Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
"slow & easy" Dit is een hele goede instelling maatje,met te snel zijn kan er zoveel verkeert lopen of vergeten worden,en je moet er van kunnen genieten en als het ware je model beleven.............
Goe bezig.......:D
 
..... En waarvoor dient dat "ding" dat je op die "uitlaat-houder" hebt gemaakt ?

Hier dan toch het antwoord:
Op een ander forum te weet gekomen dat die ronde buis als geleider werkt voor de 'krik' waarmee de startmotor aangeslagen werd.

Bij deze.

Groeten,
Beyond
 
Beyond,

Door de nodige andere verplichtingen heb ik een tijdje je posts niet kunnen volgen.:s
Maar weer bij gelezen kan ik zeker het nodige beamen.

De functie van het onderdeel op de uitlaatcover weet ik ook niet. Is trouwens net als de feulvents netjes gemaakt.

Ik heb toch nog een vraag aan je, ga je spuiten zonder de upperhull op de lowerhull te lijmen (ik zie dat die nog los is)? Zou jammer zijn dat je lijmresten moet verwijderen of een vervelende kier naderhand dicht moet gaan zetten, op zo´n netjes gemaakt model.

Groeten,
Swa
 
...
Ik heb toch nog een vraag aan je, ga je spuiten zonder de upperhull op de lowerhull te lijmen (ik zie dat die nog los is)? Zou jammer zijn dat je lijmresten moet verwijderen of een vervelende kier naderhand dicht moet gaan zetten, op zo´n netjes gemaakt model.


Dag Swa,
Merci voor de complimentjes.

Ik ga inderdaad de twee helften apart spuiten, maar enkel de plaatsen waar ik nadien moeilijk aankan.
Zoals de zijkanten achter de wielen en de onderkanten van de spatborden.
Momenteel staat de onderkant te drogen van de primer.
(Zal deze avond nog proberen foto's te plaatsen.)
De reden waarom ik de helften niet aaneen zet heeft nog een reden, op de plaatsen waar deze elkaar raken moet nog een lasnaad komen...
het is een beetje kiezen of delen....

Maar zo werk ik nu eenmaal, nogal een chaotischgeordend:-)D:D) geheel...
Zo heeft ieder wel zijn manier zeker :k

Groetjes
Beyond

PS @Swa, Je Famo ziet er vree schoon uit...
 
Hier dan enkele foto's:

Hier werden nog kleine bevestigingen aangebracht, ditmaal volledig afgewerkt
DSC03284.jpg

De onderkant heeft en bad gekregen, daarna goed gedroogd, en als laatste een primer gekregen.
DSC03296.jpg

DSC03287.jpg

En dan gezien dat ik een vleugelmoertje kwijt ben (op de tank wel te verstaan...) en dat het achterlicht nog geen bedrading had
DSC03289.jpg

En de steun voor de MG zit ook zo goed als volledig ineen, maar ik weet nog niet of deze zal gebruikt worden...
Waren de KT uitgerust met deze MG's tijdens de slag om de Ardennen?
DSC03274.jpg

DSC03282.jpg

Groeten,
Beyond
 
Maar zo werk ik nu eenmaal, nogal een chaotischgeordend:-)D:D) geheel...
Zo heeft ieder wel zijn manier zeker :k

Dat is toch helemaal geen probleem? Als je je daar goed bij voelt gewoon doen, het is je eigen kit en werk.:k

Foto's zien er weer goed uit, en een vleugelmoertje kwijt wat zullen we zeggen.......sh#t happens.:s
Ik kruip ook geregeld met een zaklamp over de grond, thuis kijken ze hier al niet meer van op. Ook dit is natuurlijk een hobby.:D:D

Groeten,
Swa
 
Ook eens even hier kijken of alles wel goed gaat :D:D

Dat ding is inderdaad een geleider voor de slinger??? om de motor te starten als de accu weer eens leeg is :k

Metaal effect is ook goed gedaan leuke toevoegingen die in de kit ontbreken.

Dus gewoon toppie ............................. maar je heb wel een grote fout gemaakt ^^

De lasnaden op de toren/koepel, boeg en zijkant upper hull achter die lagen niet op het plaatwerk maar waren iets lager of gelijk aan het plaat werk.

king_tiger_2.jpg


king_tiger_4.jpg


Bron foto`s Patton Museum - Ft Knox

Sorry dat ik hier zo laat mee komt maar ik kom niet zo vaak in het militaire gedeelte.

Hmmm een beetje grote foto`s zie ik nu maar dan komen de details wat beter uit :D

Ron
 
Bedankt Ron voor de info.
Iemand had me al eens op de lasnaden gewezen, en ben er dan wat beter op gaan letten.
Idd, ze zijn wat verkeerd en groot uitgevallen.. :s
Maar dit zal ik zo laten, de volgende lasnaden die ik nog moet (wil) maken zullen fijner ( :s) gemaakt worden...

Trouwens nog een vraagje ivm lasnaden op de koepel:
waren alle bovenzijden van de koepels van de KT uit drie delen samengesteld?
Op de meeste recente kits zijn deze bijna allemaal uit drie delen samengelast, maar op mijn Tamiya niet???
Zal ik deze ook aanbrengen op de koepel? Of laat ik het zo?
Graag jullie mening/kennis hierover aub.

Groeten,
Beyond
 
Beyond, met vallen en opstaan leer je het meest, ik heb ook voldoende fouten gemaakten kan nog steeds niet goed bouwen verdacht

Wat het dak betref persoonlijk zal ik het gewoon zo laten en bij een nieuw model even wat research doen en eventueel navragen of er iets goed of fout is.

Enne met elk model word men beter :k

Ron
 
Wauw Beyond, ik heb hier net even de 15pag zitten doornemen...ik word er begod stil van...

Zoals Ron opmerkt, iedere kit is een leerproces en er zal altijd wel iets zijn dat je bijleert. Mss een kleine hulp voor je lasnaden. Als je kijkt naar een van je referentiefoto's zie je dat er verschrikkelijk veel modder kan komen op een tank...Je lasnaden onderaand e romp kun je makkelijk 'verstoppen' op deze manier
 
Bedankt Jade,
had dat eigenlijk een beetje in gedachten (die modder) om de schoonheidsfoutjes wat te verdoezelen :k

En inderdaad, 't is een leerschool met vallen en opstaan, mijn knieën zien er blauw van...:D:D
Ik ben ook het een en ander "vergeten" in die jaren dat de modelbouw heeft stilgelegen. Maar alles komt zo langzamerhand terug cute.

Bedankt voor jullie reacties.

Beyond
 
Hier is het ook steeds weer genieten en jezelf verbazen ! GUnit.
 
Hey Beyond,

Zowel de Tiger I als de Tiger II hadden een "slinger", deze past in het gat (achter het gepantserde luik) onderaan in het midden van de achterplaat. Waarvoor de slinger juist dient kan ik eens opzoeken.

Op deze schaal kan je zelf een vleugelmoetje maken met koperdraad, 2 lusjes buigen, en de gaatjes opvullen met lijm.

Trouwens nog een vraagje ivm lasnaden op de koepel:
waren alle bovenzijden van de koepels van de KT uit drie delen samengesteld?
Wat bedoel je met 3 delen ? Ik begrijp je vraag niet helemaal.

Groeten, Pascal
 
Zowel de Tiger I als de Tiger II hadden een "slinger", deze past in het gat (achter het gepantserde luik) onderaan in het midden van de achterplaat. Waarvoor de slinger juist dient kan ik eens opzoeken.

Op deze schaal kan je zelf een vleugelmoertje maken met koperdraad, 2 lusjes buigen, en de gaatjes opvullen met lijm.

Wat bedoel je met 3 delen ? Ik begrijp je vraag niet helemaal.

Hallo Pascal,

Intussen te weten gekomen dat die slinger dient om de startmotor aan te zwengelen, die dan de hoofdmotor laat aanslaan.
Dit was eigenlijk een reserve als de accu leeg was...

Merci voor de tip voor de vleugelmoeren zelf te maken.
Binnenkort eens proberen...

Wat ik bedoel met "in drie delen", is het volgende:
De bovenkant van de geschutskoepel, voor en achter de comanders koepel heeft twee lasnaden (op de meeste kits toch) Bij mijn tank zijn deze echter niet aanwezig...
Nu ben ik gewoon benieuwd of deze op alle KT aanwezig waren of niet???


Groeten,
Beyond
 
Sorry mannen dat het even heeft geduurd voor er terug wat beweging was in deze topic :s
Ben momenteel bezig met wat verfraaingswerken in huis (natuurlijk, de hobbyzolder...:k)
waardoor de tank wat op de achtergrond is verhuisd.
Vandaag echter wat tijd genomen om te ontspannen (achter de buro, waar anders :D), en de koepel afgewerkt.
Deze ligt momenteel in het bad, en van zodra deze eruitkomt ga ik enkele -foto- nemen.
Zal dus voor morgen zijn als ik tijd heb...

Tot de volgende,
Beyond
 
Ik blijf altijd uitkijken naar de geweldige update's van u........het is zowat mijn lievelings objekt....kan er niet genoeg van krijgen.....:D:D:D
Zeer goed bezig Beyond.................
:D:D:D
 
Bedankt Swa,

Speciaal voor de liefhebbers hier nog enkele foto's...
Zal het in enkele berichten posten, wordt anders een te lange post..

Het is dus enkel de geschutskoepel die deze keer afgewerkt is:

Zal dus beginnen met een kleine walk around van de volledige koepel, die pas uit het bad is...

DSC03305.jpg

DSC03306.jpg

DSC03307.jpg

DSC03308.jpg

DSC03309.jpg

Commentaar steeds welkom wacko
 
Laatst bewerkt:
En nu enkele close ups van de commandant zijn koepel:

DSC03304.jpg

DSC03310.jpg

DSC03312.jpg

DSC03313.jpg

Commentaar nog altijd welkom :k
 
En zo ziet het geheel van de koepel eruit met de loop:

DSC03316.jpg

DSC03317.jpg

DSC03318.jpg

DSC03319.jpg

DSC03320.jpg

DSC03321.jpg

Zoals je kan zien heb ik de periscopen binnen in de koepel ook aangebracht, en voor iemand wil zeggen dat het niet de juiste zijn: ik weet het, deze lagen nog in mijn doos "reserve" en heb deze gewoon gebruikt om toch iets te hebben, er komt nog een figuur in en deze zal het grotendeels toch doen verdwijnen...

Verder nog een vraagje, de schutter heeft ook een vizier, maar zat daar ook geen periscoop?
Anders is dat nog iets die zal aangepast worden...

Commentaar please, geef mij maar de volle lading :s:s

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan