Hoofdsponsor

1/24 Lotus Super 7 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pascal,

Ik vind het een knap model geworden, vooral omdat je zoveel "eerste keren" hebt meegemaakt tijdens het bouwen. Ik ben dan ook echt benieuwd naar de eindfoto's van je.

Verder ben ik benieuwd naar de volgende die de streep gaat weten te bereiken? Tussentijds heb ik regelmatig naar iedereen zijn werk zitten te kijken, en ik verwacht nog meer van deze juweeltjes.

Groeten,
Swa
 
Hier is hij weer, de militairbouwer die er geen snars verstand van heeft : prachtig model is dit geworden !
Tip : fotografeer dit juweeltje even op een wit vel papier, liefst een groot, zodat je het ook achter de auto naadloos wit kan maken. Evt. twee spots, links en rechts, en dan...dit supermodel z'n zalige lijnen laten tonen. Eat this Naomi C !
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties ^^

Hier zijn de eindfoto's :

1_IMAG0887.jpg


1_IMAG0886.jpg


1_IMAG0885.jpg


1_IMAG0884.jpg


1_IMAG0883.jpg


1_IMAG0882.jpg


1_IMAG0893.jpg


1_IMAG0892.jpg


1_IMAG0891.jpg


1_IMAG0890.jpg


1_IMAG0889.jpg


1_IMAG0894.jpg


1_IMAG0888.jpg


En zo staat de Lotus onder een bakje in afwachting van de zelfgemaakte vitrine :

1_IMAG0881.jpg


Aan iedereen die mij heeft geholpen met tips en steun : een welgemeend : DANK U WEL !!!!
Zonder jullie hulp was het zeker niet gelukt.

Groeten, Pascal
 
Recensie Lotus Super 7, tamiya schaal 1/24

Lotus Super 7, tamiya schaal 1/24
1_IMAG0509.jpg


1_IMAG0882.jpg


Pluspunten:

* Netjes verzorgde kit
* Mooie details
* PE-grill
* Keuze uit 2 uitvoeringen

Minpunten:

* Geen beginnerskit, veel kleine en breekbare onderdelen
* Pasvorm is niet altijd even goed
* Ingewikkelde constructie voor de voorophanging

Conclusie:

Leuke kit waarmee een mooi model kan gebouwd worden, een paar kleine aanpassingen en extra's geven het nét iets meer ^^

Groeten, "Wet Sellery"​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ongelooflijk !

Prachtig wat jullie verwezenlijken ! Ben volop aan het leren van al jullie kennis ! ^^
Een vraagje, wat is sprue?
Nog een beetje zitten prullen. Op deze foto zien jullie linksboven een soort van "tankje" staan, ik heb geen idee waarvoor het dient.

http://www.modelbouwen.be/PP/images/168/large/1_2007_11_28DSC_0376.jpg

Ik heb een stukje sprue genomen, een beetje in vorm gevijld, dan klein plastic staafje en het ronde "dekseltje" van stretched sprue gemaakt, een beugeltje van messing plaat, en dan een beetje verf. En dan ziet het er zo uit :

http://www.modelbouwen.be/PP/images/168/large/1_IMAG0777.jpg

http://www.modelbouwen.be/PP/images/168/large/1_IMAG0778.jpg

Het beugeltje moet nog grijs worden, het dekseltje bruin, en het tankje krijgt nog een laagje glans vernis. De foto's zijn een beetje wazig, maar het is heel moeilijk om zoiets kleins te fotograferen.

Tot de volgende maar weer

Groeten, Pascal
 
Sprue, zijn de kunststof raampjes die in een modelbouwdoos zitten en waar de onderdeeltjes aan vastzitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan