Hoofdsponsor

1/24 Lotus Super 7 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die werkzaamheden zien er erg goed uit. Een kleine tip voor het ringetje is solderen. Dan kun je daar een vloeiende overgan op maken. En als je een bolletje sodeertin hebt deze gewoon wegvijlen/schuren. dan heb je daarna een perfecte ring. :D Gaat helemaal goed komen.

Sterkte met je rug. Ik ben zelf lang, dat weet je. En dus daar zo nu en dan ook problemen mee. Puur vanwege de lengte. Doe het rustig aan. Eerst genezen. Je hebt maar één rug.
 
Hey Rik,

Ik ga het proberen met solderen, maar het is erg klein. De ringetjes hebben een diameter van een paar mm.

Mijn rug geeft me vaak problemen, ik heb "bekkeninstabiliteit", wat wil zeggen dat mijn bekken niet helemaal recht staat. Ook is 1 been langer dan het andere, en zijn mijn beide knieën niet gelijk aan elkaar. Eigenlijk had ik steunzolen moeten dragen, maar men heeft het pas ontdekt tijdens de keuring voor mijn militaire dienst (toen was ik 23 !!!, dus dat zegt iets over het jaarlijks medisch onderzoek op school hé :s). Het is nu te laat voor die steunzolen, dus moet ik wel opletten wat ik doe, en de rug zoveel mogelijk bewegen en de spieren veel laten werken. Meestal valt de rugpijn nog mee, als ik pijn in mijn heup heb, is het een heel ander verhaal, die pijn is echt heel erg, da's echt afzien. Maar ik ben het intussen wel gewoon, heb er mee leren leven.
Als ik het echt niet meer kan houden, ga ik altijd naar de osteopaat, die man is een boom van een kerel en zo sterk als een paard. Als ik bij hem binnen wandel, kijkt hij al bedenkelijk, want hij weet dat het dan echt vast zit, en dat hij flink aan mij moet sleuren om de boel los te krijgen. Natuurlijk doet zo'n behandeling veel pijn, maar dan gaat het ook weer een hele tijd beter.

Groeten, Pascal
 
Okee, gelukkig maar. Rugklachten ken ik helaas maar altegoed, eens een hernia achter de rug. :| Kon nog geen kopje optillen. Maar toch echt doe het rustig aan. Bewegen en soepel maken is natuurlijk goed, maar niet forceren.
 
Heb nog wat kunnen bouwen vandaag. De ringen van het dashboard zijn klaar, de grote heb ik van koperdraad gemaakt, dit is rond een vijltje gedraaid en afgeknipt. De kleine zijn van een messing buisje waarvan ik de binnendiameter groter heb geboord, en met de dremel hele dunne ringen heb afgezaagd. Jammer dat ik geen buisje had om de grote ringen te maken, ik heb geprobeerd om de opening dicht te solderen, maar daarvoor was het echt te klein. Het resultaat :

1_IMAG0801.jpg


En hier samen met het originele dashboard :

1_IMAG0800.jpg


Tenslotte een foto van de body, na het drogen van de vernis :

1_IMAG0802.jpg


Er zitten wat pluisjes op, die gaan er hopelijk af met het polijsten.

Groeten, Pascal
 
Die pluisjes krijg je er echt wel af met polijsten. De body ziet er super uit. (had eigenlijk niet anders verwacht.) :D:D:D

Het dashboard zou je de volgende keer eerst moeten lakken en daarna de tellers er op plakken. Dan is het hout netjes egaal. De lak trekt nog in de nerven enzo. Jawel houtbouw he. ;P;P
 
Dit ziet er SUPER uit, Pascal.
Zowel de body als de dash.........

ApplausApplausApplaus
 
Bedankt voor de complimenten cute

Heb nog wat kunnen doen. Aan de onderkant zaten enkele "drukrondjes" van de uitstoter van de mal :

1_IMAG0803.jpg


Ik wist niet goed hoe ik die kon wegkrijgen, dus heb ik er maar een plaatje op gelijmd :

1_IMAG0804.jpg


Verder nog wat aan de accu gewerkt :

1_IMAG0805.jpg


1_IMAG0806.jpg


En de voorophanging is ook klaar :

1_IMAG0807.jpg


Tja en dan vind je foto's van de 1/1 Lotus Super 7 Series 2, en dan blijkt dat de accu en het motorcompartiment in het echt er net uitziet zoals de kit was. Dus eigenlijk zijn al de aanpassingen voor niks geweest, maar ach nu is het tenminste geen standard Super 7, maar ziet hij eruit zoals de foto's die ik eerder heb geplaatst, en dat is toch ook een echte hé ?

1_s2coseng.jpg


Toch wel mooi gedaan van Tamiya.

Groeten, Pascal
 
Pascal, je blijft mij verbazen. Zeer mooi gelakt. Die lampen glimmen in de spatborden. Geweldig.

Die accu is perfect zo. En dat plaatje erg goed gevonden. Zou ook mijn idee zijn. Keep up the good work.
 
Gaat er al goed uitzien Pascal :k

Over het polijsten heb ik al eens een How to gemaakt in een topic (dus weer eens voor niets gedaan blijkbaar :s)

Nog even een opmerking over een opmerking betreffende moeilijk dekkende kleuren, Rood, Oranje,Geel en Wit zijn moeilijk dekkende kleuren Groen is geen moeilijke kleur om te dekken alleen moet je wel de primer in een donkeren kleur hebben grijs dus.

Dit alles is gebasseert op mijn geringe ervaring van 25 jaar in het verf wereldje te hebben gewerkt.

Ron
 
Thanks Ron,

Over het polijsten heb ik al eens een How to gemaakt in een topic (dus weer eens voor niets gedaan blijkbaar :s)
Daar ben ik het niet mee eens, je how to is heel interessant en leerrijk. Hij staat trouwens hier : `53 Chevy Bel Air gereed : http://www.modelbouwen.be/autos/1207-53-chevy-bel-air-gereed.html Het zou wel leuk zijn als je die how to even met "copy => paste" copieërt naar het topic : "how-to's", dan is het voor iedereen altijd makkkelijk terug te vinden.

Ik heb wel een vraagje over je how to : kan je die ook gebruiken bij enamel verf ?

Groeten , Pascal
 
Ron,
tekst van je How to naar Rik sturen en die zet het in de juiste vorm op de juiste plaats.

How to's zoeken we toch eerst in dat topic. Ik heb mij ook al suf gezocht achter interessante zaken die ik ERGENS gelezen had op het forum met wat geluk vind je ze dan via de zoekmodule.

Het is NOOIT voor niks wat hier staat, alles wordt geaprecieërd.

Grts

Johan
 
Ron,
tekst van je How to naar Rik sturen en die zet het in de juiste vorm op de juiste plaats.

How to's zoeken we toch eerst in dat topic. Ik heb mij ook al suf gezocht achter interessante zaken die ik ERGENS gelezen had op het forum met wat geluk vind je ze dan via de zoekmodule.

Het is NOOIT voor niks wat hier staat, alles wordt geaprecieërd.

Grts

Johan

correctie jongens: ALLE howto's worden door mij behandeld.
 
Sorry Dominiek,

verwissel soms wie wat doet.k'zaltnooitmeerdoen :s

Grts

Johan
 
Ik heb gisteren een kras op de voorruit met een wattenstaafje en tandpasta weg geschuurd, en daarna de voorruit in de "parket plus" gedoopt en een nachtje onder het deksel van de doos van de kit laten drogen. Ik heb nog nooit P+ gebruikt, maar wat een mooi resultaat geeft het zeg :| Heb zelfs moeite gehad om er foto's van de te nemen, de camera had niks om zich op scherp te stellen :

1_IMAG0809.jpg


1_IMAG0810.jpg


Natuurlijk heb ik weer wat vragen : mag je het nu ook aanraken ? Kan je er overheen schilderen ? Is 1 laag P+ voldoende ? of wordt het nog beter met meerdere lagen ?

Groeten, Pascal
 
Dat klinkt heel goed. Dit zijn voor mij de berichten. Maar nu verder kan ik jou niet echt verder helpen. Ik weet wel dat je dit goed moet laten uitharden. Voor de rest aan de experts. :D
 
Simpel antwoord, ja je mag het aanraken en je kan er overheen schilderen.

Voor ramen is het inderdaad erg mooi spul ik gebruik het ook weleens als ik het niet vergeet voor de extra glans op de ramen (ook als de ramen niet beschadigd zijn :k)

Polijsten op een enamel lak? zal best kunnen maar ik werk nooit met enamel verfen dus kan ik ook geen passend antwoord geven helaas.

Maar over een enamel zal ik persoonlijk ook enkelen lagen glans vernis zetten voor een beteren glans en wat meer diepte in je lak kleur en dan kan je uiteraard wel weer polijsten voor die super glans B:

Ron
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eens een poging gedaan om te polijsten. Hiervoor ga ik de methode van Ron volgen. Eerst zag het er zo uit :

1_IMAG0811.jpg


Wat stofjes in de verf en een verfophoping aan de onderkant. Eerst geschuurd met een schuurpadje van 3200, daarna 3600 en uiteindelijk met 4000. De stofjes waren weg, maar ook de glans (is blijkbaar heel normaal bij het polijsten ?!) Toen moest er gepolijst worden met een "polishing compound", maar die heb ik helaas niet. Heb toen maar tandpasta genomen en een zachte doek. Langzaam kwam er terug wat glans, maar het zag er niet goed uit. Toen dacht ik aan mijn dienstplicht : waarmee laat je je bottines blinken ? Juist, met een nylonkous !! Dus een kous genomen en nog een keer met tandpasta erover heen, en uiteindelijk enkel met de kous, en toen zag het er zo uit :
1_IMAG0812.jpg


We zijn er nog niet, maar het ziet er toch al een stuk beter uit. Ik denk dat ik het hele proces nog eens ga herhalen tot het echt glad is, en dan een nieuwe laag vernis erover, en nog een keertje polijsten. Dan zal het hopelijk wel goed komen. Met dit stuk is het nog te doen, het is mooi vlak, maar hoe ik dit met de ronde spatborden ga doen is nog een goede vraag.

Groeten, Pascal
 
Je kunt misschien ook wat autowax gebruiken, die doen hetzelfde. Maar let wel op dat er geen silicone in zit. Als dat er in zit, dan is er geen hechting meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan