Hoofdsponsor

1/6 BMWR90S my way [DONE]

Anders wel weer mooi werk hoor Ron !
 
Reacties: 40
Bekeken: 43.938 :O:O

Ondertussen ben ik verhuist en weer vrijgezel/single/ vrij man :), woon nu in een huisje waar ik alleen in het weekend buren heb.
Afijn ik ben weer weer online na zo`n 5 weken zonder internet te hebben gehad (was wel lekker rustig maar je kan niet zonder tegenwoordig) dus zal snel weer een update doen van de BMW.
Maar eerst even het forum een beetje door nemen wat er zoal gaande is.
 
Neem je tijd maar Ron, het forum is ondertussen ook niet weg gelopen...
Jammer om te horen dat het in de relatie is fout gegaan, maar je slaat je er wel door heen...
Ik kijk alvast wel weer uit naar de update van de BMW.

Mark
 
Thnx Mark en hier de lang verwachte update :laugh:


Wat aanpassingen aan het voorvork gebeuren, de platen van vorm veranderd en gelijk iets dikker gemaakt en die rare uitsteeksels verwijderd.

DSC_9545.jpg

DSC_9546.jpg

Spatboordsteunen veranderd en een start gemaakt aan het spatbord zelf.

DSC_9557.jpg

DSCN0828.jpg

Start gemaakt met het drag stuurtje "My Way"

DSC_9558.jpg

DSC_9636.jpg

DSC_9638.jpg

En nog wat dingen aangepast :)

DSCN0830.jpg

DSCN0831.jpg
 
Toffe vorderingen die je hebt gemaakt Ron. Die zelf gemaakte "clip-on's" vind ik echt geslaagd.
Heb zelf ook ooit nog met van die "polsenbrekers" gereden...:D:D:P
Ook de rest van de veranderingen gaat helemaal goed komen. De "triple tee's" zien er ook heel goed uit.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Me weer eens even bezig gehouden met Beemer en het is nog steeds putty en schuurwerk maar het eind is in zicht gelukkig.

Tot nu erg veel werk gehad aan de achtervelg om de naad tussen de velg helften dicht te krijgen, deze was bijna 1,5 mm in een V vorm dus regelmatig plamuren en schuren, schuren was een lekker werkje met die spaken :tongue:
Toen dit hardnekkige probleem aangepakt een scheurtje wat telkens weer terug kwam dus weer de zaag op de scheur gezet en hem goed diep uitgezaagd en weer opgevuld.
Toen het hele handeltje in de filler gezet en ziet er nu al goed uit nog wel wat kleine dingen die wat putty kunnen gebruiken maar dan staan deze onderdelen gereed voor een lik verf.

DSC_9676.jpg

DSC_9737.jpg

DSC_9739.jpg
 
Hij ziet er goed uit Ron. Ook die weerbarstige velg heb je tot volgen kunnen dwingen...
Tank ziet er gelikt uit. Heb je al een idee qua kleur ? Of ga je eerst het motorisch gedeelte verzorgen ?

Mark
 
Thnx Mark,

Tja die velg dat wat was achteraf toch een berg werk om hem redelijk strak te krijgen, hij zal wel nooit 100% worden maar ik doe mijn best om het zo strak mogelijk te krijgen :)
De kleur daar zit ik nog over te denken misschien iets groens of oranje on metalic maar zal eens een blik in de voorraad verf werpen wat ik nog heb aan kleurtjes.
Motorisch is er niet zoveel te doen is tenslotte een BMW en een saai blok waar je bijna niets ziet aan onderdelen ;)
Afijn morgen weer even schuren en nog een laag filler erover en dan weer verder aan de Beemer.
 
Van de week nog wat dingetjes gedaan aan de Beemer.

Als eerst ehet achterspatbord erop gezet door middel van boutjes en moeren.
De fake schokbrekers op de juiste lengte gemaakt.
DSC_9771.jpg

De cylinders en carps strak gemaak, nu nu een licht schuurpapiertje erlangs halen.
DSC_9773.jpg

En toen .... tegenslag, de stang waar het zadel aan moet komen staat niet in het midden van het spatbord :O
Alles goed nagekeken en gemeten en alles goed en recht, maar waarom die stang uit het midden staat????????
Dus even terug naar af:tongue:
DSC_9772.jpg
 
@Ron, ik denk dat ik de oorzaak ken... kijk eens naar de afstand in de rode cirkel tegenover die aangeduid met het rode kruisje, die is te kort... de stang opzij aangeduid met de blauwe pijl staat ook krom door het maatverschil in de rode cirkel en het achterwiel en de fakevering rechts staan ook scheef.

attachment.jpg
 
Volgens mij komt het probleem doordat je hier werkt met een cardan aandrijving en niet met ketting.
De cardan behuizing duwt het wiel uit het midden.
Mogelijk moet je de aandrijving meer uitdiepen zodat het wiel plaats krijgt om op te schuiven.
Nog een mogelijkheid is dat de kader iets te strak bij mekaar heeft gezeten en wat moet open gesperd worden.
Misschien ook eens proberen om een "vaste" (stevigere) bevestiging te maken (bv metalen pennetjes) in plaats van tandenstokertjes...
Voor het overige ziet het er weer zeer verzorgd uit Ron.
Succes met de probleemoplossing.

Mark
 
Als ik het goed zie op de foto, dan staat je spatbord scheef.
Het staat niet mooi recht ten opzichte van je wiel.
Als je dit kan verhelpen denk ik dat je al een heel eind bent.

attachment.jpg
 
Als ik het goed zie op de foto, dan staat je spatbord scheef.
Het staat niet mooi recht ten opzichte van je wiel.
Als je dit kan verhelpen denk ik dat je al een heel eind bent.

:laugh: Ik wilde dit net gaan posten hier, ik zat na de vorige reacties nog eens even te kijken, het motorblok er stevig ingezet om te zorgen dat die kromming die Walter aangaf recht te zetten, het wiel er weer in te kijken of die niet schuin stond enz....

Toen zag ik dus ook dat het spatbord iets scheef zit dus dat moet het probleem inderdaad verhelpen, het zit hem ook altijd in de meest simpele dingen waar je altijd overheen kijkt :wacko:

Allemaal bedankt voor het meedenken en neem een pintje van mij 8)
 
Komt wel goed Ron, enne... ik neem er alvast eentje op jouw gezondheid in afwachting van het eindplaatje... santé! :D
 
Is goed mijn vriend dan neem ik er ook ene :)
 
Proost Ron en neem er van mij ook ééntje op je verjaardag...

Mark
 
ééntje maar Mark? :)
 
Daar moet je mee beginnen hé Ron...
Je mag er best wel meer van me, maar dan niet meer de baan op met de Beemer hé...:laugh::laugh::laugh:

Mark
 
Nog een slordigheidje van Tamiya san gecorrigeerd.
Even stevig opgewarmd met de Föhn en wat in model gedrukt en daarna vlak met de rest van het blok geschuurd.

20140729_135709.jpg

20140729_142152.jpg

20140729_203604.jpg

En zo blijven we door modderen :)
 
Dat is inderdaad weer een flink foutje van Tamiya-san, Ron.
Waar zo'n föhn allemaal niet goed voor is...:laugh:
Knap gedaan, mooi in model gebracht.
We kijken al uit naar de rest van het gemodder ;);) :D

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan