Hoofdsponsor

1/24 Lotus Super 7 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeie start,
Nu tot aan de finish, hé :k

Grtz,
Beyond
 
Ik denk dat ik het buizenframe van dik koperdraad (nu ja dik, het is schaal 1/24 hé :s) of van messing buisjes ga maken. Ook wil ik proberen om de ophanging aan te passen, zodat deze aan het buizenframe bevestigd is.
Het is een kleine auto en een kit met niet al te veel onderdelen, maar ik ga toch proberen om er iets moois van de maken :k

Groeten, Pascal
 
waar blijf je toch de fantasie halen?
 
Wat een gepriegel zeg :s Nu weet ik weer waarom ik graag auto's (nu ja, Ferrari's) op schaal 1/8 bouw.
Ik heb de "balkjes" gemaakt aan de onderkant van het motor-compartiment. Aan de bovenkant komen er ook 2 en daar komen de buizen tussen. De buizen ga ik maken van koperdraad, maar dat geeft een probleem : de buizen zijn een andere kleur dan de rest, dus kan ik die eerst plaatsen, nà dat ik het plaatwerk en de balkjes heb geschilderd, of ik zou ze met een kwast moeten schilderen, maar dat lijkt me erg moeilijk.
Tips en suggesties zijn van harte welkom B:

De foto's

1_IMAG0757.jpg


1_IMAG0760.jpg


1_IMAG0759.jpg


1_IMAG0758.jpg


1_IMAG0761.jpg


Tot de volgende

Groeten, wet sellery
 
Yo Pascal,
Als je na het schilderen nog koper opkleefd, ga je dan geen slechtere hechting hebben van de lijm?
Gewoon een bedenking...

Groeten,
Beyond
 
Ziet goed uit, maar ik wil wel even een tikje echte eerlijkheid kwijt. Dus een stukje kritiek, anders zou ik geen modelengeneer zijn he.

Je werk ziet er bijzonder goed uit. Dat is een punt dat zeker is. Nu ga je een bijzonder klein kitje nog eens verder opbouwen en daarmee jezelf veel werk op de hals halen. Wij noemen dat ook wel eens masochisme. :k

Mijn mening is dat je toch eens iets minder moet kijken in deze schaal dan dat je nu doet. De schaal is zo klein dat je een andere weg in zou moeten slaan. Dus de makkelijke dingen die in het oog springen wel aanpassen, en alles dat je niet of nauwelijks ziet gewoon laten zoals het is. De wedstrijd duur niet zo heel lang meer. Dus je haalt je veel werk op de hals. Straks loop je vast. En dat is niet leuk en zonde van het bouwplezier. Je zult wel denken dit is mijn bouwplezier, maar tegen de klok gaan werken is niet goed. En dat is wat ik zie aankomen.

Dus richt je op het interiuer enzo. Dat is wat je direct kan zien.

Even een voetnoot. Dat wat je nu doet is uitzonderlijk en zeer mooi. Echt vakmanschap. Ook weet ik dat je het kan. Maar je werkt nu door deze details erg veel langzamer dan je zou willen of kunnen. En daardoor zou je het niet op tijd zonder stress af hebben denk ik.

Nogmaals mijn complimenten, jou werk ziet er van de bovenste plank uit. Had je maar meer tijd gehad. :D:D
 
Hey Beyond,

Je hebt helemaal gelijk. Ik ga er iets op moeten vinden, misschien dat ik de plaatsen waar de lijm moet komen kan afplakken met hele kleine stukjes tape, of er maskol of iets dergelijks op kan aanbrengen ?

Laat je bedenkingen maar komen hoor, ik kan alle hulp gebruiken :k

Groeten, Pascal
 
Ik heb de buizen er toch maar op gelijmd, zal nadien proberen om ze met wat verf of met een drybrush een andere kleur te geven :

1_IMAG0762.jpg


1_IMAG0763.jpg


Waar de 2 buizen samen komen, komt nog een derde, deze loopt van het midden (waar de accu zit) tot aan het "kruispunt" van deze 2 buizen.

Groeten, Pascal
 
Pascal, je hebt denk ik mijn antwoord over het hoofd gezien. Ik bedoelde het goed. Kijk er eens naar.
 
Hey Rik,

Ik had het niet gezien ^^ Je hebt gelijk hoor, ik ben nog aan het denken op schaal 1/8. Als de buizen gemonteerd zijn, ga ik enkel nog wat kabeltjes aan de motor aanbrengen, en proberen om het dashboard in hout te maken. Goed dat je me aan de deadline herinnert, die was ik rats vergeten.

Groeten, Pascal
 
Pascal,

je hebt je idd een hoop extra werk op de nek gehaald, maar ik ben ervan overtuigd dat je deze ook tot een goed eind zult brengen.

Wleke buizen gebruik je hiervoor? Of heb ik dit ergens gemist?
 
Hey Dominiek,

De buizen zijn gemaakt van koperdraad (uit een of andere elektriciteits kabel), werkt goed, alleen het schuren van de schuine kanten is flink wat werk. Ik denk dat ik eens ga proberen of ik de buizen met de stretched sprue methode kan maken.

Groeten, Pascal alias "Wette'ke"
 
Bedankt voor de tip Kurt, maar een glasvezelpotlood heb ik niet. Ik weet zelfs niet wat het is ???

Ben aan het schilderen gegaan. Een nieuwe rode kleur voor het interieur Humbrol 153 Insignia Red, Humbrol metal cote 27001 Mat Aluminium voor de binnenkant van het motor-comparitment, en de plaats voor de stoelen, deze metal cote heb ik met een tandenborstel en een wattestaafje "geschuurd" zodat het een beetje een metaal-achtige schijn krijgt. De stoelen heb ik ook met een wattestaafje behandeld zodat ze wat gaan glanzen.

1_IMAG0764.jpg


1_IMAG0764-1.jpg


1_IMAG0766.jpg


1_IMAG0765.jpg


Morgen eens kijken wat het geeft bij daglicht, misschien moet er nog een laagje metal cote (mat of glanzend) overheen.

Tot morgen cute

Groeten, Pascal
 
Het ziet er toch al metaalachtig uit?
Misschien nog eens dezelfde techniek herhalen? (verven, schuren, opwrijven) Dan komt het wel helemaal goed.
 
Hey Dominiek,

Ik heb er nog een laagje metal cote overheen gedaan, het ziet er nu wat beter uit. Omdat ik weer eens vergeten was primer aan te brengen :s , kon je door de lak heen kijken, gelukkig is dat nu opgelost.

Update(tje) : op aanraden van CrazyRichard ben ik in de Gamma een spuitbus gaan halen : zilver zijdeglans nr 705, hiermee heb ik de velgen gespoten die in wit plastic waren :

1_IMAG0767.jpg


De wieldoppen heb ik gewoon verchroomd gelaten, enkel de rand met metal cote 27002 polished aluminium geverfd. De banden heb ik op de dremel gezet en de gietrand eraf geschuurd :

1_IMAG0768.jpg


Een foto van de motor, hier heb ik nog niks aan gedaan :

1_IMAG0771.jpg


En een foto van de PE-grill op vraag van Dominiek (sorry voor de late reactie) :

1_IMAG0772.jpg


En tenslotte 2 tussenoverzichtelijkheidsplaatjes :

1_IMAG0769.jpg


1_IMAG0770.jpg


Nog even dit : ik had sommige onderdelen met tamiya XF-56 aluminium geverfd, hier heb ik de humbrol metal cote zonder probleem over heen gedaan. Toen heb ik een spuitbus grijze primer van Comma erover gespoten, en deze vreet een beetje in de metal cote. Gelukkig op een plaats die nog geschuurd moet worden, maar dit zal ik toch maar geen tweede keer meer doen :s

Auf siederwehen :D

Groeten, Pascal alias "Wette'ke"
 
Nog effen wat gedaan. De 2 buizen aan de linkerkant zitten er nu ook op. Het zwarte onderdeeltje is van de ophanging, dit moet - samen met de buizen -nog grijs geverfd worden :

1_IMAG0773.jpg


1_IMAG0774.jpg


En toen was het tijd om te gaan werken.

Groeten, Pascal
 
Dat gaat er al mooi uitzien. Commentaar heb ik nu niet veel. Ik blijf je volgen.
 
Die kerel is toch ongelooflijk niet? Eenmaal op dreef is hij niet meer te stoppen.

Wat vind je zelf van die Gamma spuitbus? Misschien eens een closeup van het resultaat posten?
 
Bedankt voor de reacties cute

@ Dominiek : ik ben heel tevreden over die spuitbus van de Gamma. De nevel is heel fijn, er komt niet te veel verf uit, en de lak laat geen spetters na. Ik heb rechtstreeks op het witte plastic gespoten, zonder primer, en er zit maar 1 laag op.
Super die spuitbussen van Gamma, ik ben er nog een paar gaan halen : satijnglans zwart, diep groen, en transparant. En dat voor € 5,49 !!!

Kijk zelf maar naar het mooie resultaat :

1_IMAG0776.jpg


1_IMAG0775.jpg


Die kleine dingetjes die je ziet, is schuurstof.

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan