandenborstel, maar dit bleek niet echt nodig, het ging even goed door te "tamponneren" met het borsteltje uit het potje lijm zelf....
Daarna wat opgeschuurd met fijne korrel schuurpapier, en dit is het resultaat:

De eerste drie foto's zijn van "tijdens de werken", de drie laatste de "afgewerkte" Tiger...
DSC03008-1.jpg

DSC03037.jpg

DSC03041.jpg

DSC03040.jpg

DSC03039.jpg

Zoals altijd ben ik benieuwd naar jullie reacties en tips om mij te verbeteren :k

En nogmaals mijn dank voor alle steun van jullie allen cute
Groeten,
Beyond

[mod]
Beyond, als je de pics plaatst in je bericht, wil je dan telkens tussen 2 foto's een lege lijn invoegen? Dat komt de lay-out ten goede en zorgt dat alles binnen de perken blijft.
[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan