Hoofdsponsor

1/72 105mm Field Howitzer M2A1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
Volgende kit voor op mijn 1/72 dio,bouw valt wa tegen ,lelijke parts met veel van die randen aan (of hoe die dingen ook genoemd worden;-). )Hier wa foto's van de start,komt volledig in olive drab en de bedoeling is hem achter een GMC CCKW-353 Cargo truck te hangen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover dit gedeelte..

Grtz yves,
 
Je idee is goed maar ik wil je dit toch meegeven ter info: de CCKW-352 (en niet de 353) was eigenlijk ontworpen en voorbestemd als artillerietrekker. Hij had een iets korter chassis maar had een beter koppel (torque) dat hem geschikter maakte als trekker voor artilleriestukken.
Probleem is natuurlijk dat je deze niet in kit vind tenzij je de oude resin Milicast kit zou gebruiken en, geloof mij, dat is zeker geen aanrader want het is een kit voor zelf-castijding (daarom dat ik er 2 heb, woehahaaaa) :worried: :ohmy: :wacko: :@

Doe dus rustig verder, het komt goed, ben ik zeker van. ;)
 
Thks voor de info erwin, op het dio komt ook een speed tractor maar die gaat op zijn beurt een long tom trekken, is er buiten die 352 nog een alternatief, er komenbook nog twee chaffee m24 bij...!?

Grtz yves,
 
Alles dat sterk genoeg was kon een artilleriestuk trekken Yves. Mijn opmerking is enkel ter (historische) info; in de praktijk werd alles gebruikt wat maar geschikt was en de 353 ligt het dichtst bij de 352 nietwaar? Was er trouwens ook geschikt voor.
Zolang je geen Jeep een 105 laat trekken komt het goed. Trek je van mijn opmerking dus niet te veel aan, was enkel ter info.
Grtz Erwin
 
ace is niet het gemakkelijkste merk om wat van te maken, maar heeft wel redelijk wat speciallekes... veel succes met deze
 
Het is me al opgevallen dat er blijkbaar heel weinig militaire kitjes op 1/72 van deuglijke kwaliteit zijn, ik zag al kitjes (Kibri, Preiser) op 1/87 die 10 maal beter gedetailleerd zijn, maar goed, dergelijke kitjes vormen wel een uitdaging.

@Erwin: idd werd de CCKW 352 ontworpen als prime-mover maar op het veld werden de 352 en de 353 door elkaar gebruikt voor het zelfde doel, zowel als prime-mover als gewone cargo. Een 353 met een 105mm erachter kan dus perfect.
 
Nog een update,alles steekt in mekaar...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu alles in olive drab brushen...
tot de volgende..

Grtz yves,
 
Ben benieuwd naar het vervolg, maar zeker een om te volgen. Suc6 in ieder geval.
 
Ziezo alles in OD gezet, nu laagske lak derop en kan met de verwering beginnen...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende....

Grtz yves,
 
Hey,

Mooi vorderingen, maar kleine vraag, ga je de OD niet wat oplichten met een lichtere variant van OD??
Het zal zoveel meer overkomen nadien. Is maar een gedacht natuurlijk, je doet nog wat je wil.... :)
 
Bij mijn howitzer was de oplichting iets beter gelukt...

attachment.jpg

attachment.jpg

Met de juiste verwering denk ik dat da goe komt...?

Grtz yves,
 
Hey,

Foto's zijn iets of wat onscherp, maar zoals ik het nu kan zien, ziet dat er goed uit. De zijkanten zien er wat donkerder uit zodat er nu al een soort van natuurlijke schaduw valt over het model, dit moet je bereiken. Met een juiste filter ga je nu zeker de beide kleuren samenlaten vloeien en dan kan je beginnen met chips en dergelijke aan te brengen, let op, doe dit wel op de logische plaatsen (daar waar de voeten steunen, handen over wrijven, slijtage van gebruik zeg maar...
Het is klein, maar o zo fijn, daarom ook mijn favoriete schaal natuurlijk. :)
 
Nog wa voortgedaan..wa details gedaan en nen blink erop gezet voor de verwering!
attachment.jpg

attachment.jpg

tot de volgende...

Grtz yves,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heb je "ça va blink" gebruikt hé Yves. Hij glimt als een kerstbal...
Detaillering ziet er goed uit. Verwering gaat ook helemaal in orde komen.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
1/72 is zeker niet makkelijk, petje af. Mooi gedaan.
 
Volgens mij heb je "ça va blink" gebruikt hé Yves. Hij glimt als een kerstbal...
Detaillering ziet er goed uit. Verwering gaat ook helemaal in orde komen.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark

Bedankt Mark, we doen ons best.... ;-)

Grtz yves,
 
@Mr artex@InFlandersfField@DAMNbelguim : Heren bedankt voor deze bemoedigende reacties...!!

Grtz yves,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan