Hoofdsponsor

1/6 BMWR90S my way [DONE]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Daar al mijn oude liggende werkjes op hun eind gaan lopen is het tijd om weer wat nieuws te beginnen.

Deze Beemer heb ik van iemand gehad en is grotendeels al gebouwd wat mij weer wat werk scheelt :mrgreen:
Buiten dat voordeeltje blijft er gelukkig genoeg extra werk over om deze kit naar mijn smaak te bouwen.

DSC_9467.jpg

DSC_9468.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie kit Ron ben benieuwd hoe de bouw gaat verlopen,ga je er veel eigen extra's aan toevoegen.
 
Deze ga ik mee volgen Ron. Het is wel niet mijn meest geliefde motorfiets maar de 1/6 schaal van Tamiya is toch altijd wel iets speciaals.
De white wall banden zie ik niet zo zitten op deze Beemer, ik wist zelfs niet dat dit werd gedaan bij motoren.
Succes met de verdere afwerking van deze fiere Duitser.

Mark
 
Mooie motor, ik zal volgen.

Sommige Indian motoren hadden white wall banden. Lijkt me wel een soort van persoonlijke touch om die beemer te bouwen met zo'n banden. Maar het is jouw project dus volg ik vanaf de zijlijn.
 
Ook voor mij is dit een volger.

Sommige Indian motoren hadden van die white wall banden. Lijkt me een leuke persoonlijke toets voor deze bmw. Maar het is jouw project hé, ik blijf in ieder geval volgen vanaf de zijlijn.
 
Dany, Wat extra`s aan toevoegen zeg maar eerder wat afhalen 8), het word in ieder geval een aardig project waar wel enkele onderdelen zelf gemaakt moeten worden ;)

Mark als alles wil lukken dan vind je deze wel mooi (hoop ik)

MrArtex, Klopt Indians hadden weleens white walls op hun motoren ik heb nog geen idee of deze ook gebruilt gaan worden want dat word een aardige verbouwing om de banden en velgen onder de BMW te krijgen.
 
Kon het niet laten om even een begin te maken en om een idee te krijgen wat ik tegen gaat komen om aan te passen.

Origineel frame :huh::tongue:
DSC_9469.jpg

My way :dry:8)
DSC_9470.jpg

En voor het idee even alles zo`n beetje samen gevoegd, dit is dus het voordeel als iemand al gestart was met dit model.
DSC_9472a.jpg

Wat zit er allemaal aan te komen.

Hoek balhoofd veranderen
Achter de schokbrekers vervangen door fake ones zoals ze dat weleens deden in een grijs verleden om een hardtail te immiteren door er een ijzeren staaf voor in plaats te monteren:mrgreen:
Tank
Spatborden
Uitlaten
Zitje
Misschien een wiel vervangen door een dikker exemplaar.
Stuur
Verlichting

Dus al met een weekje werk sdfkkjskng
 
Oops oops
 
Laatst bewerkt:
3x hetzelfde plaatsen is ook wat overdreven :D
 
Laatst bewerkt:
Dat beloofd behoorlijk spectaculair te worden Ron.
Maar ja, zulke verbouwingen zijn we dan ook wel van je gewend.
Alvast succes, je hebt m'n aandacht alvast weten te trekken...

Mark
 
Niet echt veel gedaan aan zicht werk.
Ten eerste de achterbrug iets verlengd voor een betere look :)
Toen even een ander wiel erin gepast om te kijken of er ruimte voor was en dat was zo.
Tja en dan krijg je het, het nieuwe wiel is voor een ketting aandrijving en de BMW heeft jawel...... dus de nieuwe velg aangepakt en alle spaken verwijderd om straks het BMW naaf aan te brengen.

DSC_9489.jpg

Hier de velg die kleiner is dan de BMW velg maar de band is een stuk dikker van de nieuwe velg zodat hij alsnog even groot uitvalt als het BMW wiel Incl. band.
DSC_9491.jpg

DSC_9490.jpg
 
Ja, hier ga je ook nog even werk aan hebben Ron.
Ga je met metalen staafjes herspaken ? Alvast succes met dit geduld werkje.

Mark
 
Ziet er heel mooi uit die verbouwing. Je bent goed bezig en ik volg met aandacht.
 
De spaken worden door koperstaaf vervangen Mark dus geen koperdraad ;)
Ik heb al zes spaken gedaan en door de geringe ruimte tussen velg en naad is dit geen makkelijk werkje en ben benieuwd of het wel wil lukken, gelukkig heb ik nog een set originele velgen met spaken liggen voor het geval, maar we gaan ervoor:)
 
De spaken worden door koperstaaf vervangen Mark dus geen koperdraad ;)
Ik heb al zes spaken gedaan en door de geringe ruimte tussen velg en naad is dit geen makkelijk werkje en ben benieuwd of het wel wil lukken, gelukkig heb ik nog een set originele velgen met spaken liggen voor het geval, maar we gaan ervoor:)

Dat vermoeden had ik al, dat het geen makkelijk werkje ging zijn. Ik hoop voor je dat het wil lukken want het is toch wel een meerwaarde die metalen spaken.

Mark
 
Als het nou een gewoon wiel was met wat langere spaken dan waren er geen problemen want ik heb dit wel vaker gedan maar hier gaat het maar om 1,5 cm en dat is wel erg kort maar ik ben af en toe net een pitbull met modelbouwen :)
 
Met de verbouwing van je Monkey in gedachten ben ik zeer benieuwd naar het resultaat van deze! Ik kan me er al iets bij voorstellen.
 
Bedankt voor de voor de reacties bouwbroeders :)

Walesha, De monkey was pure fun en deze word puur S-M :) hoe hij er nu bij staat is eigenlijk alles wat er van de kit word gebruikt dus de rest wat er nog op kom word zelfbouw dus word nog een hoop puzzelen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan