Hoofdsponsor

1/24 Lotus Super 7 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Rik,

Ik heb de afgelopen jaren enkele produkten aangeschaft om 1/1 auto's mee te waxen, polijsten, similiseren, enz. Natuurlijk was ik weer vergeten dat ik die had :s , dus ga ik morgen eens een testje doen met die dingen.

Toch leuk om te zien dat je die vervelende stofjes en oneffenheden weg kriigt, ik heb dus wéér iets bijgeleerd cute

PS : ik weet niet of het jullie al is opgevallen, maar op foto's die ik de laatste week heb geplaats is een houten plank als ondergrond te zien. Mijn werktafel was weer een groot stort geworden, en omdat ik geen zin had om op te ruimen heb ik een grote plank (is een tussenlegger van een kast) bovenop mijn werktafel gelegd, zodat ik verder kon bouwen op de 2de verdieping. Eigenlijk is dat een schandalige oplossing arghh Deze plank ligt nu ook weer helemaal vol, en ik ga echt geen 3de verdieping gaan maken. Dit weekend wordt er dus eens flink opgeruimd, ik ga zeker wat foto's nemen van hoe het er nu uitziet, want je moet het zien om het te geloven :s

Groeten, Pascal
 
Vandaag eens een poging gedaan om te polijsten..........,
.................. maar hoe ik dit met de ronde spatborden ga doen is nog een goede vraag.

Groeten, Pascal

Kan je jouw Dremel niet inschakelen met zo'n zachte polijst-pads(?)

Je ziet inderdaad een verschil, en een nieuwe laag vernis zal wonderen doen....

Grtz,
Beyond
 
:D dat het mat word is heel normaal hoor, hoewel zo mat? maar dat komt omdat er te weinig blanke lak opzit denk ik?

Rondingen schuur je gewoon ook met je pads of je koop hiervoor waterproof schurparpier (schuurparpier voor met water te schuren) bij een goede automobielen zaak die de fijneren korrels op voorraad hebben en dan alles nat schuren.

Dan kan je alles op gaan poetsen met de Tamiya compounts grof middel en fijn en dan moet hij glimmen als een kerstbal.


Ron
 
Net gebeld naar Caracars in Hasselt, deze namiddag kan ik de polishing compounds gaan halen. Ze hebben enkel de rubbing/polishing, fine en finishing, maar met die 3 kan ik toch al aardig verder denk ik ?
Dus straks fijn oefenen met mijn nieuwe " speeltjes" cute

Het geeft een beetje vreemd gevoel : ik sta te popelen om dit model af te krijgen, maar probeer toch rustig te blijven, en de laatste details en onderdeeltjes zo nauwkeurig mogelijk te maken. Wat zal ik blij zijn als ik eindelijk nog eens een model klaar heb. B: Ik begon zo stilaan te denken dat ik een "modelbouwdoos-verzamelaar" ipv een bouwer was geworden ><

Groeten, Pascal
 
Wat zal ik blij zijn als ik eindelijk nog eens een model klaar heb. B: Ik begon zo stilaan te denken dat ik een "modelbouwdoos-verzamelaar" ipv een bouwer was geworden ><

Groeten, Pascal


Dat kan ik begrijpen met zulke grote projecten waar je mee bezig ben :k

Dat is voor mij de reden dat ik af en toe een Flintstone kitje (modelmaster) tussendoor bouw, lekker alleen even in elkaar rammen en spuiten :D

Ron
 
Kleine update van de schilderwerken. De kofferdeksel en neus hebben een polijistbeurt gekregen, en daarna heb ik er een nieuwe laag vernis opgezet. Het verschil tussen de spatborden die nog niet behandeld zijn en de kofferdeksel en neus is nu goed zichtbaar :

1_IMAG0813.jpg


1_IMAG0814.jpg


Het ziet er nu weer wat beter uit, morgen weer polijsten en dan eens kijken of er nog een laag vernis op moet.
Aan de achterkant heb ik alle verf er terug af geschuurd, opnieuw grondverf en 3 dunne lagen groen + een eerste laag vernis opgespoten. Helaas had ik de boel niet goed afgeplakt, dus is er wat grondverf op het rechterspatbord terecht gekomen, en een stukje aan de achterkant heeft geen groene verf gekregen :s Wordt dus ook nog bijgewerkt en hopelijk zijn de schilderwerken dan klaar.

Wordt vervolgd

Groeten, Pascal
 
Netjes hoor. Ik zie hier en daar nog wel wat stofjes op het model.

Wat misschien wel eens kan helpen is dat je met een planten spuit door de kamer heen sproeit voor je gaat spuiten. Niet te veel natuurlijk. Maar dan heb je wel iets minder last van stof dat door het huist heen dwarrelt.
 
Hey Rik,

Dat is een goede tip cute Het zou misschien ook minder stof geven als ik niet op karton zou spuiten. Mijn spuitcabine staat in de kelder, en dat is bij dit weer veel te koud. Dus spuit ik nu in mijn hobbyzolder op een onderlegger uit karton, niet echt ideaal hé ?

Ik heb de achterkant wat bijgewerkt, ziet er nog altijd niet goed uit, maar toch beter dan met die verfzakkers. Zal dadelijk wat foto's plaatsen.

Groeten, Pascal
 
Ben zeer benieuwd Pascal. Volgens mij gaat dat heel erg goed.

Voor carton dat je gebruikt, eens een fijne waas geven met een primer. Dan lichtjes afschuren en nog eens. Dan weer even afnemen met een fijn schuurpapiertje en even vochtig afnemen. Dan heb je de vezels gefixeerd en zal er door het statische effect geen meer omhoog getrokken worden. :k
 
Thanks Rik, dat ga ik zeker eens proberen cute

Hier de foto's :

1_IMAG0815.jpg


Er zitten flink wat stofjes in, maar die zitten in de vernis, niet in de verf. Even schuren / polijsten en dan kan morgen de 2de laag vernis erop. Blinken doet het wel hé, je ziet zelfs de weerspiegeling van de camera !

1_IMAG0816.jpg


Op deze laatste foto is het verschil te zien tussen de oude en de nieuwe verflaag, ik heb ook nog een stukje met de kwast moeten schilderen, omdat daar enkel primer op zat :s Ik heb de indruk dat het groen donkerder wordt door de vernis ????

Nu nog wat bouwen aan de accu en dergelijke, en dan plaats ik nog wat foto's.

Groeten, Pascal
 
Ik heb de indruk dat het groen donkerder wordt door de vernis ????

Ja dat klopt. Het vernis doet de kleur als het ware spiegelen naar zichzelf. Hierdoor worden de kleuren vaak warmer. Kijk maar eens naar mijn figuren, die hebben dat ook. Omdat ik ze in de lak zet vanwege het spel houd ik er al rekening mee. :D

Wat ik wel zie op de laatste foto is dat het een beetje korrelig is op de ronding naar de kont van de auto. Daar zou je nog wat aandacht aan mogen besteden. Voor de rest ziet het er goed uit. Dit is een mooie oefening voor de ferrari. :k
 
Het korrelige is op de plaats waar ik niet goed had afgeplakt. Heb ik dus met de kwast bijgewerkt, hopelijk komt dit goed als het gepolijst en geschuurd is.
Dit is inderdaad een goede oefening voor de Ferrari(s), voor de Beurlys ben ik erg ongerust, omdat de constructie van de achterklep redelijk breekbaar gaat worden, zal polijsten niet gaan lukken denk ik. Misschien dat ik die ga laten spuiten door een prof, als je de F-40 van Peperbus ziet in zijn rode jas :| :| :| Dat krijg ik nooit zelf zo mooi.

Groeten, Pascal
 
Dat krijg ik nooit zelf zo mooi.

Groeten, Pascal

Waarom niet?? Gewoon doen. Geloven in jezelf. En omhoog kijken. Kijken hoe hij het gedaan heeft. Dan daarmee aan de slag. Ik weet wel dat hij een kei is in dit soort zaken. Maar jij kunt dit ook. Ben ik van overtuigd.
 
Hij heeft de body laten spuiten in een echte spuitcabine door een prof, ik weet niet of je de foto's al gezien hebt, maar het resultaat is echt verbluffend :|
Weet jij misschien waar ik spuitplamuur kan vinden ?

Ik had jullie foto's van mijn werktafel beloofd. Zo was ze een tijdje geleden :

1_IMAG0598.jpg


En zo is ze nu, eigenlijk ongelofelijk dat ik hier nog iets in terug vind :s :

1_IMAG0817.jpg


1_IMAG0818.jpg


Als deze Lotus klaar is ga ik opruimen, want het is nu écht erg geworden.

Groeten, Pascal
 
:|:|:|

Als deze Lotus klaar is ga ik opruimen, want het is nu écht erg geworden.

:|:|

Dat kun je wel zeggen. Ik zou zeggen nu eerst opruimen. Dat komt je werk echt ten goede. Dan bouw je echt rustiger. En dus netter omdat je je aandacht bij het model hebt ipv het zoeken.

Ik ben zelf heel erg clean met bouwen alles heeft een vaste plaats. En ligt nooit ergens anders. Beetje autist in mij zorgt daarvoor. Anders wordt ik echt gek. :s
 
Wat een werk zeg !! Een dik uur schuren en polijsten voor slechts 2 onderdelen. Het ziet er nu zo uit :

1_IMAG0819.jpg


1_IMAG0820.jpg


Wat denken jullie is het voldoende zo ? Hopelijk gaat de rest van de body ook lukken, want het is flink lastig om de golvende lijnen van de spatborden te schuren / polijsten.

Groeten, Pascal
 
Pascal,ik vind dit een heel mooi resultaat,echt dat polijsten geeft zo veel meer waarde........knap man.....en zoals Rik zegt ,het doet héél veel als je in jezelf gelooft,het doet als het ware "wonderen".........:D:D:D
 
B:

kan nie sien fan te sunne (kan niet zien van de zon!)

B:

:k
Beyond
 
Wat blinkt dat jongens.
Dacht eerst dat je de verf er had afgepolijst, maar het is de lampekap die weerspiegeld word.
Netjes, dat word een topper.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan