Hoofdsponsor

1/48 Movement tray gras

Status
Niet open voor verdere reacties.

stekkestim

Well-known member
Registered
Lid geworden
17 mrt 2013
Berichten
288
Ik ben ook eindelijk eens aan het modelbouwen gegaan, en ben begonnen met een movement tray te bekleden met statisch gras.

Een mdf movement tray ingesmeerd met een mengsel van sneldrogende houtlijm (Bison) klein beetje water en groene verf.
(helaas vergeten een foto te nemen)

Daarna het gras aangebracht:
DSC_0113_zpsf6f6db02.jpg
DSC_0112_zpsd554a91f.jpg
DSC_0114_zps5aa083e5.jpg

Tips zijn natuurlijk altijd welkom
 
Nog 2 voetjes gemaakt om een leuk geheel te krijgen.
DSC_0118_zps4fcff4c2.jpg
DSC_0117_zpsd114acb7.jpg
DSC_0116_zpsef8c42c2.jpg
 
Wat is een movement tray?

Ondanks ik er niet zo veel van ken...maar het uitermate prachtig vind die Wargames...denk ik dat het een voetstuk is waarop de figuren kunnen verschoven worden op de speltafel;)

@Stijn....is dit geen recycling idee van u...ik vind het prachtig...top man...;);)
 
inderdaad mooi gedaan .
gr dirk d
 
Klopt spaander, ze dienen inderdaad voor het verplaatsen van de figuren.

Wat bedoel je trouwens met recycling idee?
 
Zonet even geprobeerd op een van mijn eerder gemaakte terreinen, helaas is het gras op en kan ik er vandaag natuurlijk nergens voor terecht.


Hoe zetten we het gras zo leuk recht:
Probeer dit niet zelf als je geen kennis hebt van elektriciteit of hoogspanning!

Een "industriële" vliegenvanger opengedaan die hier nog ergens in een hoekje stond. en correct aangesloten op een zeefje en het werkstuk. hierdoor wordt er statische elektriciteit gecreëerd waardoor het gras rechtop gaat staan.

DSC_0119_zps69e79804.jpg

Ingesmeerd met het lijm-verf-water-mengsel (helaas iets te veel water gebruikt waardoor het mengsel wat te vloeibaar was.)

DSC_0120_zps82c22766.jpg
DSC_0121_zps4c4853d6.jpg

En maar gras strooien.

DSC_0122_zps853027de.jpg
 
Verkopen ze niet iets wat het gras ook statisch maakt zodat het rechtop staat? Voor de mensen die geen verstand hebben van elektriciteit en dergelijke (zoals ik dus)?
 
Klopt spaander, ze dienen inderdaad voor het verplaatsen van de figuren.

Wat bedoel je trouwens met recycling idee?

Stijn ik vroeg me af of de stukken die je bewerkt hebt...items zijn die overgebleven zijn van ander projekten of zijn ze bewust gelasert voor dit doel;););)
 
Je kan "statisch gras" kopen hoor. Meestal verkopen ze dat in winkels met modeltreinen maar soms hebben ook andere modelbouwwinkels dat in huis.
 
Dat verkopen ze inderdaad, maar niet goedkoop. ik was gisteren tijdens het zoeken naar nog andere soorten gras eentje tegengekomen van ik geloof 189$ (natuurlijk zullen er ook wel goedkopere versies te vinden zijn)

Hier nog enkele foto's van de movement tray op het terrein

DSC_0131_zps5258d0b6.jpg
DSC_0133_zps9c691b4e.jpg

@spaander

Dit zijn geen overgebleven restjes, maar effectief hiervoor gemaakt.
 
Zo'n kinderballon opblazen en dan wrijven over je kleding wordt die ook statisch en kan je ook over het gras strooisel gaan.
Gaan ze ook overeind staan.
 
Hazo... ik dacht al, zoveel geld voor een beetje kunstgras.:laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan