Hoofdsponsor

1/6 BMWR90S my way [DONE]

Thnx Mark, misschien morgen sommigen onderdelen alvast in het zwart zetten voor de metaal tinten.
Het zal nu wel even snel gaan (hoop ik) totdat we weer met vernis gaan knoeien :)
 
Inderdaad Walter dit is hoofdkleur voor de fiets, de rest komt in diversen metaal tinten en er komt nog een zitje/zadaltje op en misschien dat deze een afwijkende kleur krijg.
 
Mooi kleurtje, erg pakkend. Ben benieuwd hoe de tankdop er op staat.
 
Mooi apart kleurtje.
En het zit er nog lekker strak op.
 
Thnx mannen voor de reacties :)

Gisteren lekker aan het knoeien geweest met de Aclad en jawel natuurlijk de kleur die ik nodig had was niet genoeg om alles te spuiten, dus maar nieuw besteld en nu maar wachten wanneer het binnen komt :(
Maar het voordeel is nu wel dat ik nu nog drie kleine plekjes in het motorblok kan bijwerken :)
Het groen heeft al z`n eerste twee laagjes vernis gehad en nog een stuk of vier te gaan.

Was even nieuwsgierig LOL
DSC_9878.jpg

DSC_9880.jpg
 
He Ron,

Vergeet je niet dat onderdeel voor de KM teller eraf te halen en te vervangen voor het gedraaide exemplaar? Ik zie hem nu nog zitten. Zou jammer zijn als je straks weer moet bijwerken.
 
Neuh dat vergeet ik niet hoor,beter nog hij is er al af :) gelijk gedaan toen ik blok had bijgewerkt en gepolijst voor een nieuwe laag verf.
Morgen even de benzinedop erop zetten en twee gaatjes boren voor de benzinekraantjes dan kan er weer een paar lagen vernis erover.
 
Hij begint vorm te krijgen Ron.
Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Nou MarkI het vervolg was dat al het Aclad opnieuw moest :)

Dankzij de snelle service van ASA gisteren besteld en vandaag al in huis kon ik me nog een paar uurtje amuseren met de Aclad en sommigen groene onderdelen nog twee laagjes vernig te geven.

Dus na de spuitsessie totale chaos aan onderdelen, en onderdelen die nog gespoten moeten worden.
DSC_9881.jpg

En een onderdeel wat klaar is, wel jammer van die twee uitdrukpunten die me nu pas opvallen maar waar ik verder niets aan doe (denk ik).... rot close up foto`s ook :)
DSC_9882.jpg
 
Tja, die twee sinkmarks... ik zou het idd ook zo laten want op sommige "echte" gegoten onderdelen in auto's en motorfietsen zie je ze soms ook wel.
 
Jammer van de tegenslag met de Alclad Ron.
De geverniste onderdelen zien er al goed uit.
Ik zou inderdaad ook niet zo zwaar tillen aan die twee sinkmarks, als het er al zijn.
Walter zou wel eens gelijk kunnen hebben en ze kunnen i.r.l. ook aanwezig zijn.
We kijken weeral uit naar het vervolg.

Mark
 
De tegenslag was gisteren Mark toen de Polished aluminium op was, gelukkig geen probleem met het spuitwerk zelf en dankzij ASA kon ik vandaag weer verder.
Wat die sinckmarks betreft, hmmm ben er niet blij mee maar de plekken waar ze zitten zijn zijn te klein om de sinckmarks weg te werken zonder de rest te beschadigen dus hou het maar op een grove afwerking vanuit de BMW fabriek :)

Wat Walter al aankaarten kan inderdaad voorkomen op de aluminium onderdelen.
 
Wauw,knap fris groen kleurtje,siert echt het model :)
 
Ik wilde hem eerst Olive Drab doen Peiperj maar toch van af gezien :)

Vandaag de laatste onderdelen in het chrome, polished aluminium, dark aluminium en steel gespoten en kunnen nu een paar dagen drogen/uitharden.
Van de week nog wat details schilderen met het kwastje en dan kan alles in elkaar gezet worden.

DSC_9888.jpg

Beetje slechte foto van de velg, niet helemaal goed maar kon er geen laag meer opzetten omdat het risico te groot was dat alles mat uitsloeg.
DSC_9886.jpg

De achterbrug met het cardan gebeuren in de polished aluminium.
DSC_9887.jpg

En de koplamp
DSC_9884.jpg

Happy selfie
HRcYevd.jpg
 
Olive drab leek me idd nu ook niet echt aangewezen voor zo'n creatie... dat is meer iets voor een zogenaamde "rattbike", m.a.w. een half wrak dat rondrijdt en daar horen glanzende chroom en opgepoetste lak helemaal niet thuis. :laugh:
 
Mooi Vorderingen Ron ,,, mooi spuit werk en kleuren
 

:laugh::laugh::laugh:

Bedankt voor de reacties mannen, ben zelf ook wel tevreden met het spuitwerk vooral het groen met de vernis zit er strak op dus scheelt weer polijsten 8)
Het enigste waar ik niet helemaal happy mee ben is de polished aluminium(motorblok o.a.) ik had daar iets meer van verwacht maar ik kan er wel mee leven ;)
Nu nog wat rommelen met het kwastje en wat andere kleurtjes en dan kunnen we er weer een motor van maken.
 
De voorvork is op de koplamp na gereed.
Ik blijf het altijd een geklooi vinden om de onderdelen die met Aclad zijn gespoten te bevestigen :(

DSC_9929.jpg

DSC_9930.jpg

Voor Hawwade (MarkII) en hopelijk stop hij nu met die bedreigende PB`tjes over die benzinedop :)
DSC_9932.jpg
 
Ondanks dat geklooi met die met Alclad behandelde stukken, schitterende vorderingen Ron.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan