Hoofdsponsor

1/12 Rover Mini Cooper 1.3i [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kan ik mss best dat stuk van de neus terug opschuren, laagje grondverf zetten en dan opnieuw meespuiten met de rest.

@Ron: Dan moet ik eens op zoek gaan naar zo een krimpkous. Nu werkt dat wel pas wanneer je die verhit. En dat komt niet goed op de motor denk ik :)
 
Ik zou ook eerst een witte primer zetten want gele verf is moeilijk dekkend te krijgen ;)
 
de primer is lichtgrijs. Op de andere delen is het meeste al goed gedekt. Het is vooral op dat vlak dat het er nu nog wat doorkomt. Maar ik ga dat stuk schuren en opnieuw primer opzetten. Daarna weer geel spuiten.
 
Nog enkele updates:

Photo24-04-14190655_zps089e59c1.jpg

Photo24-04-14190707_zpsbeebc744.jpg

Photo24-04-14201248_zps5ad7a3a6.jpg

De body is dus een stukje opgeschuurd en met primer. Daarna terug bijspuiten en de hele body nog eens meegedaan tegen kleurverschil.
Het is goed gelukt lijkt me :)
 
Body ziet er heel goed uit! En de motor is ook al mooi gevorderd. ;)
 
strakke body :) en motor ziet er ook heel realistisch uit :)

mvg indi
 
Merci allemaal :)

De body krijgt straks nog een lichte schuurbeurt alvorens deze een clear krijgt. Ik heb de bougiekabels ook opgelost gekregen.

Eigenlijk heel simpel. Ik heb 2 diktes van kabel genomen.

Photo25-04-14110950_zps608af245.jpg

De dikste kabel heb ik gestript om de aansluitingen te maken op het blok en de delco. De dunste is mijn bougiekabel zelf

Photo25-04-14110934_zps2faa60bf.jpg

En het treft dat mijn bougiekabels in de Mini ook blauw zijn :)
 
Joachim, dit is inderdaad geen slechte oplossing en zeker in de goede richting gedacht.
Alleen lijken mij deze kabels (zelfs op 1/12) te dik. Heb je geen dunnere exemplaren ?
Als je de doormeter van de draad neemt en je berekent dat naar 1/12, weet je hoe dik je kabel op 1/12 is...
Voor het overige zou ik zeggen, goed bezig.

Mark
 
Daar heb je wel gelijk in. Als ik de blauwe kabels strip dan kom ik normaal op een goede dikte uit.

Dan zit ik wel op blote koperdraad. Hoe kan ik die dan het beste schilderen?
 
Draad een beetje opschuren, primer laag er op zetten en dan in de gewenste kleur schilderen (of spuiten).
Kan je de mantel van de blauwe kabels dan niet gebruiken als bougiedopje ? Valt ook wel te schilderen in zwart...

Mark
 
Ik denk dat dat een beetje te klein zal zijn. ik zet het liever over de dopjes die aanwezig zijn, zo komt het mooier over dan dat ik die kleinere mantel er tegenaan plak.
 
Ik heb denk ik de ideale oplossing gevonden. Ik werk in 2 lagen:

Ik ontbloot de kleinste kabel. Daar snij ik van de mantel een klein stuk af om te gebruiken aan het uiteinde. Daarover schuif ik dan de mantel van de dikkere kabel, waardoor ik dus het effect krijg zoals de link die hier eerder gepost is met de bougiekapjes:

Photo25-04-14142304_zpsf5887f02.jpg

Dit moet enkel zwart geschilderd worden en de kabeltjes blauw :)
 
Ben het helemaal eens met de commentaren en de oplossing ziet er goed uit. Denk eraan om het koperdraad minutieus op te schuren want anders krijgt de primer te weinig grip.
 
Dat zou inderdaad wel eens de ideale oplossing kunnen zijn Joachim.
Je ziet, als modelbouwer ben je eigenlijk ook een creatieve duizendpoot...
Succes met de afwerking.

Mark
 
Bedankt. Er is nog genoeg te doen ;)

De verbreding staat op de body. Klaar voor de vernis :)

Photo25-04-14193929_zpsd8903ea7.jpg
 
Laat maar komen die vernis...
Ziet er al goed uit.

Mark
 
Heb de basecoat gelegd, paar minuten gewacht en nu al een wetcoat of 2 erover. Ik zie nog niet direct de glans die ik zie wanneer anderen de 2K Zero Paints glos clear gebruiken.

Dus ik hoop dat bij de volgende wetcoat de glans erdoor begint te komen. Nu ziet het er nog wat korrelig uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan