Hoofdsponsor

1/24 1/24 Ferrari Spyder 348 TS (Italeri 671) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Dag medebouwers,

Ik heb enkele jaren geleden deze doos gered uit de vuilniswagen.


Ik ben geen echte autobouwer, maar ik doe graag eens iets anders voor de ontspanning, en als het dan nog eens een gratis pakket is...

Wat het model betreft:
De motor was reeds gemaakt, alsook de ophanging was reeds aan elkaar gekleefd (met pattex dan nog wel...)
Met als gevolg veel meer lijm dan motor en dus veel kuiswerk....
Nu ben ik al iets verder geraakt met het bouwen van deze auto, maar ik mis de decals die hierbij horen.

Hier komt dus mijn vraag: Kan er mij iemand helpen aan deze decals?
of toch minstens enkele decals die ik zou kunnen gebruiken om de buitenkant van deze wagen te verfraaien. (een kunstwerk zal het wel nooit meer worden, maar ik wil hem toch zo mooi mogelijk afwerken...)

Hierbij nog enkele foto's van het model.( de 3 eerste foto's zijn van het model zoals ik het gevonden heb, de twee laatste zoals ik het verder heb afgewerkt)

DSC02754.jpg

DSC02739.jpg

DSC02741.jpg

DSC02756.jpg

DSC02755.jpg


Dank

Beyond
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aangezien de kit gratis was kan je misschien eens bij studio 27 of andere kijken voor een geschikt decal vel
 
Bedankt voor de tip, maar mijn zoekactie was vruchteloos...
De meeste decals zijn voor F1 wagens.

Mocht er soms iemand een deftige copie of scan kunnen nemen van de gewenste decals, dan zou ik ook mijn plan kunnen trekken daarmee.

Toch bedankt voor de aangeboden hulp.

Beyond

Hierbij nog enkele foto's van de vorderingen...

DSC02759.jpg

DSC02760.jpg
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de aandacht, maar het hoeft voor mij niet meer.(OF TOCH.....zie tekstje hieronder)

Bij het verder bouwen van de wagen kwam ik nog enkele problemen tegen die het mij niet waard zijn om er nog veel tijd in te steken.

1* Zo passen de ramen helemaal NIET op dit model en het zou ook niet zo makkelijk/mooi zijn als ik deze wil aanpassen.
2* De helft van de ophanging (die reeds gemaakt was door de vorige eigenaar) is zo slecht gemaakt, dat deze bij het verder afwerken gewoon gebroken is toen ik de wielen wou bevestigen.
3* Mijn jongste zoon (17maanden oud) heeft met zijn vlugge handjes dan toch aan de body kunnen komen toen de lak van deze auto nog niet helemaal droog was, met desastreuze gevolgen voor de lak...

Mijn mening over deze kit van Italeri:

Ik ben heel blij dat deze kit gratis in mijn bezit is gekomen,want qua pasvorm trekt deze kit op geen ballen.
Ze is mijn inziens zeker geen euro waard.
Ik ben wel geen fervente autobouwer, maar van Italeri had ik toch betere kwaliteit verwacht.

Ook de ophanging, die ik nog eens goed heb bestudeerd, is niet zo duidelijk beschreven in de handleiding, waardoor de vorige eigenaar waarschijnlijk fouten heeft gemaakt, zodat op het einde toe geen correcties meer mogelijk zijn, met de gevolgen vandien.

Ik wil hiermee geen slecht beeld ophangen van bovenvermeld merk, want in het verleden heb ik reeds zeeeeer goede ervaringen met deze fabrikant, zowel met hun modellen als met hun service na verkoop.
Maar dit model is beneden de verwachtingen.

Toch bedankt aan ieder die de moeite heeft gedaan om dit draadje te lezen.

Tot een volgende allemaal.

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Ik heb na lang aarzelen dan toch besloten om deze wagen nog een kans te geven en ga hem zo goed mogelijk proberen af te werken.
Hij zal wel nooit het niveau halen van alle andere wagens die hier op dit forum te zien zijn, maar voor een eerste model, na drie jaar niet meer actief te zijn met modelbouw, is het een leuke oefening.
Modelbouw is trouwens een hobby die gepaard gaat met vallen en opstaan, niet?
Zal binnenkort proberen om enkele foto's te plaatsen.
Nu eerst proberen om het wiel terug te bevestigen en de lak terug in orde brengen.

Bedankt voor jullie aandacht.

Grtz,
Beyond
 
Nog vlug twee foto's genomen na het opkuisen van de verfschade.
Volgende stap wordt het herspuiten....:s

DSC02782.jpg

DSC02784.jpg

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Voila,

Het is niet zozeer een mooi model geworden, veel te veel tegenslag allerhande, maar ik wou toch enkele foto's met jullie delen van het afgewerkte(?) model.
Er zijn veel minpunten aan, zoals en witte waas op de ramen, geen decals, wielen staan niet recht, en er zullen er nog wel zijn...
Ik dacht gewoon dat ook tegenslag een slag is, en kritiek is altijd welkom (kwestie van te kunnen bijleren hé :k)

Maar allé, hier dan de -foto-

DSC02796.jpg

DSC02785.jpg

DSC02787.jpg

DSC02790.jpg

DSC02798.jpg

DSC02801.jpg

DSC02802.jpg

DSC02803.jpg

DSC02804.jpg

DSC02805.jpg

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Op de eerste drie foto's was hij nog niet helemaal afgewerkt (ruitenwissers, lichten, enz moesten nog bevestigd worden..)

Ziezo, binnenkort begin ik aan mijn King Tiger.

Grtz en tot de volgende,
Beyond
 
Die witte waas, was die er al voordien, of enkelnadat jij ze hebt gelijmd?
 
@ EcSerCo: die witte waas is er gekomen nadat ik ze gelijmd had :s

Het is mijn eigen schuld, ik weet dat ik geen secondenlijm mocht gebruiken op de ramen, maar de fitting van de ramen was zo slecht, dat ik ze niet kon lijmen met gewone plastieklijm, vandaar mijn stomme fout :s

Ben soms koppig, met de gevolgen vandien... :|
Mocht er iemand weten hoe ik ze eraf kan krijgen,laat maar weten :k

Grtz, Beyond
 
Dit is echt een SUPERTIP,
maar mijn ramen zijn reeds vast in de auto...
Zal het maar zo laten, deze kit was voor mij toch maar een opwarmertje.

Ben momenteel bezig met een King Tiger in schaal 1/35, waar ik meer verstand van heb (alléé, dat maak ik mezelf toch wijs...)

Toch bedankt, wie weet komt het in de toekomst nog van pas.

Grtz, Beyond
 
Hey Beyond,

Misschien kan je het oplossen door de ramen te "tinten" ?
Ik heb het al een paar keer bij een automodel gezien, staat best leuk. Ik weet wel niet met welke verf je dat moet doen, misschien met "smoke" ?

Groeten

Pascal
 
Het proberen waard denk ik, zal eens zien wat ik kan doen, merci

grtz, Beyond
 
Hey Beyond,

Misschien kan je het oplossen door de ramen te "tinten" ?
Ik heb het al een paar keer bij een automodel gezien, staat best leuk. Ik weet wel niet met welke verf je dat moet doen, misschien met "smoke" ?

Groeten

Pascal

Bedankt Pascal,
Ik ben even gaan zoeken en heb dit hier gevonden:

Tint Windows - ScaleWiki: The Encyclopedia of Scale Modeling

Nu nog ergens een stukje folie vinden....
Maar dat is voor later, misschien heeft iemand anders hier wel ervaring mee en kan die even laten weten of het werkt, of als er iemand zo'n tinting folie heeft...

Maar nu eerst alle aandacht op mijn tankje...

Bedankt nogmaals, had er niet naar gezocht zonder jou opmerking :k

Beyond
 
Hey Beyond,

Het tinten van de ramen kan je doen met "Smoke" van Tamiya of met achterlichten spray van Motip. Dun laagje per laagje aanbrengen tot je de gewenste tint hebt. Wel eerst op een stukje afvalplastic proberen hé ?

Groeten, Pascal
 
Ja, Denk dat het wel zoiets zal worden, heb de verf toch reeds in voorraad...
Zorgen voor later echter ;)

Groeten terug,Beyond
 
Om dit projectje af te sluiten heb ik geprobeerd om de ramen te tinten.
Eerst geprobeerd met smoke, maar dit gaf niet echt het gewenste resultaat:s
Daarna wat zwart bijgevoegd aan de smoke (+-95%smoke + 5%zwart) en dat gaf dit als resultaat:

DSC03085.jpg

DSC03080.jpg

DSC03079.jpg

Het kan natuurlijk veel en veel veel beter, maar ik ben blij dat ik de witte waas niet meer zie, en een pronkstuk ging het zowiezo nooit wordenwacko

Zo,voor mij is hij af, nu terug naar mijn Tiger:k

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan