Hoofdsponsor

1/24 Kenworth T900 [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
Ik ga hier eens een bouwverslag beginnen over de Kenworth T900 van Revell.
Waarom heb ik deze gekocht?
Ik wil bij modelbouw eens vanalles gebouwd hebben :) En dan kan een truck niet ontbreken. Ik vond het ook een machtige snuit, dus hop naar de kassa ermee...
Ik heb enkele weken geleden op Facebook en hier op het forum een keuzevraag gesteld welk mijn volgende bouwdoos zou worden op de werktafel en deze is er uitgekomen als zware winnaar


Wat gaan we ervan maken?
Allesinds niet wat op de voorbeeldfoto staat :)
Ik bouw altijd liever naar eigen kleuren. Ik heb hier ook nog 2 leuke dozen liggen met truckaccesoires (Tnx to Walesha)
dus we kunnen wat wijzigingen aanbrengen :ph34r:

Het gaat een langdurig project worden, ik werk ook nooit aan 1 per keer. Beetje afwisseling houdt de geest scherp en er is ook nog de 1/12 Shelby GT500 voor de groepsbouw ;)


Genoeg gezeverd, nu foto's

311tekl.jpg

9fw8kl.jpg

348pzcx.jpg

2d96va.jpg

2iikcj6.jpg

e9ys0x.jpg

1056vcy.jpg

i5135j.jpg

2uiyoaf.jpg

4ov1l.jpg

greetz JordiC
 
Laatst bewerkt:
Even volgen!

Succes en ik hoop dat deze zo leuk is om te bouwen als het eruit ziet.
 
Héééééééérlijk zo'n truck. Staat op mijn verlanglijstje. Ik volg mee.
 
Veel plezier met deze Jordi.
 
Deze ga ik zeker volgen makker! ;)
Heb die ook nog liggen :D
Succes!
 
Succes ,de éérste werken zijn begonnen ;)
 
succes ermee.
Zie dat je al goed begonnen bent.
Een kleine opmerking, kan misschien ****erig overkomen van een truckliefhebber :P.
Bij een Amerikaan wordt eerst het chassis opgebouwd en dan gespoten, dus die zilveren boutjes, dit is moeite die eigenlijk overbodig is, dit doet men niet in het echt ;).
Maar het is jouw model, dus jouw keuze.
En als het een showtruck is kan je voor een coole look de ophanging hoger plaatsen en een langer chassis scratchen.
Maar again, jouw model dus jouw keuze
mvg Bruno
 
Thanks voor de tip, Bruno. Maar dan ga je de volgende foto ook niet graag zien :P

flk3o9.jpg
:ph34r::ph34r::ph34r:


we zien wel waar we uitkomen ;)

STAP 2
2eokxfk.jpg

35lrprm.jpg


STAP 3
a11tlf.jpg

x4hqm9.jpg


STAP 4
k1e5n7.jpg

fjexx1.jpg
 
STAP 5
28vz83.jpg

bgnqxg.jpg


STAP 6
2wmhvsg.jpg

110ym2p.jpg


STAP 7
bkegz.jpg

6s9855.jpg


That's it folks...
 
Is stap 7 niet verkeerd geplaatst? Of zie ik het helemaal verkeerd? Dat stukje zit aan de voorkant en op het plan lijkt het alsof het aan de achterkant zou moeten zitten.
Het kan aan mij liggen ook hoor. :wacko:
 
ik snap wat je bedoelt. En ik heb er ook een kwartier zitten over nadenken en kijken... en nog eens kijken
nummerke 7 moest je in de gaatjes van nummer 6 steken. Maar nummer 6 zijn gaatjes stonden aan de voorkant ipv de achterkant :(
In theorie kan het geen kwaad, het is de stang die beide wielen met elkaar verbind
 
Oef, dacht al dat ik niet goed meer zag. Een foutje dus op het plan, heb ik eigenlijk ook al voorgehad.
Je werkzaamheden zien er goed uit.
 
Wel op letten, je bouwt een rechtsgestuurde trekker.
De handleiding kan hier en daar een foutje weergeven.
Verder, goed bezig zene.
 
Er zijn nog gietnaden op o.a. de bladveren te zien, beter verwijderen want dat zou zonde zijn op zo'n mooie truck. Ook opletten op die vervelende ronde uitwerppunten, kan een model volledig ruïneren.
 
http://i60.tinypic.com/6s9855.jpg


That's it folks...[/QUOTE]
Wel, nu zal ik hier toch inspringen als truckliefhebber,
De kleur en boutjes, dat is jouw keuze en een costum showtruck kan de eigenaar dit eventueel in het echt gedaan hebben.
Bij trucks is enorm veel mogelijk, maar dit is een fout die ik toch niet onopgemerkt kan laten passeren ;).
Je vooras zit verkeerdsom gemonteerd :ph34r:.
Wilde je het toch even melden, voor de rest sluit ik mij aan bij de overige commentaar, misschien kan je wel nog enkele naadjes wegschuren ;).
mvg Bruno
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan