Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Merci voor je antwoord Droop.

Bij deze begin ik hierna dan met het bouwverslag, hoewel het eentje van lange duur kan worden......:k

Maar dat zal wel geen probleem zijn zeker?

Nu nog wachten op de andere PE setjes en de loop in alu.
Ook nog enkele onderdelen onderweg van medebouwers (hoop ik toch :k)

Grtz, Beyond
 
Hey Beyond,

Ik ga je bouw van de Königstiger met veel belangstelling en plezier volgen. cute

Groeten

Pascal
 
Alvast bedankt voor je vertrouwen Pascal.
Ik hoop dat je evenveel plezier beleefd aan de foto's als ik aan het bouwen ervan.

Thanx, Beyond
 
De start....

Ik kon niet meer wachten en ben alvast begonnen met het bouwen ;P.
Ik heb nu even niet veel tijd, dus ga ik enkel wat foto's posten van de vorderingen.
Indien er vragen of suggesties zijn, laat maar horen.
Beiden zullen aandachtig gelezen worden.
Maar genoeg woorden,
hier de -foto-

001Deinhoud.jpg











DSC02832.jpg

DSC02833.jpg

DSC02835.jpg

DSC02837.jpg

DSC02839.jpg

DSC02840.jpg

DSC02841.jpg

DSC02842.jpg

DSC02844.jpg

DSC02845.jpg

DSC02847.jpg

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Indien er vragen of suggesties zijn, laat maar horen.
Beiden zullen aandachtig gelezen worden.

En zullen natuurlijk zo goed mogelijk beantwoord worden... ^^

Grtz en veel kijkplezier,
Beyond
 
[mod]

Beyon, is het misschien mogelijk om de foto's in het album te plaatsen en ze vandaar uit in de topic's te plaatsen, dit geeft wat meer rust in het topic. Ze moeten nu steeds aangeklikt worden.

[mod] modelengeneer uit

Wat ik zo kan zien is het een mooie kit zo allemaal bij elkaar. Laat maar eens zien wat je allemaal gedaan hebt. Blijf je volgen.
 
Natuurlijk, mijn excuses, maar hoe doe ik dat? (vond het trouwens al wat vreemd dat iedereen zijn foto's er anders opstaan dan die van mij.)

Beyond
 
Is het scherm reageren, zie je smileys staan. Deze smileys kun je aanklikken om iets te verduidelijken. Als je daaromder kijkt. Zie je [images] staan. Deze kun je aanklikken. Dan krijg je een subscherm als pop up. Dan kun je daar de foto in aanklikken. Als je die hebt aangeklikt, zie je daar waar je cursor is een tekst verschijnen. Dat is de string voor de foto. Dan een keer omhalen. Typen waar je iets over wilt vertellen. Dan weer de volgende foto. Enz. Tot je bericht klaar is. Dan kun je reactie versturen klikken en heb je de foto's er in staan.

Een voorwaarde is wel dat je ze in het album van het forum moet hebben staan. Anders werkt het niet. En moet het toch weer anders. Ik ga er dus van uit dat je de foto's in het album plaatst.
 
Hey Beyond,

Je bent goed gestart, en je gaat goed vooruit cute
Ik zie dat de tracks van rubber gemaakt zijn. Je weet waarschijnlijk wel dat bij een 1/1 Königstiger de tracks "doorhangen" (dus op de baanwielen rusten). Als je tank helemaal klaar is kan je dit effect op een eenvoudige manier bereiken. Je neemt wat touwtjes of stukjes koperdraad, steekt die in de bovenkant van de bovenste tracks, dan lijm je de tracks op de baanwielen, en met die touwtjes of draadjes kan je ze dan makkelijk op hun plaats houden om de lijm te laten drogen B:

Groeten

Pascal
 
Bedankt Pascal voor de tip over de tracks.
't Zal echter niet nodig zijn, deze heb ik slechts eens gepast voor het effect, je weet wel, het oog wil ook wel eens wat...
Op het eindwerk zullen Friul tracks gebruikt worden, maar deze zijn nog onderweg...
Maar de tip die je geeft werkt wel, ik heb ooit eens een Hunting Tiger gemaakt waar ik dit toegepast heb.

Bedankt voor de "kritiek".

Grtz,Beyond
 
In de titel vermeld je "bouwverslag", dus ik zou denken dat de mensen ondertussen de weg naar deze thread al gevonden hebben. Meer iets voor de heren moderators ? Groeten van GUnit.
 
[mod]
Ik heb hier de naam van veranderd. Beyond heeft dit aan mij gevraagd omdat hij hier zelf het bouwverslag op zal laten volgen. En dat is volgens mij een goed idee. Daarbij staat dit ook op de goede plaats het is immers een bouwproject. Foto's komen er vast aan. Even geduld jongens.
[mod] modelengeneer.
 
Vandaag de postbode graag gezien,mijn drie andere aftermarket setjes zijn toegekomen B:
De loop, de Lion Roar PE en de Friul tracks
Me happy :D
Heb nog geen tijd gehad om de foto's deftig te posten, ben bezig geweest met de tracks (mijn eerste keer :s)
Valt reuze mee, vanaf nu altijd link per link tracks voor mij:k.

De PE set van Lion roar ziet er ook deftig uit, zeer veel onderdeeltjes :s
Daar zal ik ook nog wel even zoet mee zijn...

Binnekort: -foto-

Tot dan,
Beyond
 
Hey Beyond,

Met al die extra's ga je flink wat werk hebben :| Ben heel benieuwd naar het resultaat.
Heb nog een vraag : ik ben op zoek naar 2 trekwielen (tandwielen) voor een Tiger I, als je de afbraak Tiger van Kurt ontvangt en je hebt ze niet nodig, zou je ze dan van de hand willen doen ?

Groeten

Pascal
 
@Pascal: Natuurlijk kan je die twee trekwielen krijgen, als ik je daarmee kan helpen.
Maar ik moet er wel nog omgaan (nog geen tijd gehad, mijn kindjes zijn een beetje ziek...)
Maar als ik ze heb laat ik nog iets horen.

Met plezier,
Beyond
 
Hey Beyond,

Heel fel bedankt cute Er is helemaal geen haast bij hoor, de trekwielen dienen voor een Tamiya 1/35 Tiger I (de oude grijze kit), die ik heb omgebouwd in een vroege versie, zoals ze gebruikt werden in Tunesië. Project is in 1993 begonnen en ligt al heel lang stil, ik zal er eens wat foto's van plaatsen bij "niet afgewerkte modellen".

Groeten

Pascal
 
Ik wist niet dat er zo'n draadje was van "niet afgewerkte modellen".
Zelf zal ik daar maar niets gaan posten, zou teveel werk hebben, :D
 
en dan nu de beloofde foto's

.

001Deinhoud.jpg
Dit is de doos zoals ze zo'n 20tal jaar geleden in mijn bezit kwam, echter zonder de Aber PE set 35A04, German tool holders set 1943-1945, deze is onlangs aangeschaft.

002DeloopPE-setendetracks.jpg
Dit zijn de drie andere setjes die onlangs geleverd zijn:
Micro RealistiXX barrel, PUP-35-0176-SWW, 8,8cm KWK/L71 (late)
Lion Roar PE set, LE35035, King Tiger (5 vellen)
Friulmodel Tracks, ATL-22, Tiger II en Hunting Tiger


"staalkabels" verwijderd op de zijkant


Detail voorzijde links (nog niet volledig afgewerkt)


Detail achterzijde links (selfmade en ook nog niet volledig afgewerkt)


Nog enkele onderdelen uit de "sparebox"


Snelle testfit (want het oog wil ook eens wat...)


Deel van de inhoud van de Friul tracks (210 stukjes in totaal)


Zes losse onderdelen, de support en een afgewerkt stukje


Hier was ik al even mee bezig... :s (rechts de Tamya track)


Dit is wat er in de doos zat...arghh


Na vier uur 1 track afgewerkt B:


Zoek zelf de reden waarom ik vanaf nu enkel nog link per link tracks wil gebruiken:|


Proberen om lasnaden te maken in de openingen:s


Lasnaden afgewerkt

Zover ben ik momenteel, heb nog een lange weg af te leggen, maar ik heb meer tijd dan geld, dus....

Als er iemand opmerkingen heeft..., ik heb een goed luisterend oor (maar soms een kort geheugen :D)
Nee, serieus nu, alle commentaar is welkom, ik kan er maar van leren.

Bedankt voor jullie aandacht,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Ziet er heel mooi uit cute
Van welk materiaal zijn die track-links gemaakt ?

Groeten

Pascal
 
Friul tracks zijn precies wel de moeite om aan te schaffen.
Ziet er zoveel beter uit.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan