Hoofdsponsor

1/24 Lotus Super 7 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

wet sellery

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
3.639
Hier de eerste foto's van mijn oldtimer voor de wedstrijd / groepsbouw :

....
...
..
.

Inderdaad, ik heb de doos ergens heel goed opgeborgen, en voorlopig heb ik ze nog niet gevonden :s

Wordt hopelijk zo snel mogelijk vervolgd.

Groeten

Pascal
 
Laatst bewerkt:
Pascal,

tegen een onzichtbaar model kan ik het niet opnemen hoor....verdacht
je zult in elk geval geen last hebben met je verf

:D
 
Veel succes met de bouw toegewenst... als je 'm gevonden hebt. :D:D:D


Droop (scheids van dienst)
 
Ook van mij veel succes toegewenst!

(als je het model vind :P)
 
OK er is goed nieuws en slecht nieuws.
Eerste het goede : ik heb de kit gevonden :D
Dan het slechte : er is al aan begonnen. De motor is gemonteerd en geverfd en het interieur heeft ook al een kleurtje gekregen. Het ziet er wel niet uit, en moet dus opnieuw gedaan worden, maar de kit is dus al voor een deel klaar. :s
Mag ik met dit model nog deelnemen ? Of zal ik een andere auto nemen ?

Groeten

Pascal
 
Ik heb op zich geen bezwaar, maar Droop is hier de scheids, en heb ik even niets te vertellen. Dus Droop. Vertel het maar. :k
 
De beslissing is weliswaar aan de scheids, maar for the record: ik heb er ook geen problemen mee cute
 
Nou ja, aangezien dat het interieur toch opnieuw moet gedaan worden en je zo sportief was om dit eventjes te melden, heb ik er eigenlijk ook geen bezwaar tegen dat aan dit model wordt verder gewerkt.

Dus Pascal, je hebt m'n zegen. cute


Droop
 
Hehe, een bofkont die pascal dat hier een scheids is met een goed hart :k
 
Allemaal bedankt voor de leuke reacties cute

@ Droop : heel fijn dat ik toch mag deelnemen. Ik vind het niet meer dan fair dat ik even laat weten dat er al aan de kit gewerkt is. Wat is voorstel is dat ik "buiten competitie" mee doe, omdat dit model al ver gevorderd is.

De allereerste foto's. De doos :

1_IMAG0509.jpg


Het chassis dat al wat kleurtjes had gekregen, en waarvan de rugleuning gemonteerd was. De motor was ook al zo goed als klaar :

1_IMAG0510.jpg


En tenslotte de velgen, de raampjes en de PE-grill :

1_IMAG0511.jpg


Een echte kleine auto, hij is maar 12cm lang. Wat een verschil met de F-40 op schaal 1/8 !!!

Groeten

Pascal
 
@ Droop : heel fijn dat ik toch mag deelnemen. Ik vind het niet meer dan fair dat ik even laat weten dat er al aan de kit gewerkt is. Wat is voorstel is dat ik "buiten competitie" mee doe, omdat dit model al ver gevorderd is.


Groeten

Pascal
Moest het nu nog een race tegen de klok zijn geweest, dan zou het -t.o.v. de andere deelnemers- niet meer dan fair zijn geweest dat dit model een halt werd toegeroepen.
Dit is hier uiteraard niet het geval en dus hoef je niet "buiten competitie" mee te doen.
Blijf jij maar lekker in de wedstrijd. cute


Droop
 
Pascal, je spreekt van een PE-grill, maar ik zie die niet echt op de foto (of ligt het aan dit onmeselijk uur).
Kun je daar eens een pic van schieten en het merk meedelen? Ik heb "ergens" ook nog een dergelijke Tamiya liggen.
 
@ Droop : heel fel bedankt cute

@ ExSerCo : De PE-grill zit verstopt in het zakje met de chroom-onderdelen en de raampjes (in het blauwe kartonnetje). Zat gewoon in de doos. Ik zal er straks een foto van plaatsen. De Lotus is een hele mooie kit, flink veel onderdelen voor zo'n klein model, en zeer mooie details. Heb deze doos meer dan 10 jaar geleden gekocht, zat helemaal verstopt onderaan in een kast.

Dit model wordt de eerste auto waarop ik een aantal nieuwe dingen (heb ik nog nooit gedaan) ga proberen : een grondlaag aanbrengen, P+ op het raampje, meerdere dunne lagen schilderen, en tenslotte vernissen en polijsten.

Nog 3 zeer lange werkdagen, daarna val ik terug op mijn normaal uurrooster en kan ik hopelijk nog wat modelbouwen arghh

Nogmaals bedankt idereen voor de toffe reacties cute

Groeten

Pascal
 
Laatst bewerkt:
Een echte kleine auto, hij is maar 12cm lang. Wat een verschil met de F-40 op schaal 1/8 !!!
Is in het echt ook geen grote auto zene.
Maar het is wel een echte klassieker.
Wie wil dit niet 1/1 in zijn garage.
Ik heb nog een plekje.:k

Erik.
 
Er zijn alweer 2 maanden verstreken, en ik heb nog niks aan deze auto gedaan ^^
Ik heb de doos al vele malen open gedaan, naar de inhoud gekeken, maar daar is het bij gebleven.

Deze of volgende week ga ik proberen om wat aan de Lotus te bouwen, hopelijk lukt het, want het is echt wel een mooi model.

Groeten, Pascal
 
Niet opgeven Pascal, ik keek er al naar uit om dit verslag te volgen....

Groeten,
Beyond
 
Pascal, we hebben nog tijd man.
Heb zelf ook niet veel meer gedaan de laatste maand, maar de wintermaanden zijn aangebroken, dit betekend meer tijd 's avonds. Allee, bij mij toch.
Dus rustig aan en we komen er wel.

Erik.
 
Kom op Pascal even die rare ferrari`s aan de kant :k en di eLotus in elkaar zetten dat moet een makkelijk werkje zijn voor je.

Ron
 
Bedankt voor jullie leuke reacties cute

Ik ben vandaag met de bouw gestart, want ik wil de allereerste wedstrijd van ons leuke forum echt niet missen.

Ik wou de Lotus OOB bouwen, maar ik zou niet Pascal heten als ik er niet wat aan ga veranderen en toevoegen :k

Dus hier gaan we : op deze foto's zien jullie dat ik links wat heb weg gehaald :

1_IMAG0753.jpg



1_IMAG0754.jpg


Het was eerst zoals de rechterzijde :

1_IMAG0755.jpg


En ik wil er dit van maken :

1_2007_11_28DSC_0370.sized.jpg


1_2007_11_28DSC_0373.jpg


1_2007_11_28DSC_0374.sized.jpg


1_2007_11_28DSC_0375.jpg


1_2007_11_28DSC_0376.jpg


Dus nog flink wat werk, ik ga de volledig buizenframe scratchen en de ophanging veranderen. deze foto geeft een idee hoe klein de Lotus is :

1_IMAG0756.jpg


Tot zover deze eerste update

Groeten , wet sellery
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan