Hoofdsponsor

1/6 BMWR90S my way [DONE]

Ik heb me de laatste tijd bezig gehouden met het achterwiel te spaken en moet zeggen dat het een rot werkje was met die BMW velgen mede door door de korte spaken en de vreemde opbouw van de BMW velg was mijn normale manier van spaken niet van toepassing :-(
Na een mislukte poging was ik eruit hoe het wel kon.

Eerst aftekenen waar de spaken de velg in gaan.
DSC_9491_1.jpg

Daarna gleufjes zoveel mogelijk in de juiste hoek inzagen
DSC_9504.jpg

Toen een stuk of 50 spaken gemaakt
DSC_9505.jpg

Daarna met 2K lijm (de 2K lijm heeft een trekkracht van 170 kilo dus dan zit alles wel lekker vast) de spaken in het hart van de velg gelijmd, de spaken niet in de velg zelf gelijmd zodat ik nog een beetje speling had om de boel verder uit te lijnen indien nodig.
DSC_9506.jpg

Dan rest er nog om de spaken in de velg te verlijmen en even tevreden naar de gedane arbeid te kijken.
DSC_9509.jpg

DSC_9508.jpg

Nu moet ik alleen nog wat putty werk gaan doen om de velg weer strak te krijgen.
 
Een heel karwei zo te zien maar wel een schitterend resultaat! :D Applaus
 
Pracht resultaat en een goede uitleg erbij Ron.
Dit was inderdaad een hele klus, maar een goede oplossing gevonden voor een moeilijk probleem.
Laat nu de rest maar komen...

Mark
 
Thnx mannen.

De velg lig nu lekker te drogen van nog een rondje 2k lijm om weer een complete velg te worden :laugh:
Onder tussen wat denkwerk verricht voor de tank en wat uitgetekend, en ook de hoek van het balhoofd is al iets veranderd niet veel iets van 3mm maar oogt wel goed :)
En zo gaan we maar door met het grove werk.
 
Je moet ergens beginnen hé, Ron...
Ben benieuwd naar een fotootje van de balhoofdhoeksverandering (3x woordwaarde...)

Mark
 
Daar is niets spannends aan te zien hoor Mark :) gewoon een stukje plastic strip van de juiste dikte aangebracht op de onderste buis van frame, een hoera voor de eenvoudige opbouw van BMW wat mij een hoop werk scheelt :)
 
Bedankt Amazone we doen ons best.

Gisteren begonnen met een opzetje voor de nieuwe tank.

Om te beginnen een berg ovalen maken uit plastic card
DSC_9510.jpg

En toen alles samengevoegd totdat het op een dode vis leekt :)
DSC_9521.jpg

DSC_9522.jpg

En nog even de hoek van de voorvork veranderd zodat het iets beter oogt speciaal voor Mark (Interceptor)
DSC_9523.jpg
 
Ja, nu ben ik helemaal mee Ron (met de balhoofdhoeksverandering).
Begin van de benzinetank ziet er ook goed uit. Daar ga je ook nog wel wat werk aan hebben...
Kijk al uit naar de volgende update.

Maek
 
Kan meevallen Maek :) soms zit zoiets mee qua afwerken en soms................;)
 
Dit noem ik scratchten van de bovenste plank Ron.
Goe gevonden om een benzinetank zo op te bouwen, is trouwens een mooie build tot nu toe.
Hoe je die balhoofdhoek hebt veranderd brengt me trouwens op een idee
voor een HD project die in (vriesvak was beland)

Grtn

Dikkie dik
 
Bedankt Dikkie.

Als je je zaag in het frame zet boor dan eerst een gaatje door en door in de bovenste frame buizen en stop daar een speld of iets anders in zodat de boel kan scharnieren en je balhoofd goed recht blijft ;)
 
Goede tip Ron; Die moeten we onthouden voor een eventuele verbouwing.

Mark
 
Weer eens een kleine update van mijn kant.

De tank staat nu in zijn grove vorm en krijg nog enkelen laagjes putty.
Start gemaakt met het achter spatbord, ik had nog gelukkig het achterspatbord van de 1/6 Indian bewaart dus die is het slacht offer geworden 8)
En ook even de fake schokbrekers erop gezet om te kijken of ze in juiste hoek komen te staan.

DSC_9528.jpg

Gaat nog steeds de goede kant uit.
 
Ja Ron, hij gaat inderdaad nog steeds de goede kant uit (en dat is vooruit...).
Mooie vorderingen die je toont. Ga je het voorwiel ook nog herspaken ?

Mark
 
Ik volg in stilte... intussen enkel nog maar bewondering in afwachting van het verdere verloop.
 
Bedankt voor de reacties mannen.

Mark, Ik heb nu even geen idee of ik het voorwiel opnieuw gaat spaken deze ziet er wel redelijk goed uit maar zie wel en als de rest van de verbouwingen vlot verlopen gaat ik hem waarschijnlijk wel herspaken.
 
Ik wil mijn fanclub die dit topic al ruim 17000 hebben bekeken niet teleur stellen :laugh: maar er word nog steeds gewerkt aan de Beemer maar om nu een update van wat putty werk te plaatsen vind ik een beetje te ver gaan.

Dus even een schriftelijke update, door een stomme fout van mezelf om verschillende materialen (om de gaten te op vullen) te gebruiken voor de tank moet ik 1/4 van de tank opnieuw doen dus staat hij nu te wachten tot ik weer wat tijd voor hem heb.
Het zal even niet snel zijn omdat ik aardig wat wedstrijden moet spelen en dat ik ga verhuizen vanwege een breuk tussen mijn vriendin en mij:worried:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan