Hoofdsponsor

1/12 Rover Mini Cooper 1.3i [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Joachim

Guest
Deze lag ook al een tijd in men kast. Hier ga ik proberen van er een Britax Cooper van te maken.

ta12031-1.jpg


Meer bepaald de mijne:

1980164_10152263477207290_259054374_o_zps911d94be.jpg

Ik kan hem niet volledig namaken, vermits ik geen kuipstoelen heb. Er staan ook bredere wielkapjes op en andere velgen. De rolkooi kan ik met de sprue fabriceren.

Op decalvlak ga ik proberen van ze met pinstriping tape af te lijnen en te maskeren. Ik heb voor de sponsoring nog wel decalpapier nodig om deze er mooi op te krijgen.

Updates volgen ;)
 
Thx.

Ik ga er stilaan aan beginnen. Nu wil ik het wel goed doen, zodat deze eventueel eens mee kan om te showen op een Mini Meeting :).

Waar halen jullie je decalpapier? Ik heb dit nodig voor de sponsering aan te brengen. De zwarte lijn ga ik doen door middel van in lagen te spuiten en af te plakken. Ik heb al pinstripe-tape gekocht om dit mooi egaal te maken.

Ik heb vroeger ook een oplossing gezien om onderdelen te verchromen met een soort poeder. Is dat makkelijk te krijgen? Ik vraag dit vooral omdat de chrome onderdelen op een sprue zitten en die laat toch altijd sporen na op de grill en de bumpers bv. Ik zou dit liefst proper in chrome willen. Hetzelfde voor de raamomlijsting. Als ik me niet vergis moest het onderdeel eerst gecleaned worden en dan in het zwart verven. Nadien het poeder erover en inborstelen.

Daarrnboven moet ik nog een kleine spuitcabine zoeken om de geur van het sprayen op te vangen.
 
Wow bedankt! Dat ga ik dan maar eens bestellen :)

Maakt het dan een groot verschil met wit of clear decal papier? De clear zal meer voor op ramen zijn?
 
ik denk het wel maar ben niet zeker, het zal temaken hebben met de ondergrond die je nodig hebt, denk ook dat de meeste clear nemen om decals af tedrukken.
 
Dat lijkt me een leuk project om te doen.

Waarom bouw je niet zelf een spuitcabine (als je daar de plaats voor hebt tenminste). Bij mijn foto's kan je de mijne zien, die staat er en blijft er ook staan. Heeft ook afzuiging maar ik denk dat er een zwaardere motor in moet want airbrushverf gaat niet genoeg weg, modelbouwverf wel.
 
Wit decal papier word gebruikt als er wit in de decal voorkomt. Omdat een gewone printer geen wit print.
Deze moet je dan wel mooi tot op de rand uitknippen. Anders heb je wit rond je decal.
 
De metalizer en de decal sheets zijn toegekomen:

Photo14-04-14174425_zps9a58467e.jpg

De chrome sprues liggen te weken in bleekmiddel en ik moet zeggen, dat begon al vrijwel direct te reageren :)

Dan stilaan afmeten en decals beginnen uittekenen. En primer erop :)
 
die gele komt me wel heel bekend voor :p
 
Lijkt me leuk 1 op 3, racestoeltjes kan je op deze schaal toch ook goed zelf maken?
 
hoe juist? Ik heb geen ervaring met scratchen. Laat staan zoiets groot :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan