Hoofdsponsor

1/12 Rover Mini Cooper 1.3i [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat dacht ik al wel. Als ik een andere bouw bekeek van ditzelfde model was het precies of het was zo gespoten zonder bewerking. Ik kon het al moeilijk geloven, maar het polijsten zal wonderen doen :)

Hoeveel wet coats leg je normaal?
 
Als je de 2K lak goed spuit is polijsten niet nodig. Dan is de glans er al vanzelf.
Polijsten word enkel gedaan als er stofjes inzitten of als de vernis niet strak genoeg is.
Normaal spuit men eerst een nevel laag of 2 en dan 2 wet coats.
En indien nodig een derde.
 
wat is goed spuiten? De verflaag zelf was waarschijnlijk ook niet 100% glad, dus dat zal er ook al wel iets aan doen.

Er is wel glans, maar het is niet dat het een gladde spiegel is.
 
Alles begint met een goede ondergrond.
Deze moet zo strak mogelijk zijn.
Ook belangrijk is dat de verf goed verdunt is.
 
Heb hem wat opgeschuurd met 1500 en dan nog met een polish erover gegaan. Ik zit nog altijd met wat appelsienhuid hier en daar.
Je kan het goed zien op de foto.

Als ik verder ga schuren ga ik al die randjes weer kaalschuren en dan sta ik weer verder van huis :/
Op de body zelf moet ik wel nog de decals zetten, sealen en dan nog een wetcoat erover. Misschien kan ik het zo weer mooi recht krijgen.

Photo26-04-14114043_zps3ecff284.jpg
 
Ik zou inderdaad niet teveel meer aan de body schuren Joachim.
Als het glad genoeg is, plaats dan de decals en geef nadien nog een wet-coat.
Dat is inderdaad denkelijk de beste oplossing.

Mark
 
Ok, dan doe ik het al zeker zo.

Net begonnen met de decals. Ik heb dit dus op decalpapier afgedrukt en met vernis behandelt. Dan ben ik voor de zekerheid begonnen met de strepen op de motorkap.

De verf kwam er zachtjes af, wat resulteerde in witte randjes. Dus ik ben gestopt en heb de andere decals opnieuw behandelt met vernis. Nu leg ik er nog wat extra laagjes op voor de zekerheid. En dan pas doe ik verder met de decals.
 
Het dashboard is ook al deels aangepakt. In mijn mini heb ik een dashboard met centrale speedo, dus dat moet aangepast worden.

Hier kan je het zien (heb nog niet echt een foto van het interieur genomen denk ik)

DSCN2093_zps8669842c.jpg

Dus dan beginnen we met het dashboard op te vullen.

Photo26-04-14173536_zpsf248acaf.jpg
Het is hier nog vers en aan het drogen. Dus eens dit droog is begin ik te schuren, zodat het middelste vlak glad is. Nadien maak ik nieuwe klei aan voor de beide zijkanten.

Omdat er ook een Twin Carb met K&N filters op de motor staat, heb ik dit ook al maar proberen te vormen

1486088_10152072123327290_1104759902_o_zps2360f4ba.jpg

Photo26-04-14173544_zps4deece1a.jpg

Dit is dus nog ruw. Ik moet dan nog wat bijschuren eens het droog is. Voor de luchtfilters is dit eigenlijk de filter, de houder zelf ga ik uit de styreen maken.
de 'worst' ernaast wordt de nieuwe uitlaat.
 
De bougiekabels steken erop. Ik moet ze hier en daar nog wat bijschilderen maar dat komt wel in orde

Photo27-04-14112712_zpsdcd2dd77.jpg

Ik heb ook verder gewerkt met de decals. Maar ben niet zo tevreden van dat papier. Zelfs na het sealen van de decals loopt er wat kleur weg. Het wit neemt blijkbaar ook de onderkleur mee, waardoor er en gele schijn op zit. Dat kan mss nog wegtrekken eens het droog is.

Hopelijk kan ik met wat verf de kale delen trg bijkleuren..

Photo27-04-14121237_zpsb8ee4af0.jpg
 
Er zitten redelijk wat witte streepjes en vlekken op. Als ik dat met zwarte verf wat kan bijwerken zal het minder opvallen. De andere kleinere decals waren in eerste instantie goed, maar daar is ook hier en daar een kreukje in gekomen.

Ik kom dan tot de conclusie, als je de decals met een laserprinter kan maken, zeker doen. Met inkjet is het toch niet wat het moet zijn.

Ik ben gisteren nog verder gegaan met de motor op het onderstel te zetten en de remmen aan te koppelen. Ik heb ook een houder gemaakt voor de carbu's. Daarvoor ga ik ook de houder gebruiken voor de luchtfilter die erbij zit. Daar ga ik de aansluiting op de motor gebruiken als donor.

straks post ik wat foto's.
 
Hier de motor op het onderstel en de carbu's. Hier ben ik nog wat aan bezig. De aansluiting op de motor moet er nog komen en de topjes moeten nog zwart gezet worden.

Photo29-04-14203843_zpsdc733bc4.jpg

Het grijs bovenaan het onderstel wordt nog bijgekleurd.

Photo29-04-14224738_zps50925a21.jpg
 
Ha het scratchen gaat je goed af! De carburateurs zien er prima uit...
 
De andere kant van de decals lijkt wel goed te lukken :)

Photo30-04-14200703_zps385bd650.jpg

En om de strepen op de motorkap te zetten heb ik de motorkap afgeplakt

Photo30-04-14200714_zps214e160e.jpg

Die staat nu te drogen :)
 
Sjieke dinges hoor.

Ziet er allemaal heel knap uit en die zelf gemaakte decals zijn juweeltjes.
 
Bedankt ;)

Maar het zit echt niet mee...

Photo30-04-14211636_zps3900f2fd.jpg

De vernis begint te krimpen... En dit zie ik ook onder de voorruit en aan de andere kant van de neus.
Hopelijk kan ik dit bijschuren zodat ik enkel terug vernis moet zetten... :(

Waarom dit gebeurd heb ik geen idee van. De rest is nochtans wel goed:

Photo30-04-14211704_zpsbf67f0ec.jpg

Photo30-04-14211714_zpsdc34fdc5.jpg
 
Er moet een reden zijn waarom de ene kant wel goed gaat en de andere kant niet.

Kun je je iets voor de geest halen dat je de ene kant anders hebt behandeld dan de andere?
 
Neen alles op dezelfde manier. De rest heeft nu licht schuurpapier effect gekregen. Niets wat nat schuren niet oplost.

Maar met het front nat te schuren is het duidelijk geworden dat dus de hele verf is losgekomen....

Ik moet dus helemaal opnieuw beginnen en de body volledig kaal maken :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan