Hoofdsponsor

1/6 BMWR90S my way [DONE]

Hoewel ik het meer voor shoppers heb is dit ook mijn ding, echt WAUW.
Dit is een interessant verslag waar ik wel zo één en ander kan van gebruiken, o.a. de opbouw van die benzinetank.
Al vind ik het zadel er nogal raar uitzien, lijkt me in het echt niet echt comfortabel om daarmee rond te rijden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige motor, kan inderdaad als hij onder de juiste hoek gefotografeerd word doorgaan voor een 1:1 wat inhoud dat je hem echt wel tot in de perfectie hebt gebouwd, proficiat.
 
Is dit geen chopper dan Sam ;)
Maar comfortabel rijden zal hij inderdaad in het echt niet doen ook al is dit zitje op een echte gebasseert, wat de tank betreft daar had ik de fout gemaakt om schuim als opvulling te gebruiken dus beter voor iets stevigers voor opvulling zoeken.

Stef bedankt
 
Nee hoor Ron dat is een lowrider, een chopper heeft een lange voorvork en een hoog stuur zoals in de film "Easy rider".
 
Met de afwerkingen die ik hier allemaal zie zitten hier echte kunstenaars
prachtig gedaan zeg. proficiat
 
Knap model, een echte lowrider zou ik dit ook niet noemen.
Deze benaming refereert naar de zithoogte op de motor en zijn heel dikwijls hardtails, bij deze is deze niet zo laag denk ik.
Qua model gaat het licht naar een "caferacer" maar shopper kan ook als men naar de oorsprong van de benaming kijkt.
De benaming shopper is ontstaan net na WWII toen veel burgers een achtergelaten WLA in gebruik namen en al het overbodige er af gooiden (in het engels shoppen en nee dit is niet winkelen :D). De benaming is afgeleid van "To shop". Deze moto voldoet daar dus aan.
De motor van "Easy Rider" is dan weer een custom. dit wil zeggen dat de motor verbouwd is naar de wensen van de eigenaar/klant (custom).
Allevier de namen ("caferacer", "shopper", "custom", "lowrider") verwijzen naar verbouwde motoren maar elk met hun eigen uiterlijk.
 
Zo ene in schaal 1/1 mag hier voor de deur ook komen staan.
 
Ron deze beemer is de naam chopper waardig man,mijn complimenten bij dit zeer geslaagde model.
 
Fantastische bike Ron !!! :ohmy: knap staaltje verbouwen en mooi spuitwerk.

Fijn en inspirerend verslag ook en moet me inhouden om niet het huidige diorama in aanbouw
opzij te smijten en een (gebouwde) 1:6 Harley op de werktafel te zetten en....

groet :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan